جمعه 5 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعلام موجوديت صندوق ياران برای جمع‌آوری ياری مالی و ارسال آن برای پناه‌جويان آزادی‌خواه ايرانی

پيگرد، سرکوب، شکنجه و کشتار آزادی خواهان توسط جمهوری اسلامی از آذر ماه ۱۳۸۶ ابعاد جديدی به خود گرفت. تعدادی زيادی مبارز آزادی خواه، که اکثرا از حرکت دانشجويان آزادی خواه و برابری طلب بودند دستگير و زندانی شدند. عده ای هم مجبور به خروج از کشور گرديدند و اغلب به ترکيه و عراق آمدند. مشکلات مالی، امنيتی و حقوقی ای که در مقابل اين عزيزان قرار گرفته توضيح زيادی نمی خواهد.
عده ای از تشکيل دهندگان صندوق ياران در سه سال گذشته با پيشقدمی يکی از دوستان در جريان کار و مشکلات اين پناهجويان قرار گرفتيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها از جانب عوامل جمهوری اسلامی و همچنين ماموران دولت ترکيه تحت فشار بوده اند. برخی سازمانهای سياسی هم با سواستفاده از مشکلات مالی و انتقالی اين عزيزان زندگی را بر آنان در اين دوره انتقالی سخت کرده اند. در اين سه سال سعی کرده ايم که بطور فردی يا چند نفره در حد امکان به ياری اين عزيزان بشتابيم. اما با توجه به ادامه و گسترش پيگرد آزادی خواهان و فعالان چپ به اين نتيجه رسيده ايم که احتياج به امکانات بيشتری است که به تنهائی قادر به تامين حتی بخش قابل توجهی از آن هم نيستيم.
اينست که فکر کرديم اين مشکل را بطور علنی مطرح کرده و از عده بيشتری برای ياری رسانی ادامه کار کمک بطلبيم. ضميمه اين نوشته، موازين کار صندوق ياران به اطلاعتان می رسد. اين عزيزان پناهجو نبايد احساس تنهائی کنند. به ياری آنان بشتابيد. به جمع صندوق ياران بپيونديد!

۲۴ اوت ۲۰١۰


ياران صندوق در تاريخ ۲۴ اوت ۲۰١۰

آذر. ن، ارژنگ مانی، آرش کمانگر، اليزابت. ک، ايرج جنتی عطائی، ايرن رضازاده، بی برگ کوير، پروين اشرفی، پری تبريزی، ترانه آزادی، تقی پاک ايمان، ج. درويش، جعفر رسا، حميد. آ، رضا جعفری، رويا. ف، زيبا سحابی، سعيد زمانی، سيامک جهانبخش، سيامک مويدزاده، صفار ساعد، فرهاد بشارت، مازيار ماهان، محبوبه مشکين، محمد شمس، محمود بيان، محمود معمارنژاد، مراد عظيمی، مهدی. ز، مهناز سيروس، نازلی پرتوی، نيلوفر شيد مهر


صندوق ياران

صندوق ياران برای جمع آوری ياری مالی و ارسال آن برای پناهجويان آزادی خواهی که مورد حمايت احزاب سياسی و نهادهای ديگر نيستند موجوديت می يابد.

برای شروع کار صندوق، ايرج جنتی عطائی، پروين اشرفی، ترانه آزادی، فرهاد بشارت، محمد شمس و مهناز سيروس داوطلب شده اند که تا ۶ ماه به عنوان هيات امنای موقت آن مسئوليت بعهده بگيرند. پس از اين مدت هيات امنای صندوق هر شش ماه يک بار توسط مجمع عمومی ياران صندوق انتخاب و به مجمع عمومی بعدی جواب گو خواهند بود.

صندوق ياران يک شماره حساب رسمی دارد که به اطلاع عموم می رسد. تمام مبالغ جمع آوری شده، اعم از سهم ياری ماهيانه ياران صندوق يا مبالغ ديگری که در موارد و مناسبت های مختلف از ديگران جمع آوری ميشود، به اين حساب بايد واريز شوند. مورد و ميزان ياری رسانی مالی به پيشنهاد کتبی ياران صندوق و تصميم هيات امنا تعيين شده و ارسال خواهد گرديد. هيات امنا از ميان خود يک نفر خزانه دار را برای رسيدگی به حساب، ارسال کمک ها و تهيه ليست مبالغ جمع آوری و ارسال شده برای اعلام بيرونی انتخاب خواهد کرد.

مبالغ دريافتی صندوق هر سه ماه يکبار با درج اسامی اسم ياری دهندگان و مقادير آن در يک يا چند سايت يا نشريه علنی، اعلام خواهد شد. ياری دهندگان می توانند از اسامی مستعار يا حقيقی (مستعار که برای هيات امنای صندوق معلوم باشد)، استفاده کنند. مبالغ ارسالی هم به همين ترتيب هر سه ماه يک بار همراه با اسم واقعی يا مستعار گيرنده در همان سايت ها يا رسانه ها اعلام خواهند شد.

سهم ياری ماهانه در صندوق ياران برای هر فرد معادل حداقل ۱٠ يورو است. ياران جديد با معرفی يکی از ياران صندوق می توانند به آن بپيوندد.

هر وقت و به هر دليل صندوق ياران نتواند به فعاليت خود ادامه بدهد، هيات امنا تشکيل يک مجمع عمومی فوق العاده را فراخوان خواهد داد. انحلال صندوق ياران با رای دو سوم ياران آن قطعيت خواهد يافت. هيات امنا تاريخ اتمام فعاليت صندوق ياران، موجود ی صندوق و توزيع آن در بين متقاضيان واجد شرائط را در رسانه ها اعلام خواهد کرد.

آدرس بانکی صندوق ياران:

Name of the Account holder: Mahnaz Syrus
Name of the bank: COMDIRECT
IBAN (Account number): DE96200411550529453300
BIC (Bank Code): COBADEHD055
Reference: Sandogheyaran

/

آدرس الکترونيکی صندوق ياران:
sandogheyaran@gmail.com


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016