شنبه 3 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير کشور: ايران امن‌ترين کشور منطقه است، ايسنا

- عوامل حادثه مهاباد را در نخستين فرصت دستگير و مجازات خواهيم کرد


وزير کشور که از سوی رئيس‌جمهوری مامور رسيدگی به حادثه تروريستی انفجار بمی در مهاباد شده در بدو ورود به آذربايجان غربی با حضور در گلزار شهدای اروميه و با قرائت فاتحه ياد آنان را گرامی داشت و به مقام شامخ تنی از شهدای حادثه تروريستی مهاباد ادای احترام کرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مصطفی محمدنجار همچنين با حضور در بيمارستان‌های امام رضا (ع)، امام خمينی (ره)‌ و شهيد عارفيان اروميه از نزديک در جريان درمان مجروحان حادثه مهاباد قرار گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير کشور ظهر جمعه در حاشيه بازديد از مجروحان حادثه تروريستی مهاباد در بيمارستان امام خمينی(ره) اروميه، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اين‌که مولفه‌های امنيتی در بالاترين سطح خود در کشور رعايت می‌شود، افزود: نيروهای نظامی و انتظامی در کشور هوشيار بوده به طوريکه هم اکنون تمامی نوار و خلاهای مرزی در کشور تحت کنترل اين نيروها هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تمهيدات امنيتی برای جلوگيری از بروز چنين حوادثی در کشور، بيان داشت: ايران اسلامی دشمنان زيادی دارد، ولی اين امر موجب نمی‌شود در استقرار و حفظ امنيت کشور کوتاهی شود.

وی با اشاره به صدور بيانيه‌ای در محکوميت حادثه انفجار بمب در مهاباد و کشته شدن تعدادی از زنان و کودکان بی گناه اين شهرستان در اجلاس وزرای کشورهای همسايه عراق در منامه، اظهار داشت: در مراسم اختتاميه اين همايش بيانيه‌ای صادر شد و کشورهای منطقه آمادگی خود را جهت کمک به شناسايی و دستگيری عوامل و مسببين اين حادثه تلخ اعلام کردند.

نجار ضمن ابراز انزجار از کشتار زنان و کودکان در مراسم سان و رژه نيروهای مسلح مهاباد به عنوان يک جشن ملی، خاطرنشان کرد: اين امر باعث روسياهی ضد انقلاب و استکبار جهانی در سراسر جهان شد.

وی در خصوص جزئيات اين بمب‌گذاری به خبرنگاران گفت: اين اقدام از لحاظ نظامی، امنيتی و دفاعی ارزش تاکتيکی نداشته و اين گونه عمليات نهايت ناتوانی ضد انقلاب در مقابل نيروهای نظامی و امنيتی و اختلال در آرامش داخلی کشور را نشان می‌دهد.

وزير کشور با اشاره به شناسايی عوامل اين جنايت وحشيانه توسط وزارت اطلاعات با گذشت يک روز از حادثه، افزود: بزودی افراد شناسايی شده دستگير و به مکافات عمل ننگين و خفت بار خود می‌رسند.

نجار از برنامه‌ريزی برای افزايش بيشتر سطح امنيت کشور خبر داد و بيان داشت: دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کنند که در اين راستا بايد سطح هوشياری مردم و مسئولان در تمامی نقاط کشور افزايش يابد.


*حادثه مهاباد هزينه ايستادگی ملت ايران در برابر توطئه‌ها بود

وزير کشور در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته اظهار داشت: اين عمل ننگين و خفت‌بار با هدف انتقام از مردم منطقه به ويژه مردم فهيم کرد انجام شد در حالی که وقوع چنين اقداماتی سبب تقويت اتحاد اقوام کرد و ترک و شيعه و سنی در کشور می‌شود.

وی با بيان اين‌که دشمن در تمام نقاط کشور برنامه‌هايی در راستای القای نااميدی و یأس مردم کشورمان طراحی کرده است، تصريح کرد: دشمنان خودباوری و اعتماد به نفس مردم را مورد هدف قرار داده‌اند، اما غافل از اين‌که از مهم‌ترين دستاوردهای انقلاب اسلامی خودباوری و اعتماد به نفس است.

وی تأکيد کرد: ملت ايران زنده و هوشيار است و با تبعيت از سکاندار جمهوری اسلامی ايران با صلابت و استقامت هر روز به پيشرفت در تمام زمينه‌ها دست می‌يابد.

وزير کشور با بيان اين‌که استکبار جهانی بارها در رسيدن به اهداف خود مبنی بر ناامن جلوه دادن ايران و مکدر کردن چهره امام انقلاب در سطح جهان شکست خورده است، تصريح کرد: اين مهم با مقايسه جايگاه ايران اسلامی در سطح دنيا نگرش‌ها نسبت به اين کشور و صدام و صداميان که به زباله‌دان تاريخ پيوستند به طور کامل مشخص است.

وی تصريح کرد: در۳۰ سال گذشته تمام توطئه‌های دشمنان نتيجه برعکس داده است و در اين حادثه نيز شاهد اتحاد و وحدت بيش از پيش اقوام مختلف کشور هستيم.

وزير کشور از اعلام آمادگی کشورهای همسايه برای شناسايی عوامل حادثه مهاباد خبر داد و افزود: در نشست منامه کشورهای همسايه ايران به ويژه عراق با محکوم کردن اين حادثه تروريستی در يک جشن ملی، آمادگی خود را به منظور شناسايی و دستگيری عوامل اين حادثه ننگين اعلام کردند.

نجار با اشاره به استقامت و پايداری ملت بزرگ ايران اسلامی، خاطرنشان کرد: در سايه دوران دفاع مقدس، مقاومت و پايداری ملت بزرگ و توسط متخصصان و دانشمندان کشور امروز توانستيم به پيشرفت‌های دفاعی دست يابيم، به باشگاه فضايی جهان بپيونديم و در زمينه نانوتکنولوژی، علوم پزشکی، صنعت و کشاورزی به پيشرفت‌های قابل توجهی دست يابيم.

وی با بيان اين‌که سرنخ‌های خوبی از عاملان انفجار تروريستی در مهاباد به دست آمده است، استکبار جهانی از حضور موفقيت‌آميز رئيس جمهوری در نشست سازمان ملل عصبانی هستند و قصد انتقام‌گيری از ملت ايران را دارند.

وزير کشور با بيان اين‌که اين حادثه را از نزديک بررسی و عوامل آن را در نخستين فرصت دستگير و مجازات خواهيم کرد، افزود: شناسايی عوامل انفجار بمب نشان‌دهنده اقتدار نيروهای امنيتی، اطلاعاتی و انتظامی کشور است.

نجار خاطرنشان کرد: موضوع اقدام تروريستی در مهاباد امروز در نشست شورای تأمين استان آذربايجان‌غربی بررسی و اطلاعات تکميلی پس از اين جلسه اعلام می‌شود.

وی تأکيد کرد:‌ رئيس‌جمهور‌ خواستار پيگيری موضوع است و به من دستور داده‌اند که از نزديک حادثه مهاباد را بررسی و نتيجه را اعلام کنم.

نجار خاطرنشان کرد: اوج تبلور اتحاد اقوام و اديان مختلف در آذربايجان‌غربی طی ۸ سال دفاع مقدس و مبارزه با منافقان داخلی بود و هم اکنون نيز مردم اين استان با حفظ اتحاد خود در مقابل ضد انقلاب و استکبار ايستاده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016