جمعه 19 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مکارم شيرزای: آمار پائين آمدن تورم در کشور بر خلاف چيزی است که مردم می‌بينند، ايلنا

امروزه کالاها گران شده، مسکن به يک معضل جدی تبديل شده است و بيکاری در ميان جوانان زياد شده است، خيلی از جوان‌های بيکار با تحصيلات عاليه به ما مراجعه می‌کنند، ما که وزارت کار نيستيم.


يکی از مراجع تقليد شيعيان گفت: دولتمردان هر روز آمار می‌دهند تورم پائين آمده و اين برخلاف چيزی است که مردم می‌بينند.
به گزارش خبرنگار ايلنا از قم، آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی صبح امروز در خطبه‌های نماز عيد فطر در جمع نمازگزاران قمی در شبستان امام خمينی حرم حضرت معصومه خطاب به دولتمردان اظهار داشت: اگر شما آمار غلط راجع به تورم به مردم بدهيد، مردم به واقعيات بدبين نمی‌شوند، بلکه به آمار شما بدبين می‌شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: امروزه کالاها گران شده، مسکن به يک معضل جدی تبديل شده است و بيکاری در ميان جوانان زياد شده است، خيلی از جوان‌های بيکار با تحصيلات عاليه به ما مراجعه می‌کنند، ما که وزارت کار نيستيم.
اين مرجع تقليد اضافه کرد: اميدواريم در کنار شعارها به واقعيات بيشتر اهميت داده شود.
وی تصريح کرد: دولتمردان از تک‌روی خودداری کنند، چرا که تک‌روی سمی مهلک برای جامعه است.
آيت‌الله مکارم شيرازی گفت: دولتمردان به نصحيت‌های رهبری بيش از پيش توجه کنند. چرا که اگر نسبت به نصيحت‌های رهبری بی‌تفاوت باشند، صدمه‌اش هم به دولت و هم به جامعه می‌رسد.
وی در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به ادعای قرآن‌سوزی يکی از کشيشان مسيحی در فلوريدای آمريکا گفت: بگذار دشمنان دين بگويند در روز ۱۱ سپتامبر قرآن را آتش‌ می‌زنند؛ گرچه کليسا‌ها و علمای مسيحی با اين کار مخالفت کرده و به نوعی از اين کار عقب‌نشينی کرده‌اند، اما آنها با اين کار قرآن را بيش از پيش برای دنيا مطرح کردند.
اين مرجع تقليد با اشاره به ضرب‌المثل «عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد» گفت: با اين کار قرآن برای بسياری از مردم جهان شناخته شد و حتما بعد از اين اظهارنظر خيلی‌ها به دنبال اين می‌روند ببينند قرآن چيست.
وی خاطر نشان کرد: قرآن بحمدالله روز به روز جلوه‌گرتر و طواف حج مسلمانان هر روز باشکوه‌تر می‌شود که نشان از هر چه بيشتر شدن قدرت اسلامی است.
اين استاد حوزه علميه قم با بيان اينکه بايد بيش از پيش به قرآن عمل کنيم، گفت: يکی از دستورات قرآن رعايت حجاب و عفاف است؛ بی‌حجابی خطرناک و باعث بالا رفتن آمار طلاق در جامعه است و حاصل طلاق هم فروپاشی خانواده‌ها و بی‌سرپرستی فرزندانی است که ممکن است فرداها امنيت جامعه را به خطر بيندازند.
وی تاکيد کرد: اگر می‌خواهيم آمار طلاق در جامعه کاهش يابد و مطابق آن اين همه مشکل گريبان جامعه را نگيرد، بايد به مسئله حجاب و عفاف بيش از پيش اهميت دهيم و البته دولتمردان همه بايد بيش از گذشته به اين مسئله اهميت دهند.
آيت‌الله مکارم شيرازی همچنين با اشاره به فرا رسيدن عيد فطر گفت: در ماه رمضان تمرين تهذيب نفس و تزکيه روح را انجام داديم، که اميدوارم اين تهذيب نفس که از مهم‌ترين چيزها است، همواره همراه ما بماند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016