شنبه 17 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در شش ماه نخست ۱۳۷ نفر اعدام شدند و بيش از ۱۰۰ مورد حکم اعدام صادر و يا تائيد شد، هرانا

خبرگزاری هرانا – در آستانه روزجهانی عليه حکم اعدام واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران اقدام به انتشار آمار صدور، تائيد و اجرای حکم اعدام در شش ماه نخست سالجاری کرد.

بر اساس اين گزارش در طی نيمسال نخست سالجاری و طبق آمار ثبت شده ۱۳۷ تن اعدام شدند که حکم اکثر آنان به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر بوده است استان های تهران با ۳۲ اعدام ، خوزستان با ۲۲ اعدام و اصفهان با ۲۰ اعدام در رتبه های اول تا سوم در اجرای اين حکم قرار دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دست کم ۱۱ تن از متهمين در ملاء عام اعدام شدند که در اين ميان استان خوزستان با اعدام ۶ نفر در رتبه نخست و لرستان با اعدام سه نفر در ملاء عام در رتبه دوم قرار گرفته است.

حکم اعدام يازده زندانی سياسی و امنيتی در طی شش ماه نخست سالجاری اجرا شده است که اکثر متهمان نيز به اتهام محاربه اعدام شدند.

اين گزارش در ادامه می افزايد دادگاه های عمومی و انقلاب کشور در نيمسال نخست سالجاری دست کم ۱۰۱ مورد حکم اعدام را برای شهروندان ايرانی صادر و يا تائيد کرده اند. که در اين ميان دو حکم صادره به شيوه سنگسار است.

هم چنين از ميان احکام صادره ۲۹ مورد آن به دليل فعاليت سياسی و يا شرکت در تجمعات اعتراضی بر عليه حکومت از طريق محاربه بوذده است که شيوه اعدام دو مورد آن به صورت تيرباران بوده است.

اين گزارش در پايان يادآوری می کند آمار اعلام شده تنها مواردی است که از سوی نهادهای حقوق بشری و يا رسانه های حکومتی اعلام شده است و انتظار می رود آمار واقعی بيش از آمار ثبت شده باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016