پنجشنبه 25 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی مقدم با اشاره به تجمع‌کنندگان مقابل منزل کروبی: دستگاه قضايی هنوز پرونده‌ای به پليس محول نکرده است، ايسنا

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به اين که هنوز دستگاه قضايی، پرونده‌ای را در رابطه با تجمع‌کنندگان مقابل خانه کروبی به پليس محول نکرده است، اظهار کرد که نيروی انتظامی چنين رفتارهايی را تاييد نمی‌کند. هرچند که بعضی‌ها از سر دلسوزی بخواهند اين کارها را انجام دهند اما نتايج آن نامطلوب خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار حوادث ايسنا، سردار احمدی مقدم در حاشيه ديدار با فرمانده مرزبانی کشور آذربايجان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی نشدن تجمع کنندگان خانه کروبی به دستگاه قضايی که دادستان تهران روز گذشته عنوان کرده بود، اظهار کرد: تعداد تجمع کنندگان حدود ۱۰۰ نفر بوده است اما اين گونه نيست که هر کس که تجمع کند پليس آنها را شناسايی، دستگير و تحويل می‌دهد به طوری که آقای کروبی به کرات فراخوان داده و افرادی هم تجمع کرده بودند. خيلی از اين افراد را شناسايی کرديم اما اينگونه نبوده بياييم و اين افراد را دستگير کنيم.

وی ادامه داد: پليس در اين گونه صحنه‌ها تلاش می‌کند که از تنش و درگيری جلوگيری کند البته تجمع هم بايد قانونی باشد. اما حتی اگر اين افراد قانون را رعايت نکردند با هزينه‌ی کمی، موضوع را کنترل کنيم. البته دستگاه قضايی بايد اول پرونده را به نيروی انتظامی محول کند و پس از آن نيروی انتظامی افرادی را که محرک بودند و خساراتی را وارد کردند، شناسايی و به مراجع قضايی معرفی می‌کند و تا حدودی هم اين افراد شناسايی شده‌اند.

وی درعين حال تصريح کرد: هنوز دستگاه قضايی پرونده‌ای را به پليس محول نکرده و تنها يکسری اطلاعات عمومی از ما خواسته است و اگر پرونده به پليس محول شود، طبيعی است که نيروی انتظامی طبق وظايف قانونی خود اقدام خواهد کرد.

فرمانده نيروی انتظامی اضافه کرد: پليس اطلاعات اوليه همچون تصاوير شرکت ‌کنندگان و محرکان اصلی اين تجمع را به مراجعه قضايی اعلام کرده و طبيعتا اگر لازم باشد بايد اين افراد احضار قضايی شوند و با تکميل پرونده به موضوع رسيدگی شود.

سردار احمدی مقدم تاکيد کرد: نيروی انتظامی چنين رفتارهايی را تاييد نمی‌کند هرچند که بعضی‌ها از سر دلسوزی بخواهند اين کارها را انجام دهند اما نتايج آن نامطلوب خواهد بود.

وی اضافه کرد: همان عزيزی که در تيم محافظ آقای کروبی بود هم از افسران نيروی انتظامی است که در اين تجمع به شدت مضروب و در بيمارستان بستری شد.

سردار احمدی مقدم با اشاره به اينکه پليس به شدت از اين گونه تجمعات جلوگيری می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر ما با مدارا برخورد کرده‌ايم اين بار اين گونه نخواهد بود. اما اين آقايان هم بايد بدانند که نبايد رفتارهای تحريک آميز داشته باشند. وقتی در آستانه روز قدس فراخوان می‌زنند، اعلاميه می‌دهند و تحريک می‌کنند يک عده هم سراغشان می‌روند. آنها بايد رفتارهای قانونی داشته باشند و ما هم متقابلا از همه دعوت می‌کنيم که در برخورد با اين جريان از مسير قانونی برخورد شود.

وی در پايان خاطرنشان کرد: اگر بناست کسی منع شود از اين که در جايی حضور پيدا نکند نيروی انتظامی قادر است با يک تذکر و يا گماردن مامور، آن فرد را منع کند. بنابراين نيازی به راه اندازی تظاهرات و تحميل اين همه خسارات نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016