دوشنبه 19 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کانون خانواده جان باختگان و بازداشتی ها: دادگاه های فرمايشی جواب بی سر و ته می دهند، دانشجونيوز

کانون حمايت از خانواده های جان باختگان و بازداشتی ها با صدور اطلاعيه ای به تشريح "سردواندان خانواده های جانباختگان توسط دادگاههای فرمايشی حکومتی" و رسيدگی به شکايات جهت افشاء عاملين مستقيم قتل بستگانشان طی هفته گذشته پرداخت.

در اين اطلاعيه آمده است: پس از گذشت يکسال از قتل فرزندان ايران زمين، عناصر و دادگاههای فرمايشی حکومتی آب پاکی روی دست همه کسانی که بدنبال افشاء مجريان جنايت بر عليه بشريت هستد، می ريزند و خانواده ها را با پاسخهای بی سرو ته و سردواندن مواجه کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده شهيد رمضانی : آمرين و قاتلين فرزندمان را می شناسيم

بر اساس گزارشات دريافتی خانواده شهيد رامين رمضانی در رابطه با قتل فرزندشان از عامرين اين قتل توسط نيروی انتظامی در خردادماه ۱۳۸۸ شکايت کرده بودند. بر اساس اطلاع ,بر اثر پيگيری های مستمر اين خانواده در اين رابطه,نهايتاً طی هفته گذشته دادگاهی فرمايشی در شعبه ۱۱۳ استان تهران واقع در پارک شهر برگزار گرديد و پس از مقداری صحبت با خانواده اين شهيد,دست اندرکاران دستگاه قضاييه حکومتی به آنان گفتند که چون فرزندنتان سرباز بوده,بايستی از محل خدمت وی استعلام کرده و وضعيت سربازی او را سؤال کنيم!! بعد از استعلام از وضعيت ايشان, شما را صدا خواهيم کرد که در جريان استعلام و.. قرار بگيريد!!
خانواده جانباخته رامين رمضانی, به اين دادگاه اعتراض کرده وگفته اند که مشخص است که چه پايگاه و نفراتی عامل اجرايی قتل فرزندمان در صحنه بوده اند و حتی ما اسامی آمرين اجرايی را نيز می دانيم، اما دادگاه اهميتی به اين اعتراضات نگذاشته و عملاً بدون هيچ پاسخی اين خانواده را برگردانده اند کانون حمايت از خانواده های جانباختگان قبلاً نيز طی اطلاعيه ای اين جنايات هولناک و عدم پايبندی عناصر حکومتی به هيچ قانونی را محکوم نموده و از خانواده ها نيز خواسته بود که جهت افشاء قاتلين بستگانشان به هيچ وجه قدمی عقب نشينی نکنند و پرونده های اين جنايات روشن را به دادگاههای بين المللی بکشانند.

احضار و برخورد تند با پدر شهيد اشکان سهرابی

دست اندرکاران دستگاه قضاييه حکومتی به خوبی آگاه هستند که وقتی مجريان و قاتلين را پای ميز محاکمه بياورند,عملا آنان نيز دست دستور دهندگان به اين قتل و جنايت را رو ميکنند و برای مردم ايران و جهان بيشتر روشن ميگردد که اين جنايات توسط چه کسانی طراحی و دستور داده شده است.لذا وقعی به اين نوع شکايات نميگذارند و سعی بر سر دواندن خانواده ها را دارند,ما در اطلاعيه قبلی به نمونه های ديگری نيز اشاره کرديم که از جمله: - شکايت پدر و مادر ندا آقاسلطان تا بحال به هيچ سر انجامی نرسيده است .
مادر ندا در با رد کردن پيشنهاد قرار گرفتن زير ”بنياد شهيد” بر خواسته بر حق خود در پيدا کردن قاتل ندا پای فشرد. خانواده داوود صدری را بعد از مدتها معطلی مدتی بين دادگاه و دادسرا پاس کاری کردند و آخر سر گفتند قاتلين را نمی توانيم پيدا کنيم. - پدر شهيد اشکان سهرابی را به دادگاه احضار کرده اند و با او بسيار به تندی برخورد کرده اند و او گفته اند شما دروغ گو هستی و...
به خانواده شهيد سعيد عباسی گفته اند شکايت شما نادرست بوده و پسر شما در اثر بيماری فوت کرده است، مقداری از وسايل خانه اين خانواده را نيز با خود برده اند. - شکايت خانواده علی حسن پور را به دادسرای نظامی تهران منتقل کردند، گفته اند که پرونده باز است، اما تعيين تکليف نهايی آن مشخص نيست وزمان ندارد، ناظران معتقد هستد که نهايتاً اين پرونده به سرانجامی نخواهد رسيد. چرا که پرونده روشن کهريزک به آن سرنوشت دچار گرديد.

راه حل : دادگاه های مردمی

خانواده رجب پور که مادر و دختر خانواده شهيد شده بودند، شکايتشان به نقطه ای نرسيد و دست به سرشدند. - پرونده شهيد عباس ديسناد نيز مختومه اعلام شده وبه خانواده گفته شده که آقای ديسناد بدليل سکته قلبی از دنيا رفته است، لذا نبايستی ديگر اين پرونده را پيگيری نماييد. و اين بار نيز به خانواده جانباخته رامين رمضانی وعده پاسخگويی بعد از استعلام فرزند شهيدشان از دستگاه نظامی ارتش که وی در زمان شهادت سرباز بوده را ميدهند! همه خانواده های اين عزيزان قصد حاکمان تهران و سيستم قضاييه آنرا به خوبی می شناسند و انتظاری جز اين را از آنان ندارند و بر اين باورند که نهايتاً بايستی دادگاههای "مردمی" قاتلين فرزندان ايران زمين را محاکمه نمايند.

اخيراً نيز از طرف ارگانهای اطلاعاتی شايعاتی مبنی بر گرفتن ديه از طرف خانواده ها و بطور خاص خانواده جانباخته،ندا آقا سلطان، در راستای دست برداشتن از اعتراضات و خونخواهی و افشاء قاتلان فرزندانشان را دامن زده بودند که گويا اين خانواده ها از دولت و نظام کنونی پول خون فرزندانشان را گرفته اند، تمامی اين خانواده ها چنين شايعاتی رامحکوم کرده و اظهار داشته بودند که حاکمان تهران می خواهند از اين شايعات برای ضربه زدن به اتحاد بين ما و مردم ايران سوء استفاده نمايند,اما دريغا که خون فرزندان و بستگان ما اين پيوند را عميق تر کرده و تا دادخواهی نهايی از قاتلين از پای نخواهيم نشست.

کانون حمايت از خانواده های جان باختگان و بازداشتی ها ضمن محکوميت اين اعمال فشار و سردواندن خانواده هايی که عزيزان خود را از دست داده اند و تلاش عوامل حکومتی برای تفرقه و ايجاد شايعات مبنی بر نزديکی آنان با دستگاههای حکومتی را محکوم مينمايد .اين کانون از همه سازمان های بين المللی و حقوق بشری نيز ميخواهد که چنين اعمالی از طرف حاکمان تهران را محکوم نموده و پرونده های قضايی آنان را در مجامع مختلف قضاييه بين المللی پيگيری نمايند.همچنين از شورای حقوق بشر ملل متحد ميخواهيم که پرونده های اين عزيزان را در شورای امنيت ملل متحد طرح کرده و اقدامات عملی قاطع در اين رابطه اتخاذ کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016