پنجشنبه 6 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار مسعود جزايری: اعتماد جامعه به رسانه‌های آمريکايی و صهيونيستی بسيار کاهش يافته است، ايسنا

معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهای مسلح با اشاره به تاکيدات مکرر مقام معظم رهبری بر مساله بصيرت گفت: نقطه ثقل جنگ نرم متوجه باورهاست که ارتباط مستقيمی با فهم، درک و داشتن بصيرت دارد.

سردار مسعود جزايری با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) در هفدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها خاطرنشان کرد: طی اين ۳۰ ساله و بويژه در سال‌های اخير و پس از آنکه دشمن احساس کرد پايه‌های جنگ سخت در ارتباط با جمهوری اسلامی، لرزان شده، فشارهايش را در ناحيه جنگ نرم تقويت کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين‌که اجزا و ابزار جنگ نرم بيش از گذشته و حتی در برخی از بخش‌ها بيش از ابزار جنگ سخت وارد صحنه شده است، گفت: ابزار و تجهيزات جنگ نرم به طور سريع عليه انقلاب اسلامی به کار گرفته می‌شود چرا که همه‌ی اين‌ها توجه‌شان به ذهن و باورهاست لذا در اين شرايط بصيرت از جمله ضرورت‌هايی است که بايد مورد توجه قرار گيرد و مقام معظم رهبری از اين ناحيه است که سال‌ها بر مساله بصيرت عنايت داشته و دارند.

رييس ستاد تبليغات دفاعی کشور تاکيد کرد: به دليل مشکلاتی که سال ۸۸ ، بخش‌هايی از آن بروز پيدا کرد و عمدتا مشکلات فکری و ذهنی بود، مقداری از عقايد، باورها، حقايق و واقعيت‌ها، دستکاری شده بود.

جزايری با طرح اين سوال که چرا تحت تاثير واقعيت‌های دستکاری شده قرار می‌گيريم، گفت:‌ اگر شناخت و بصيرت لازم را داشته باشيم، چه بسا بهتر بتوانيم راه را تشخيص دهيم.

وی درباره‌ی اينکه آيا رسانه‌ها با سازوکار فعلی و امکاناتی که دارند توان مقابله با جنگ نرم را دارند؟ گفت: نمی‌توانيم بگوييم وضع رسانه‌های داخلی خوب نيست. به نظر من رسانه‌ها نسبت به دو دهه گذشته خيلی فرق کرده‌اند و پيشرفت فرهيختگان رسانه‌ای ما محسوس است که بايد خدا را شکر کنيم که چنين قشری داريم که به رسالت‌های خود آشنا هستند و اگر اين‌ها نبودند، قطعا عقب‌ماندگی‌های ما خيلی زياد بود و گرفتار زاويه گرفتن‌های فاحش می‌شديم.

معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد کل نيروهای مسلح ادامه داد: از سويی ديگر ما يک واحد سياسی در برابر ده‌ها واحد سياسی دشمن هستيم که در راس آن‌ها آمريکا و صهيونيست جهانی است، آمريکايی‌ها و برخی از کشورهای اروپايی و صهيونيست جهانی به لحاظ رسانه‌داری و حرفه‌ای‌گری در امر اطلاع‌رسانی نسبت به جامعه ما فاصله دارند. بايستی تلاش کنيم اين زاويه را پوشش دهيم و ابتدا عقب‌ماندگی‌ها به لحاظ تکنيک‌ها و تاکتيک‌ها و کميت و تجهيزات را برطرف کنيم که اگر بتوانيم اين‌ها را پوشش دهيم، تاثيرگذاری دشمن را چند برابر خنثی خواهيم کرد.

جزايری خاطرنشان کرد: در طی سال‌های اخير نحوه اطلاع‌رسانی آمريکايی‌ها و صهيونيست‌ها دچار يک چالش بزرگ در ارتباط با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ايران شده است. اين چالش بزرگ مبتنی بر دروغ‌های بزرگ و آشکار شدن آن‌هاست. بنابراين اعتماد عمومی جامعه ما در حال حاضر نسبت به رسانه‌های خارجی بويژه رسانه‌های آمريکايی و صهيونيستی، بسيار کاهش پيدا کرده است.

جزايری با بيان اين‌که بايد از اين اتفاق حسن استفاده را بکنيم، تصريح کرد: رسانه‌های داخلی بايد در راست‌گويی، صداقت و حرفه‌ای‌گری در امر اطلاع‌رسانی اين خلأ را پر کنند و بتوانند با کمک ساير رسانه‌های مستقل بويژه رسانه‌هايی که حالت‌های انقلابی دارند گفتمان‌های اتحاديه‌ای داشته باشند که در اين صورت می‌توانيم حتی فراتر از مرزهای خودمان به شفاف‌سازی اطلاعات کمک کنيم.

معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستادکل نيروهای مسلح در پاسخ به اين سوال که اگر رسانه‌ای در اختيار داشتيد، مهم‌ترين کاری که در فضای کنونی می‌کرديد چه بود؟ گفت: اصلی‌ترين کاری که انجام می‌دادم اين بود که يک سامانه جنگ نرم را مديريت و سامان‌دهی می‌کردم و ضمن اينکه محاسن انقلاب اسلامی را بعد جهانی می‌دادم، چالش‌های سيستم‌های ليبرال ـ دموکراسی را کشف کرده و به شکل حرفه‌ای در اختيار افکار عمومی قرار می‌دادم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016