جمعه 12 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه حزب اعتماد ملی در محکوميت حمله به خانه مهدی کروبی

در آستانه روز قدس و شب‌های قدر، منزل مجاهد نستوه حضرت حجت‌الاسلام‌ والمسلمين مهدی کروبی فرزند مجاهد نستوه مرحوم ملا احمد کروبی و يار ديرين رهبر فقيد انقلاب اسلامی، اميرالحاج و نماينده و حبيب امام خمينی(ره) و رئيس دو دوره مجلس شورای اسلامی و دبيرکل حزب اعتماد ملی که مورد ستايش و عنايت ويژه امام راحل بود برای چندمين‌ بار مورد تهاجم سازمان‌يافته و مسلحانه جمعی مزدور حکومتی واقع شد.

با کمال تأسف جمعی از اراذل و اوباش تحت حمايت نيروهای بسيج و سپاه، مدت ۵ روز است که حمله به‌منزل حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی را در دستور کار خويش قرار داده و در تهاجمی سازمان‌يافته به‌طور مکرر اقدام به‌حمله مسلحانه و استفاده از سلاح گرم و پرتاب کوکتل مولوتف و ايجاد حريق و قطع آب، برق و … کرده و بنا به‌اظهارات بانوی مجاهد سرکار خانم فاطمه کروبی قصد به‌شهادت رساندن حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی را داشته‌اند.

اين اوباش اجير شده بعد از آتش زدن در منزل، قصد ورود به‌داخل منزل آقای کروبی را داشته‌اند که منجر به‌درگيری مسلحانه و زخمی شدن تعدادی از مهاجمان و از جمله آقای ياری سر تيم محافظان آقای کروبی شده است که هم‌اکنون در حالت اغما در بيمارستان بستری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با کمال تأسف نيروهای انتظامی نه‌ تنها در مقابل مهاجمان عکس‌العملی نشان نداده‌اند،‌ بلکه قرائنی نشانگر اين نکته بوده است که مهاجمان مسلح مورد حمايت پليس نيز بوده‌اند!

ظاهرا بهانه مزدوران مهاجم، جلوگيری از حضور حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی در راهپيمايی روز قدس بوده است.

اين‌گونه وحشی‌گری‌ها توسط مزدوران اصحاب قدرت، ادل دليل بر دروغ‌پردازی هیأت حاکمه مبنی بر داشتن پايگاه مردمی و حدود ۲۵ ميليون رأی در ميان مردم و ترس آنان از حضور حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی و ديگر رهبران جنبش اصلاحی از جمله آقای ميرحسين موسوی در ميان مردم است.

اگر واقعا اين دولت در ادعای خويش در کسب ۲۵‌ميليون رأی صادق است، پس چرا اين‌همه از حضور آقای کروبی در ميان مردم واهمه دارد؟!

آقای کروبی شخصيتی شناخته شده و مبارز است که در مبارزات پيش از انقلاب اسلامی به‌تعبير امام راحل در صف اول مجاهدان اسلام بوده و سال‌های زيادی از عمر خويش را در تبعيد و زندان‌های رژيم سابق سپری کرده و برای پيروزی انقلاب اسلامی انواع و اقسام مضايق و مشکلات را تحمل کرده و بعد از پيروزی انقلاب اسلامی نيز همواره مورد عنايت خاص رهبر فقيد انقلاب اسلامی بوده و در زمانی که برخی از اصحاب قدرت و ثروت فرزندان خويش را برای تحصيل به‌اروپا و … اعزام می‌کردند، همراه مردم فرزندان خويش را به‌جبهه اعزام کرده و يکی از آنان در راه دفاع از اسلام، وطن و شرف و ناموس اين ملت از جمله مادران و خواهران اين بسيجيان جبهه نديده به‌افتخار جانبازی نائل آمده است.

حزب اعتماد ملی فاجعه تأسف‌بار تعرض به‌منزل مسکونی دبيرکل محترم خود، مجاهد نستوه حضرت حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی را محکوم می‌کند و به‌اصحاب قدرت و ثروت متذکر می‌شود که مسؤوليت هرگونه تعرض به‌ معظم‌له و ديگر رهبران جنبش اصلاحی ملت ايران را مستقيماً متوجه کسانی می‌داند که نيروهای مسلح، امنيتی و قضايی از آنان دستور می‌گيرند و به‌بهانه حمايت از آنان اقدام به‌ اين اقدامات وحشيانه می‌کنند.

