سه شنبه 9 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير علوم: فضای دانشگاه‌ها بايد اسلامی‌تر شود، عهد بسته‌ايم که علم توام با دين را در دانشگاه‌ها جاری کنيم، ايسنا

وزير علوم،‌ تحقيقات و فناوری با بيان اينکه ما در وزارت علوم و دانشگاهيان با مردم عهد بسته‌ايم که علم توام با دين را در دانشگاه‌ها جاری کنيم و سرمان را بالا می‌گيريم و اين موضوع را در عمل هم ثابت کرده‌ايم، گفت: عهده بسته‌ايم که مرز خود را با دشمن و فتنه‌گر مشخص کنيم و در ميدان جنگ نرم افسران و فرماندهان خوبی برای ولايت باشيم.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر کامران دانشجو امروز در مراسم افتتاح چندين پروژه دانشگاه شهيد بهشتی با بيان اينکه واژه دانشگاه در هر کجای دنيا که به کار برده می‌شود، برای انسان تصويری را از محل علم، بينش و دانش مجسم می‌کند، اظهارکرد: نقش اصلی دانشگاه‌ها کادرسازی برای نظام است و برای اينکه سرمايه‌های نقدی را به سرمايه‌های انسانی تبديل کند، بايد مقررات و قوانينی را که در دانشگاه است در مسير مبانی فکری که مردم آن را برای نظام قبول دارند، اجرا کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزيرعلوم‌ با تاکيد بر اينکه دانشگاه در نظام اسلامی حرمت مضاعفی دارد و دارای قداست است، گفت: دانشگاه قداست خود را از اسلام و مردمی که انقلاب و شهيد داده‌اند، گرفته است و بايد در اين نظام انسانی را تحويل جامعه دهد که در مسير نهضت انبياء حرکت کند .

وی افزود: مردم ما نشان دادند که می خواهند فرزندانمان را طوری تحويل بگيرند که حضرت امام خمينی (ره) خواستار آن بود، در اين ميان آيا می‌توان با الگو برداری از غرب و دانشگاه‌های غرب، عشق به علی و امام حسين (ع) را در دل ايجاد کرد و ليالی قدر را قدر دانست؟


بايد فضای دانشگاه‌ها اسلامی‌تر شود و به سمت آرمان‌ها حرکت کرد

دانشجو تصريح کرد: اگر قرار است به سمت آرمان‌ها حرکت کنيم و جامعه تراز حکومت موعد را آماده کنيم، بايد فضای دانشگاه‌ها اسلامی‌تر شود و به سمت آرمان‌ها حرکت کرد.

وی در ادامه با تاکيد بر اينکه بايد متون را به خصوص در علوم انسانی از آموزه‌های دينی گرفت و مکارم اخلاقی در دانشگاه‌ها بيشتر و بيشتر جاری شود، گفت: بايد در بالاترين سطح تحقيقات و پژوهش کنيم و تحقيقات بنيادی و کاربردی را رشد دهيم.

وزيرعلوم اظهارکرد: دانشگاهيان ما ثابت کرده‌اند که اجازه نمی دهند به بهانه دانش به دين و محرم و صفر بی‌احترامی شود، در حاليکه يک عده قلم در دست می‌گيرند و هر چه می خواهند می‌نويسند.


مردم و دانشگاهيان بنيان دانشگاهی که در آن به مقدسات توهين شود را به هم می‌ريزند


با مردم عهد بسته‌ايم که علم توام با دين را در دانشگاه‌ها جاری کنيم

وی با بيان اين که اگر دانشگاهی باشد که در آن به مقدسات توهين شود، مردم و دانشگاهيان بنيان آن را به هم می‌ريزند، افزود: در وزارت علوم و دانشگاهيان با مردم عهد بسته‌ايم که علم توام با دين را در دانشگاه‌ها جاری کنيم و سرمان را بالا می‌گيريم و اين موضوع را در عمل هم ثابت کرده‌ايم، عهد بسته‌ايم که مرز خود را با دشمن و فتنه‌گر مشخص کنيم و در ميدان جنگ نرم افسران و فرماندهان خوبی برای ولايت باشيم.


