شنبه 20 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جشن تولد سه سالگی نیما، فرزند نسرین ستوده در نبود مادر (+ تصویر)، تغییر برای برابری

به مناسبت سالروز تولد نیما، فرزند سه ساله نسرین ستوده، جمعی از فعالان کمپین یک میلیون امضاء دیداری با خانواده وی داشتند:

نیمای نسرین امروز سه ساله شد، بی حضور مادر و بی بوسه ای که او برگونه اش بنشاند. امروز نه تنها نسرین ستوده اجازه نداشت در جشن تولد سه سالگی پسرش حضور یابد، بلکه حتی حق گفتگویی کوتاه با کودک خود را نیز نیافت!

nassrinsotudehBDkids1.jpg
اما، مگر این نیست که ما همه از یک تباریم؟ مگر ما همگی در عهدی ناگفته، پیمان نبسته ایم تا همواره همراه هم باشیم؟ مگر همواره این نسرین نبود، که با آن لحن آرام و شیوه شمرده سخن گفتنش آرامش بخش خانواده های ما بود، آن گاه که آنان مضطرب از بازداشت ما بودند؟

nassrinsotudehBDkids2.jpg
این بار ما بر آن شدیم تا انیس تنهایی کودکان نسرین باشیم، و حق دوستی را، گرچه اندک ادا کنیم، و گردهم آمدیم تا جشن کوچکی برای سه سالگی نیما بگیریم. با اشک هایی که پنهانشان می کردیم و خنده هایی که شادمانه سر می دادیم. گرد هم آمدیم تا مهراوه 12 ساله را که مهربانی و متانتش نشان از نسرین دارد، و این روزها می کوشد تا جای خالی مادر را برای برادر کوجک خود پر کند، تسلی بخشیم. گرد هم آمدیم تا به همسر فداکار نسرین بگوییم که تا چه حد خود را وامدار نسرین می دانیم، در دفاع بی دریغش از هر چه انسانی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نسرین ستوده، ۱۳ شهريور ماه در پی احضار به دادسرای مستقر در اوين، بازداشت شد. منزل و محل کار وی، هفته‌ پيش از بازداشت هدف بازرسی نيروهای امنيتی قرار گرفته بود که در جريان آن، بخشی از اسناد و مدارک و کيس کامپيوتر وی، همسر و فرزندانش ضبط شد. طبق اظهارات وکیل مدافع نسرین ستوده، طی شش روزی که ایشان در بازداشت هستند، در سلول انفرادی نگهداری می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016