دوشنبه 19 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور قرار يک ماه بازداشت موقت برای ابراهيم يزدی، تحول سبز

مقامات قضايی برای ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران قرار يک ماه بازداشت موقت صادر کرده اند.

به گزارش تحول سبز، مقامات قضايی برای دکتر ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی ايران که هفته گذشته به همراه تعداد ديگری از اعضای نهضت آزادی در اصفهان بازداشت شد، قرار يک ماه بازداشت موقت صادر کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است دبير کل و چندين تن از اعضای شورای مرکزی و تعدادی از اعضاء و علاقمندان نهضت آزادی پس از شرکت در مراسم ختمی در اين شهر برای اقامه نماز گردهم آمده بودند، پس از اقامه ی نماز توسط نيروهای لباس شخصی بازداشت شدند.

ماموران لباس شخصی که بدون ارايه حکم قضايی وارد محل شده و خود را نيروهای امنيتی و اعضاء بسيج معرفی کردند با اين توجيه که دکتر سيد علی اصغر غروی در اين محل بصورت غير قانونی نماز جمعه اقامه کرده است، پس از بازداشت دبيرکل و اعضای نهضت آزادی نسبت به ارعاب و تهديد ساير حاضرين و فيلمبرداری و ثبت مشخصات آنها اقدام کرده و سپس محل را ترک کردند.

ابراهيم يزدی که برای سومين بار بعد از انتخابات بازداشت شده، متولد سوم مهر ۱۳۱۰ است و به تازگی وارد هشتادمين سال زندگی خود شده است. او مدرک دکترای داروسازی خود را از دانشگاه تهران اخذ کرده است و در سالهای دهه ی سی در نهضت مقاومت ملی عليه حوکت پس از کودتا مبارزه ميکرد .او در سال ۱۳۳۹ به آمريکا مهاجرت کرد و مدتی در دانشگاه پزشکی بيلور مشغول به تحقيق بوده است. او در سالهای اقامت در آمريکا، به تاسيس انجمن اسلامی آمريکا و کانادا همت گماشت و به کمک دوستانش نهضت آزادی خارج از کشور را تاسيس کرد. در سالهای بعد به همراه چمران يک آموزشگاه نظامی در مصر را پايه گذاری کرد که پس از چند سال به جنوب لبنان منتقل شد. يزدی هنگام اخراج رهبر انقلاب ۱۳۵۷ به عنوان يکی از مهمترين مشاوران آيت الله خمينی در کنار او قرار گرفت و در اعضای شورای انقلاب جای گرفت. با پيروزی انقلاب و نخست وزيری مهندس بازرگان به عنوان معاون نخست وزير در امور انقلاب و سپس وزير خارجه ايفای نقش کرد. با استعفای دولت پس از حادثه گروگانگيری او نيز از دولت کناره گرفت و به عنوان نماينده مردم تهران در مجلس شورای ملی انتخاب شد. پس از آن صلاحيت دکتر ابراهيم يزدی در تمامی انتخابات توسط شورای نگهبان رد شده است. با مرگ مهندس مهدی بازرگان در سال ۱۳۷۳ او به عنوان دبير کل نهضت آزادی انتخاب شد. او پس از انتخابات رياست جمهوری اولين بار زمانی که بر روی تخت بيمارستان بود بازداشت شد و پس از ۷۲ ساعت آزاد شد. پس از آن نيز ساعتی بعد از سخنرانی در مراسم عاشورا در منزل مهندس صباغيان بازداشت شد که قريب به دو ماه به طول انجاميد و در حالی که نياز مبرم به عمل جراحی داشت آزاد شد. او پس از آزادی به زير تيغ جراحی رفت و عمل باز قلب روی وی صورت گرفت. پزشکان معالج وی به شدت در مورد سلامتی وی هشدار داده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016