سه شنبه 13 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر صابر عباسيان: جرم صابر دعوت مردم به شرکت در انتخابات است، کلمه

جمعی از اعضای شورای مرکزی ائتلاف احزاب اصلاح طلب فارس شب شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور در منزل صابر عباسيان با خانواده او ديدار و از آخرين وضعيت پرونده اين اسير سبز مطلع شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه ، در اين ديدار حضار در خصوص آنچه که از ۱۷ اسفند ۸۸ يعنی تاريخ بازداشت محمدصابر عباسيان رئيس ستاد ۸۸ فارس و عضو شورای شاخه جوانان مشارکت منطقه فارس، بر اين جوان سبز گذشته است سخن گفتند و از صبر و استقامت اين جوان در بند و همچنين روحيه خانواده او تجليل به عمل آوردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار پدر صابر عباسيان درباره آخرين وضعيت پرونده پسرش گفت: “در ۲۰۴ امين روز بازداشت صابر دومين دادگاه او برگزار شد که در صحبت‏ با قاضی، صابر همواره بر اين تاکيد داشت که بدون چشم داشت در ستاد ۸۸ خواسته‏ايم مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کنيم و دو صفحه‏ای نيز دفاعيه نوشته و به قاضی داد.”

وی افزود: “هيچ چيز در پرونده صابر روشن نيست. هفت ماه بازداشت موقت به چه معناست و دليل اين بازداشت موقت بی سابقه چيست؟ اما فکر می‏کنيم ايستادگی صابر باعث طولانی شدن اين بازداشت باشد.”

عباسيان ادامه داد: “در اوايل بازداشت صابر، معاون دادستان دليل طولانی شدن بازداشت موقت را مطالب منتشر در اينترنت برای آزادی او می‏دانست و می‏گفت فعاليت دوستانش در اينترنت کار دست او می‏دهد در حالی که ما می‏گفتيم دوستانش برايش می‏نويسند او چه گناهی دارد که در بازداشت بماند؟”

پدر اين اسير سبز با بيان اينکه اگر سندی برای اثبات اتهامات صابر وجود داشت تاکنون دادگاه او برگزار می‏شد، تصريح کرد: “از هر کجا توانسته‏اند برای صابر پرونده جمع کرده‏اند و آخرين باری که پرونده او را ديدم بيش از ۹۰۰ صفحه داشت.”

عباسيان ادامه داد: “در جلسه اخير دادگاه حتی از نماينده بسيج هم خواسته بودند برای شکايت از صابر به اتهام توهين به بسيج حاضر شده و درخواست شکايت کند. در حالی که اگر توهينی هم صورت گرفته -که چنين نيست – به کسانی که در لباس بسيج به نواميس مردم حمله می‏کنند انتقاد شده نه بسيجی واقعی که از مردم و نواميس آنها دفاع می‏کرد. همه ما بسيجی بوديم و از اين کشور دفاع کرديم.”

وی افزود: “در اين هفت ماه تنها يک ملاقات حضوری با صابر داشته‏ايم و تا کنون ملاقات ما از پشت شيشه و بسيار کوتاه بوده است.”

در ادامه ديدار يکی از اعضای شورای احزاب اصلاح طلب فارس،با بيان اينکه خداوند جای حق نشسته است و اين صبر و استقامت ها بی پاسخ نخواهد ماند، گفت: “بسياری بودند که سختی های اين دوران را نتوانستند تحمل کنند اما صابر در اين بازداشتگاهی که جز سکوت صدايی به گوشش نمی‏رسد صبر در پيش گرفته است و ايستادگی او قابل ستايش است.”

وی ابراز اميدواری کرد به زودی جشن آزادی صابر را در جمع خانواده‏اش بگيريم و دوباره شاهد خنده‏ها و حضور او در جمعمان باشيم.

گفتنی است محمدصابر عباسيان از ۱۷ اسفند سال گذشته در بازداشت اداره اطلاعات شيراز به سر می‌برد که تاکنون قرار بازداشت موقت وی بارها تمديد شده است. اين در حالی است که بر اساس قانون، مدت زمان بازداشت موقت نمی‌تواند بيشتر از حداقل مجازات قانونی اتهام انتسابی به متهم باشد و همچنين بر اساس نظرات مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاييه به شماره ۱۱۴۷۴/۷ در سال ۱۳۸۰، پس از تعيين وقت دادرسی و يا تشکيل دادگاه، متهم از شمول بازداشت موقت خارج می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016