یکشنبه 14 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس: کشف کيف اسناد محرمانه در صندوق عقب رولز رويس شاه پس از ۳۰ سال!

خبرگزاری فارس: مدير مجموعه تاريخی نياوران از کشف يک کيف حاوی اسناد محرمانه متعلق به شاه مخلوع در صندوق عقب خودروی رولز رويس وی خبر داد.

عليرضا مقيمی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس درباره کشف کيف شاه مخلوع در صندوق عقب خودروی شخصی وی گفت: صندوق عقب خودروی "رولز رويس " شاه مخلوع که در انبار مجموعه نگهداری می‌شد پس از گذشت بيش از ۳۰ سال از انقلاب اسلامی به تازگی باز شده است که يک کيف چرمی متعلق به محمد رضا پهلوی ايران در آن وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره محتويات اين کيف اظهار داشت: بخشی از اسناد اداری و اسناد متعلق به جنگ جهانی دوم در کيف موجود است. نامه‌‌ای از وزير امور خارجه به شاه و پوشه متعلق به وزير امور خارجه نيز بخشی از محتويات داخل کيف است.

به گفته مدير مجموعه تاريخی نياوران، کيف چرمی قهوه‌ای شاه مخلوع در همان سال ۵۷ در جريان انقلاب شکوهمند ايران، در صندوق عقب خودروی رولز رويس شاه قرار گرفته شده است.

مقيمی ادامه داد: از اين خودرو در دنيا تنها ۲ نمونه وجود دارد.

وی درباره نحوه چگونگی کشف اين کيف گفت: اين کيف زمانی کشف شد که قرار شد مجموعه نياوران به مناسبت عيد فطر امسال نمايشگاهی از خودروهای دربار برپا کند. در اين نمايشگاه که قرار است ۴ خودرو و ۸ موتور سيکلت به نمايش گذاشته شود، خودروی رولز رويس شاه مخلوع نيز به نمايش گذاشته می‌شود.

مدير مجموعه تاريخی نياوران تأکيد کرد: خودروی شاه مخلوع برای نخستين بار است که به نمايش گذاشته می‌شود و طی اين سال‌ها سوئيچ اين خودرو موجود نبوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016