قريب به اتفاق دانشجويان ما دغدغه‌ دين دارند


دانشگاهيان ما پاک‌ترين، با فرهنگ‌ترين و پر تلاش‌ترين اقشار جامعه هستند

وزيرعلوم تاکيد کرد: دانشگاهيان ما پاک‌ترين، با فرهنگ‌ترين، با صداقت‌ترين ، مومن‌ترين، دين‌دارترين، عالم‌ترين و پر تلاش‌ترين اقشار جامعه هستند و غيرت دينی ــ ايرانی دانشگاه‌های ما بی بديل است و قريب به اتفاق دانشجويان ما دغدغه‌ دين دارند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهيان ما با فرهنگ انتظار حرکت می‌کنند و فرهنگ بسيجی را قبول دارند، آنان عاشوريند و عاشق شهادت، دانشگاهيان ما تشنه خدمت هستند و نه شيفته قدرت و موثرترين نقش را در پيشرفت کشور داشته‌اند و ما در وزارت علوم،‌ تحقيقات و فن‌آوری افتخار می‌کنيم که خدمتگزار اين چنين دانشگاهيانی هستيم.

وزيرعلوم در ادامه سخنانش با اشاره به گزارش عملکرد وزارت علوم در هفته دولت با بيان اينکه تعداد مراکز آموزش عالی در سال ۸۴ يکهزار و۳۰۰ بود، افزود: در حال حاضر اين مراکز به دو هزار و ۴۰ مرکز افزايش يافته است، همچنين تعداد اعضای هيات علمی دانشگاه در سال ۸۴ ، ۱۴ هزار و ۵۰۰ عضو هيات علمی بود که اين آمار در چند سال اخيربه ۲۱ هزار و۵۰۰ افزايش يافته است.

دانشجو ادامه داد: در حال حاضر ما نيازمند۲۰ هزار عضو هيات علمی هستيم که تا سه سال آينده هفت هزار عضو هيات علمی جذب خواهيم کرد.

وی تصريح کرد: تعداد دانشجويان ما از دو ميليون و ۴۰۰ هزار در سال ۸۴ به سه ميليون و ۵۰۰ هزار افزايش يافته است، همچنين تعداد مقالات نمايه شده از ISI در سال ۸۴ ، پنج هزار و ۷۸۲ مقاله بود که در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۹۷۷ مقاله افزايش يافته است.

به گزارش ايسنا، وزير علوم،‌ تحقيقات و فن‌آوری با اشاره به مقالات علمی ــ پژوهشی ادامه داد: در سال ۸۴ مقالات علمی ــ پژوهشی بيش از پنج هزار مقاله بود که در حال حاضر اين رقم به بيش از ۱۱ هزار مقاله رسيده است .

وی همچنين تعداد قطب‌های علمی را در سال ۸۴ ، ۸۵ قطب عنوان کرد و گفت: اين قطب‌ها در حال حاضر به ۱۱۳ قطب افزايش يافته است، همچنين تعداد پژوهشگاه‌ها نيز از ۲۸۶ پژوهشگاه به ۵۶۰ پژوهشگاه افزايش يافته است.

دانشجو خاطرنشان کرد: فضاهای کاربردی دانشگاه‌ها نيز طی پنج سال گذشته بيش از ۱/۵ برابر افزايش يافته است.


در هفته «دولت» ۸۵ پروژه با اعتبار ۱۲۰ ميليارد تومانی به بهره‌برداری رسيد


بهره‌برداری پروژه عمرانی با اعتبار ۲۰۰ ميليارد تومان در سال جاری

وی خاطرنشان کرد: در هفته «دولت» ۸۵ پروژه با اعتبار ۱۲۰ ميليارد تومانی به بهره‌برداری رسيده است که در مجموع در سال ۸۹ ، ۱۴۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۰۰ ميليارد تومان به بهره‌برداری رسيده است .

وزيرعلوم در پايان تصريح کرد: دانشگاه‌های ما افرادی را تربيت کرده‌اند که حماسه «۹ دی» را آفريدند و توهين به مقدسات را در نهم دی ماه جواب دادند و دانشگاهيان ما جامعه را به سمت تراز جامعه موعود حرکت خواهند داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016