شنبه 17 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رامین مهمانپرست: احمدی نژاد برای تصمیم گیری درباره خزر به آذربایجان می‌رود، مهر

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه اجلاس پیشین روسای کشورهای حاشیه خزر در تهران برگزار شد، گفت: اجلاس بعدی در آذرماه سال جاری در باکو پایتخت آذربایجان برگزار می‌شود و رئیس جمهور به آنجا سفر می کند.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، رامین مهمانپرست شامگاه پنج شنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه مطبوعات اصفهان در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص زمان و مکان اجلاس بین المللی برای دریای خزر گفت: در اجلاس تهران تصمیماتی مبنی بر غیرنظامی کردن دریای خزر، اجازه ندادن فعالیت کشورهای خارجی برای فعالیت در دریا و اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند علیه این پنج کشور در این دریا فعالیت داشته باشد به تصویب رسید و اجلاس بعدی در آذرماه سال جاری در آذربایجان تشکیل می شود و رئیس جمهور در این اجلاس شرکت می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: موضوع دریای خزر مربوط به پنج کشور ساحلی دریای خزر اعم از ایران، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و آذربایجان است و تاکنون در مورد بهره‌برداری از دریا، بستر و زیربستر مذاکراتی در حال انجام است که در نهایت نتیجه آن باید منجر به تدوین رژیم حقوقی دریای خزر شود.

مهمانپرست ادامه داد: هر موقع رژیم حقوقی دریای خزر تدوین شد در آن نحوه بهره برداری از این دریا برای پنج کشور به صورت ویژه تعیین می شود. تاکنون نشستهایی نیز انجام شده که حدود 70 درصد از رژیم حقوقی این دریا مورد توافق پنج کشور قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به اینکه همه مصوبات بر اساس اجماع صورت می‌گیرد، ادامه داد: در مواردی که حتی یک کشور موافق نباشد در آنجا نمی‌توان تصمیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 درصد از این موضوع باقی مانده است، افزود: این مضوعات شامل تصمیماتی می‌شود که احتیاج به تصمیم گیری جدی‌تری دارد، برای همین سطح تشکیل جلسات کارشناسی در سه بخش تعریف شده است.

وی ادامه داد: امید است با تشکیل این جلسات توسط روسای جمهور پنج کشور شاهد حل باقی مانده مسائل حقوقی دریای خزر باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین در پاسخ به اینکه مانور نظامی ‌که توسط نیروهای ارتش در دریای خزر انجام شد در کدام محدوده بود گفت: فعالیت نظامی پنج کشور ساحلی در محدوده تامین امنیت، مبارزه با جرایم سازمان یافته، مواد مخدر و تقویت نیروها بوده که نقش بازدارنده برای زمانی دارد که جرائمی در دریای خزر اتفاق می افتد و هیچ کشور خارجی جدای این پنج کشور اجازه فعالیت نظامی ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016