دوشنبه 19 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سجاد قادرزاده، پسر سکينه محمدی آشتيانی، هوتن کيان، وکيل وی و دو خبرنگار آلمانی در تبريز دستگير شدند، کميته بين المللی عليه اعدام

روز يکشنبه ١٠ اکتبر ساعت ٧ عصر به وقت ايران هنگاميکه دو خبرنگار آلمانی برای مصاحبه با سجاد پسر سکينه و هوتن کيان وکيل سکينه به دفتر هوتن رفته بودند٬ عوامل وزارت اطلاعات به دفتر کار اين وکيل ريخته و هر چهار نفر حاضر در محل را دستگير و با خود بردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دستگير شدگان عبارتند از: سجاد قادرزاده پسر سکينه محمدی آشتيانی٬ هوتن کيان وکيل سکينه٬ و دو خبرنگار آلمانی. دستگير شدگان از آن هنگام تا کنون در محل نامعلومی نگهداری ميشوند و کسی از سرنوشت آنها اطلاعی ندارد. تنها چيزی که مشخص است عوامل وزارت اطلاعات آنها را دستگير کرده اند.

لحظه ای که عوامل وزارت اطلاعات به دفتر کار هوتن کيان ريختند، خبرنگار آلمانی در حال صحبت با مينا احدی از طريق تلفن بود که اعلام کرد ديگر نميتواند ادامه بدهد و تلفن را قطع کرد. از اين هنگام تا کنون خبری از اين چهار نفردر دست نيست. بعد از اين واقعه مينا احدی تا نيمه های شب ايران تلاش کرد با دفتر وکيل سکينه و خبرنگاران آلمانی تماس بگيرد٬ اما تماس ممکن نشد و همه تلفن ها بسته بود.

مينا احدی بلافاصله همکاران خبرنگاران آلمانی و مقامات دولت آلمان را از اين واقعه مطلع کرد. چند ساعت بعد از اين اتفاق وزارت خارجه آلمان و همکاران خبرنگاران و مينا احدی مطمئن شدند که چهار نفر فوق دستگير شده اند.

ما با تمام قوا برای آزادی سجاد و هوتن و خبرنگاران آلمانی تلاش ميکنيم و همگان را به اعتراض هرچه وسيعتر به اين سبعيت حکومت اسلامی فراميخوانيم. دستگيرشدگان و سکينه بايد فورا آزاد شوند.

کميته بين المللی عليه اعدام
کميته بين المللی عليه سنگسار

١١ اکتبر


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016