جمعه 23 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلاش بی نتيجه برای کاهش وثيقه ۶۰۰ ميليون تومانی هنگامه شهيدی، کمپين بين المللی حقوق بشر

هنگامه شهيدی روزنامه نگاری که به شش سال زندان محکوم شده است از بيماری در زندان رنج می برد.
يکی از نزديکان هنگامه شهيدی روزنامه نگار و زندانی عقيدتی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که عليرغم تلاش های خانواده برای کاهش وثيقه ۶۰۰ ميليون تومانی وی تا کنون مقامات دادستانی با پيشنهاد خانواده موافقت نکرده اند. به گفته وی وضعيت سلامتی اين روزنامه نگار در زندان نامساعد است و برای پيگيری معالجات پزشکی نيازمند حضور در خارج از زندان است. اگر چه مسوولان دادستانی به خانواده وی گفته اند که در حال بررسی تقاضا برای کاهش وثيقه هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هنگامه شهيدی هم اکنون در حالی در زندان به سر می برد که دو ماه است که نمی تواند به صورت تلفنی با منزل خود تماس بگيرد و تنها رابطه اش با خارج از زندان ملاقات های هفتگی با اعضای خانواده خود است. به گفته اين منبع وضعيت روحی اين زندانی سياسی نيز با توجه به تامين نشدن مبلغ وثيقه و نيز طولانی شدن تصميم برای کاهش وثيقه چندان مناسب نيست.

سابقه خبر:

مادر هنگامه شهيدی ابتدای ماه جاری در مصاحبه با کمپين در خصوص مشکلات و بيماری های متعدد دخترش در زندان و کمبود توجه پزشکی به وی در زندان اوين گفت که وی برای مداوا بايد به خارج از زندان منتقل شود. . هنگامه شهيدی روزنامه نگاری است که اينک در حال گذراندن محکوميت ۶ سال در زندان است. وی به کمپين گفت: “ هنگامه در زندان دچار رماتيسم قلبی ، کليه درد ، ناراحتی معده و افسردگی شديد شد ه است . …و به تشخيص پزشکان زندان او برای مداوا نيازمند امکانات بيشتری از داخل زندان است . من نمی دانم آن خانم ، سارا شورود کوهنوردی که به قول خودشان جرمش جاسوسی بوده به دليل بيماريش آزاد می شود اما به بچه من که مال اين کشور است برای مداو م مرخصی قائل نمی شوند . بعد از دو ماه دويدن ۸ روز پيش اعلام کردند که مرخصی هنگامه نياز به ۶۰۰ ميليون وثيقه دارد .آخر آنها می دانند که والدين فرهنگی بازنشسته هنگامه توانايی پرداخت ۶۰۰ ميليون وثيقه را ندارد. من ديرو ز نامه ای به دادستان نوشتم مبنی بر اينکه پرداخت اين مقدار وثيقه در حد توانم نيست. … بدترين چيز برای مادر اين است که بچه اش بيمار است و نمی تواند کاری برايش انجام دهد . آخر من همه زندگيم را هم بفروشم ۶۰۰ ميليو ن نمی شود . تازه چند ميليون هم بايد خرج کنم تا هنگامه را درمان کنم. خانه ام در گرو دادگاه برای بيرون آوردن بار اول هنگامه است . من ديگر چيزی ندارم .آنها که اينها را می دانند اگر نمی خواهند مرخصی بدهند خب راحت بگويند نمی دهيم و خودشان مداو ا کنند.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016