پنجشنبه 13 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری چهار عضو کومله در غرب ايران، پرس تی وی

ايران می‌گويد که ۴ نفر تروريست وابسته به انگليس را در شهر مريوان در غرب اين کشور دستگير کرده‌ است که تاکنون ۵ تن را به قتل رسانده‌اند.


وزارت اطلاعات ايران ضمن اعلام اين دستگيری، از کشف مقاديری سلاح و اسناد از اين گروه تروريستی خبر داد.

افراد دستگير شده اعتراف کرده‌اند که در دو سال گذشته ۵ ترور انجام داده‌اند و قرار بود بابت هر عمليات ۲۰ هزار دلار دستمزد بگيرند ولی تا زمان دستگيری، تنها ۸۰۰۰ دلار آن را دريافت کرده بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر پايه اعترافات اين گروه، آنان دستورات خود را در سليمانيه عراق از فردی به نام جليل فتاحی دريافت کرده بودند که اکنون ساکن انگليس است.

فتاحی يکی از رهبران گروهک تروريستی کومله است که از سال ۱۳۵۷ (۱۹۷۹ ميلادی) مسئوليت صدها ترور و عمليات تروريستی را در غرب ايران بر عهده داشته است.

طبق اعلام وزارت اطلاعات، ۴ دستگير شده به نام‌های بختيار معماری، هژير ابراهيمی، لقمان مرادی و زنيار مرادی خود نيز از اعضای گروهک کومله هستند.

به گفته دستگير‌شدگان، جليل فتاحی رهبر آنان خود نيز پيش از اين چندين ترور انجام داده است. وی پس از توجيه اعضای اين هسته تروريستی در سليمانيه، پول و سلاح لازم را هنگام عزيمت ترويست‌ها به ايران در مرز عراق تحويل آنان داده است.

جان سورز رئيس سازمان اطلاعات خارجی انگلستان (ام‌آی-۶) چندی پيش در بيست و هشتم اکتبر (۶ آبان) اعلام کرده بود که اين تشکيلات در حال انجام عمليات جاسوسی با هدف توقف برنامه هسته‌ای ايران است.

وزارت اطلاعات ايران می‌گويد که انگليس علاوه بر انجام عمليات جاسوسی در ايران، در حمايت و تامين مالی برخی از گروه‌های تروريستی مخالف دولت ايران دست دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016