دوشنبه 29 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاّعيه کمپين سفارت سبز در پاسخ به سئوالات سفرای گمنام، سايت سفارت سبز

بعد از عرض خسته نباشيد و سپاس از همکاری و مبادله اطلاعات ذی قيمت، در پاسخ تعدادی از شما عزيزان ،باستحضار ميرساند
الف ـ تخليه کامل سفارت خانه ها به مصلحت جنبش سبزنمی باشد لذا تصميم در اين خصوص پس از هماهنگی به اطلاع دوستان خواهد رسيد. در روز پيروزی درهای سفارتخانه ها و سرکنسولگری ها بايد به توسط همين بخش از ديپلماتهای سبز به روی مردم باز گردد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ب ـ همکاران کمپين سفارت سبز با توجه به شرايط و اوضاع مهم روز ميتوانند با در نظر گرفتن همه نکات ايمنی و حفاظتی چنانچه شناسائی شدند، پس از هماهنگی با کمپين ، نمايندگی رژيم را ترک و بطور علنی و آشکار به جنبش مردم و به کمپين سفارت سبز بپيوندند.
ج ـ کليه ديپلماتها و کارکنان نمايندگی هاکه از کودتای ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ تا پيروزی نهايی جنبش مردم ايران، مامور خدمت در نمايندگی های خارج از کشور بوده يا هستند، موّظف به اجرای مفاد اين اعلاميه هستند . کارکنانی که طی مدت مذکور در مرکز بوده و امکان ماموريت خارج از کشور نداشته اند، در فراخوان های اين کمپين مبنی بر تظاهرات ، اعتصابات کارمندی يا عمومی ،يا به طرُقُی در مبارزات مدنی شرکت نموده، اسناد و قرائن و شواهدی مبنی بر تهيه و پخش اعلاميه های کمپين يا گسترش شبکه های ديگر اجتماعی در دست داشته باشند.
د ـ بديهی است، آن دسته عزيزانی که طی اين مدت با تبادل اطلاعات ذيقيمت با کمپين، بمنظور تداوم و گسترش جنبش مردم در تماس ادواری يا دائمی بوده اند ،عضو اصلی کمپين محسوب ميگردند.
و- ـچون همکاران مامور در حوزه کشورهای آسيا و اقيانوسيه، و نيز آفريقا و آمريکای لاتين، بالاخّص آسيای مرکزی و حوزه کشورهای عربی، بدليل اينکه برخی از کشورها، قراردادهای امنّيتی دوجانبه با رژيم منعقد کرده اند، بيم پيوستن علنی به جنبش و کمپين را داشته ،و خواهان راهنمايی و همکاری ،جهت اخذ پناهندگی از کشورهای ثالث امن شده اند، باستحضار اين عزيزان ميرساند: کمپين سفارت سبز تمام اقدامات لازم را با مقامات با نفوذ بين المللی صورت داده و آنها قول مساعد و تمام وکمال در پذيرش دوستان ما در تمام نقاط دنيا داده اند لذا پاسپورت ديپلماتيک يا خدمت خود را به هيچ عنوان تحويل نمايندگی ندهيد و در صورت امکان بدون اطلاع قبلی محل نمايندگی را ترک و دفترچه ديپلماتيک کشور ميزبان يا محل ماموريت خود و نيز کارت شناسايی ديپلماتيک يا کنسولی صادره از پروتکل واخ محل را همراه داشته باشيدو پس از هماهنگی با کمپين سفارت سبز از طريق آدرس ما و موافقت با اقدام شما با در دست داشتن پاسپورت خود و اعضای خانواده ،به نمايندگی سياسی يا کنسولی کشوری که کمپين برای شما هماهنگ کرده است، مراجعه بنماييد. تمام امور توسط دوستان شما در کمپين سفارت سبز با سفارتخانه کشوری که شما به آنجا مراجعه کرده ايد ، انجام خواهد شد به محض ورود به کشور مقصد،نماينده ما ،در خواست پناهندگی سياسی شما از دولت مربوطه را اعلام خواهد کرد . اگر به مشکلی برخوردکرديد ،با ايميل و يا تلفن کمپين سفارت سبز ،که در سايت کمپين، بنشانی زير اين بيانيه مندرج است، مراجعه فرماييد تا همکاران عضو کمپين وسيله انتقال شما و خانواده شما را به محل امن و کشور مورد نظرتان فراهم نمايند.
ه ـ مسايل ايمنی حفاظتی و امنّيتی از جمله کنترل شنود منزل، اتومبيل، تلفن منزل، و همراه را رعايت نموده در تماس با کمپين ويا اعضای خانواده دقت کامل را به نماييد .
ی - در صورت امکان اسناد و مدارک مهّمی را که به پيروزی جنبش مردم ايران کمک می کند، با خود بهمراه بياوريد.مواظب باشيد اين اسناد در جايی جا نمانده ،بدست بيگانه نيافتد. شرط احتياط را در مورد حمل اين اسناد رعايت نماييد.
.در خاتمه اين اطلاعيه در پاسخ به درخواست های بی شماری که مستقيم و غير مستقيم در تماس با اعضای کمپين سفارت سبز انجام گرفته، .جهت مزيد اطلاع يک نمونه از صدها نمونه از در خواست های غيرمستقيم مذکور مندرج در وبلاگ خودنويس بتاريخ ۲۲ شهريور ۱۳۸۹ عينا بدين شرح نقل ميگردد : ( با سلام، من دبير اول سفارت ايران در يکی از کشورهای عربی هستم.آقای عليزاده درست گفت که ۹۰ در صد همکاران ما در وزارت امورخارجه با دولت احمدی نژاد و سياستهای رژيم مخالفند، ولی کار چندانی در اين برهه نمی توان انجام داد.فقط دوستان ما که در اروپا هستند ، می توانند به جنبش سبز بپيوندند.ديگران مثل ما خيلی از اين امکان برخوردار نيستيم .چون بين بسياری از دولتهای منطقه با دولت ايران قراردادهای امنيتی امضا شده است .من با قاطعيت اعلام ميکنم که اکثر ديپلماتهای با سابقه و تحصيلکرده وزارتخارجه ،همانند کارمندان ديگر بخش های دولتی در کنار مردم بزرگ ايران عزيزمان هستند، و در صورت فراهم بودن شرايط ،لحظه ای در اين نظام باقی نخواهند ماند.بويژه خبر دارم ،دوستانی که در تهران هستند، و سال گذشته فجايع رژيم عليه مردم را از نزديک ديده اند ،بکلی از اصلاح اين نظام نا اميد شده اند. من از همين جا به شجاعت آقايان حيدری ،عليزاده و فرهنگيان درود می فرستم.باميد آزادی ايران عزيز...
بدين ترتيب کمپين سفارت سبز اميدوار است؛ اين اطلاعيه ، بتواند راهنمای مناسبی باشد ،برای اين همکار عزيز و همکاران ديگر ،برای رهايی منطقی و مديريت شده، از آن منطقه ايی که بسر ميبرند، و رسيدن به منطقه آزادتری، تا بتوانند بمبارزات رهايی بخش خود، آزادانه و در کنار ساير همکاران کمپين سفارت سبز ،برای رهايی ايران عزيز ،از اين نکبتی که بدان گرفتار است، ادامه دهند

کمپين سفارت سبز ۲۷ شهريور ۱۳۸۹
۲۰۱۰ - ۰۹ - ۱۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016