حضور در ميان مردم، برگزاری هرگونه تجمع و شرکت در راهپيمايی و اعتراض به‌عملکرد حکومت بر اساس اصول مصرح قانون اساسی حق طبيعی آحاد ملت ايران است و هيچ مقامی نمی‌تواند اين حق قانونی و مشروع را از مردم، احزاب و … سلب کند.

اگر اصحاب قدرت و ثروت می‌پندارند که با به‌‌منصه ظهور رساندن احقاد بدريه و حنينيه و با تهاجم سازمان‌يافته و وحشيانه به‌بيوت پيشتازان انقلاب اسلامی حضرات آيات عظام حسينعلی منتظری(ره) يوسف صانعی، سيدعلی‌محمد دستغيب، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی و … می‌توانند از رهبران ديروز انقلاب اسلامی و امروز جنبش اصلاحی ملت ايران انتقام بگيرند و با ايجاد رعب و وحشت مانع تحقق مطالبات به‌حق ملت ايران شوند، کور خوانده‌اند؛ زيرا هرگز نمی‌توان با تکيه بر زر و زور و تزوير و اسلحه در مقابل اراده ملتی حق‌جو و عدالت‌خواه ايستاد و به‌قول آن شاعر فلسطينی:

إذا الشعب يوما ً أراد الحياة

فلابدّ أن يستجيب القــدر

و لابـدَّ للـّیـل أن ينجلی

و لابدّ للقيد أن ينکســـر

زمانی که ملت اراده حيات کند

پس تقدير ناگزير از‌ اجابت آن است

و چاره‌ای برای شب نيست مگر اين‌که سپری شود

و زنجيرها بناچار بايد گسسته شوند

اگر روزی رهبر فقيد انقلاب اسلامی به‌پيشنهاد فقيه عالی‌قدر حضرت آيت‌الله العظمی منتظری(ره)، جمعه آخر ماه رمضان را به‌عنوان روز قدس اعلام کرد، هدف دفاع از ملت فلسطين و همه ملت‌های مظلوم و مبارزه با اشغالگری و نفی هرگونه خشونت و مبارزه با هر نوع استعمار، استثمار، استبداد و ستم و تجاوز بود، ولی متأسفانه امروز اين ميراث بزرگ انقلاب اسلامی و ديگر يادگارهای دوران پرشکوه مبارزات ملت بزرگ ايران تبديل به‌ابزاری برای تحميل سياست‌های ويرانگر جمعی تازه به‌دوران رسيده و سرکوب صاحبان اصلی انقلاب اسلامی و ملت ايران شده است؛ به‌طوری که با کمال تأسف بديهی‌ترين حق شهروندی، يعنی امنيت مردم و خانواده آنان توسط مسؤولان تأمين امنيت مردم مورد تعرض قرار می‌گيرد و در راستای ايجاد فضای رعب و وحشت، هيچ حرمتی حفظ نمی‌شود و اقدام به‌‌وحشی‌گری‌هايی می‌شود که در تاريخ اسلام و ايران بی‌سابقه بوده است.

حمله سازمان‌يافته به‌بيوت مراجع تقليد، روحانيون بلندپايه و افراد مورد احترام ملت و هتک حرمت خانواده آنان و کشيدن چادر از سر زن مسلمان از افتخاراتی است که فقط نصيب هیأت حاکمه فعلی شده است!

قريب ۱۴۰۰ سال است که علما و ذاکران شيعه در عزای اباعبدالله الحسين(ع) و تقبيح عملکرد سپاهيان يزيد بر روی منابر می‌خوانند:

شمر از فرماندهان خشن و جنايتکار سپاه کوفه و شام در کربلا و از مهم‌ترين جنايات شرم‌آور او، بريدن سر مبارک امام حسين(ع) بود.

