پنجشنبه 4 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شایعه مرگ مسعود رجوی، روزآنلاین

آرش بهمنی

در آخرین ساعات شب گذشته، اس.ام.اسی در تهران منتشر شد که خبر از مرگ "مسعودرجوی"، رهبر سازمان مجاهدین خلق می‌داد. این خبر نخستین بار توسط مهدی خزعلی ـ فرزند ایت‌الله خزعلی ـ در وب‌سایتش و سپس در شبکه های اجتماعی به سرعت منتشر شد. هنوز هیچ منبع رسمی این شایعه را تایید یا تکذیب نکرده است.

وب سایت "آتی نیوز" از رسانه های نزدیک به اصول گرایان نیز با تایید این خبر، اعلام کرد«یکی از افراد مرتبط با دست اندرکاران آتی نیوز در گفتگوی تلفنی که از خارج از کشور داشت خبر مرگ مسعود رجوی را تایید نمود.»

یکی از منابع"روز" در تهران هم خبر داده که خبر اس.ام.اسی مرگ مسعود رجوی در ساعات ابتدایی در میان برخی از نیروهای سپاه پاسداران منتشر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از فروردین 1382 تاکنون کسی پاسخ درستی برای این پرسش که "مسعود رجوی کجاست؟" ندارد. برخی می‌گویند وی در سلول مجاور صدام زندانی بوده و هست، برخی بر این اعتقادند که وی در نقطه‌ای از عراق در حبس خانگی است، برخی دیگر نیز ادعا می‌کنند رجوی را در قرارگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین و برخی دیگر می‌گویند او را در قرارگاه نیروهای آمریکایی در قطر دیده‌اند. برخی نیز از مرگ وی خبر داده اند.

این نخستین بار نیست که خبر مرگ مسعود رجوی منتشر می شود. پیش از این بارها خبر مرگ یا بازداشت وی توسط رسانه های نزدیک به جمهوری اسلامی منتشر شده بود. از جمله مهم‌ترین این اخبار، احتمال مرگ رجوی، در بمباران‌های سال 2003 در عراق است. در آن زمان این گمانه به جد مطرح شد که شاید بمب‌هایی که جنگنده‌های آمریکایی بر عراق فروریختند، جان مسعود رجوی را گرفته باشد.

این گمانه پس از آن تقویت شد که پس از آن تاریخ، هرگز نه تصویر و نه فیلمی از مسعود رجوی منتشر نشده، وی در مکان های عمومی ظاهر نشده و تنها مستنداتی که برای اثبات زنده بودن وی ارائه شده است، پیام هایی مربوط به عاشورای سال گذشته بوده که متشکل از ده پیام در هر شب از شب های ماه محرم باست. هرچند برخی از کارشناسان در صحت و اصالت این پیام ها تردیدهایی روا داشته اند.

این در حالی است که بهمن ماه سال گذشته رسانه‌های منطقه کردستان عراق اقدام به انتشار خبری کردند که بر پایه آن مسعود رجوی در وضعیت بسیار نامناسب جسمانی تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی - کما - قرار گرفته‌است. به نوشته این رسانه‌ها مکان نگهداری رجوی تحت تدابیر شدید امنیتی قرار داشت.

یک ماه پیش از انتشار این خبر، یک خبرنگار کانادایی مقیم فرانسه اعلام کرده بود که مسعود رجوی طی دیداری با مشاور اوباما در یک کشتی تفریحی در کرانه منطقه لوند شهر کین که از بندر پورت اسموت انگلستان عازم بوده، داشته است . این خبرنگار کانادایی پس از افشای این خبر درباره محتوای این دیدار سکوت اختیار کرد اما با این حال وی گفته بود رجوی مصرانه تقاضای دیدار با اوباما رئیس جمهور آمریکا را داشته که با آن موافقت نشده است

تاکنون چندین بار نیز اخباری از بازداشت وی توسط نیروهای امنیتی اردن منتشر و هر بار تکذیب شده است.

سازمان مجاهدین خلق، همواره چنین اخباری را تکذیب کرده و از سالم بودن مسعودر جوی و اختفای وی در مکانی نامشخص خبر داده است.

آنچه اما اکنون واضح است، اینکه پس از حمله امریکا به عراق خبر موثقی از رجوی در دست نیست. او از آن زمان تاکنون مفقود شده است و تنها گهگاه نامه هایی از طرف او منتشر می شود. تلویزیون این سازمان همه ساله در آستانه بهار پیامی تصویری از رجوی پخش می کرد اما بعد از از حمله آمریکا به این سو پیام های قبلی او پخش می شود. همچنین زمانی که نامه ای از او منتشر می شود توسط شخصی دیگر قرائت می شود و صرفا عکس های قدیمی رجوی به نمایش در می آید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016