پنجشنبه 18 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: محاکمه سکينه محمدی آشتيانی به جرم زنا متوقف است، وی به جرم قتل محاکمه می‌شود، ايلنا

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران هياهوی کشورهای غربی درباره حکم اعدام سکينه آشتيانی را بهانه‎ای برای اعمال فشار بر سر برنامه اتمی ايران دانست.


ايلنا: محاکمه سکينه محمدی آشتيانی به جرم زنا متوقف و پرونده مجددا تحت بررسی قرار گرفته است، اما محاکمه وی به جرم قتل در حال اجراست.
به گزارش ايلنا و به نقل از پرس تی وی، رامين مهمانپرست جنجال و هياهوی کشورهای غربی درباره حکم سکينه محمدی آشتيانی را غيرواقعی خواند و گفت: کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا از اين پرونده بهره‌برداری سياسی کرده و آن را به يک بازی سياسی تبديل کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: ايران از سوی امريکا و کشورهای غربی بر سر مسئله اتمی‌اش تحت فشار بوده و پرونده آشتيانی نيز مشخصا سناريويی از پيش نوشته برای اعمال فشار بيشتر بر تهران است.
در تاريخ ۲۸ آگوست تايمز لندن تصويری از يک زن بی‌حجاب منتشر و ادعا کرد که اين تصوير متعلق به سکينه محمدی آشتيانی است.
چند روز بعد تايمز به خاطر انتشار اين تصوير عذرخواهی کرد، اما ديگر رسانه‌های غربی همسو با جنجال‎آفرينی‎های اخير مدعی شدند که آشتيانی به خاطر انتشار اين عکس به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شده است.
اين در حالی است که مهمانپرست با رد اين شايعه آن را کذب محض دانست.
مهمانپرست با تاکيد بر مجرم بودن سکينه محمدی آشتيانی (زن ايرانی محکوم به سنگسار) درباره ارتکاب به قتل و زنا، گفت: دفاع از فردی که به جرم مشارکت در قتل در حال محاکمه است، نبايد تبديل به موضوع حقوق بشری شود.
وی خاطرنشان کرد که اگر آزادی همه کسانی که مرتکب قتل شده‌اند به عنوان دفاع از حقوق بشر تلقی شود، همه کشورهای اروپايی می‌توانند ليست افرادی که در کشورشان به جرم قتل زندانی هستند را با هم مبادله و برای دفاع از حقوق بشر همه قاتلين را آزاد کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصريح کرد: کسانی که نگران وضعيت خانم محمدی هستند، بهتر است نگران شرايط بازماندگان مقتول نيز باشند چرا که آنها فردی را از دست داده‌اند.
وی گفت: محاکمه خانم آشتيانی به جرم زنا متوقف و پرونده مجددا تحت بررسی قرار گرفته است اما محاکمه وی به جرم قتل در حال اجراست.
مهمانپرست تاکيد کرد: حتی در فرهنگ غرب که در آن بسياری به ارزش و اصالت خانواده اعتقادی ندارند نيز، به خيانت افرادی که با يکديگر متعهد می‌شوند حساس هستند و يا حداقل اين‌گونه وانمود می‌کنند که خيانت در روابط با يکديگر گناه است.
مهمانپرست متذکر شد: ايران هياهوی کشورهای غربی درباره حکم اعدام سکينه آشتيانی را بهانه‎ای برای اعمال فشار بر سر برنامه اتمی کشورش می‌داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016