زمانی‌که تنها امام حسين(ع) باقی مانده بود و سپاه خون‌آشام کوفه و شام از هرسو حضرت را هدف تير و سنگ و شمشير و خنجر قرار داده بودند، ناگهان شمر با جماعتی بين امام و خيمه‌های آن حضرت قرار گرفت، به‌طوری‌که امام(ع) احساس کرد که آنان قصد تعرض به‌خيام و خانواده او را دارند، لذا فرياد برآورد:

«ويلکم يا شيعه آل ابی سفيان ان لم يکن لکم دين و کنتم لاتخافون يوم المعاد فکونوا احرارا فی دنياکم؛ وای برشما ای پيروان آل ابوسفيان، اگر شما دين نداريد و از حساب روز قيامت نمی‌ترسيد، پس لااقل، در دنيای خود آزاد مرد باشيد!»

شمر در پاسخ امام(ع) فرياد زد: «ای پسرفاطمه! چه می‌گويی؟!»

امام(ع) فرمود: «من با شما می‌جنگم، شما اگر دين نداريد و از حساب روز قيامت نمی‌ترسيد، پس لااقل، در دنيای خود آزادمرد باشيد و به‌اصل و نسب عربی خود برگرديد و از گمراهان و متجاوزان خود جلوگيری کنيد و تا من زنده‌ام متعرض حرم من نشويد!»

شمر گفت: «ای پسرفاطمه، متعرض حرم نخواهند شد.»

آن‌گاه شمر به‌سپاه خود خطاب کرد: «همه متوجه حسين(ع) شويد و کار او را تمام کنيد.»

اکنون چه شده که حکومتی که بر بنياد فقه اسلام و تشيع و نام و ياد امام حسين(ع) تأسيس گرديده، اين‌گونه نه‌ تنها ارزش‌های اسلامی، بلکه ارزش‌های انسانی مورد قبول جوامع بشری را زير پا می‌گذارد و در شب‌های مقدس ماه مبارک رمضان و قدر به‌‌‌يک مجتمع مسکونی که حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی در آن ساکن است حمله می‌کند و خانواده‌های بسياری را مورد هتک و بی‌حرمتی قرار می‌دهد؟!

و حال اين‌که بانوی مجاهد سرکار خانم فاطمه کروبی پيشاپيش اين نکته بديهی مورد احترام اسلام و فطرت انسانی را متذکر شده بود که اختلاف با حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی چه ربطی به‌حق زيستن خانواده او و همسايگان او دارد؟!

حزب اعتماد ملی ضمن اعلام حمايت قاطع از دبيرکل محترم خود حضرت حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی اين اقدامات وحشيانه را محکوم می‌کند و مسؤوليت هرگونه حادثه‌ای را در اين زمينه متوجه هیأت حاکمه و بلندپايه‌ترين مسؤولان حکومت می‌داند و از مسؤولان کشور می‌خواهد که بر سر عقل آيند و بيش‌از اين مصالح و منافع ملت مظلوم ايران و فلسطين را قربانی معاملات سياسی پشت پرده و منافع شخصی خود نکنند.

نمی‌توان از يک طرف دم از جذب حداکثری و دفع حداقلی زد و از سوی ديگر بديهی‌ترين حقوق شهروندان و شخصيت‌هايی هم‌چون آقای کروبی را به‌دست عده‌ای اوباش حکومتی پايمال کرد!

حزب اعتماد ملی هم‌چنين از مراجع عظام تقليد، علما و روحانيون آزاده می‌خواهد که با اعلام نظر صريح و رسمی خويش در محکوميت اين‌گونه وحشيگری‌هايی که به‌‌نام اسلام و روحانيت می‌شود، ساحت پاک اسلام، مرجعيت و روحانيت را از اين‌گونه ننگ‌ها پاک سازند.

حزب اعتماد ملی از ملت رشيد ايران نيز می‌خواهد که با حفظ آرامش و جلوگيری از دادن بهانه به‌دست اقتدارگرايان و حمايت همه‌جانبه از رهبران جنبش اصلاحی ايران به‌ويژه حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی مانع پيشروی اقتدارگرايان و خشونت‌طلبان شوند.

۱۲/۶/۱۳۸۹ مطابق با ۲۳رمضان ۱۴۳۱ روز جهانی قدس
حزب اعتماد ملی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016