پنجشنبه 20 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايرنا: گفتمان احمدی نژاد بايد ادامه پيدا کند، فارس: صحبت از مکتب ايرانی به ضرر کشور است، خبرآنلاين

سياست > چهره ها - چهار خبرگزاری کشورمان نگاههای مختلفی به سخنرانی رئيس قوه قضائيه در جلسه شورای اداری استان کهکلويه و بويراحمد داشته اند.

به گزارش خبرآنلاين، در حالی که خبرگزاری مهر تيتر «انتقاد از مسئولين در دعوت از برخی چهره ها» را برای خبر سخنرانی رئيس قوه قضائيه در جلسه شورای اداری ياسوج برگزيد اما ايرنا و فارس نگاههای ديگری به اين خبر دارند. مهر به نقل از رئيس قوه قضائيه نوشت که او با بيان اينکه برخی از مسئولان و افراد در روزهای اخير از چهره هايی دعوت کرده اند که مخالف اسلامی بودن نظام ايران بودند گفت: هرگونه خدشه وارد کردن به ارزشهای دينی موجب سست شدن پايه های نظام می شود لذا مسئولان بايد هوشيار باشند.

ايسنا هم اين تيتر را برگزيد«رييس قوه قضائيه: مسئولان در برابر تفکراتی که سعی در کمرنگ کردن اسلاميت نظام دارند به هوش باشند»

در ادامه خبرهای فارس و ايرنا را ببينيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس قوه قضاييه در جلسه اداری استان؛
صحبت از مکتب ايرانی به ضرر کشور است

رئيس قوه قضاييه با اشاره به عنوان شدن موضوعاتی مانند مکتب ايرانی گفت: بيان اين ادعاها به ضرر کشورمان است البته رئيس جمهور ايران بر پايه اسلام صحبت می کند نه بر پايه مکتب ايرانی و اسلامی.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استان کهگيلويه و بويراحمد آيت‌الله صادق آملی لاريجانی در آخرين ديدار خود در اولين روز از سفر استانی‌اش به استان کهگيلويه و بويراحمد در جلسه شورای اداری اين استان با اعلام اين مطلب افزود: انقلاب اسلامی ۳۰ سال پيش به عنوان يک پديده رخ داد و آن زمان نه در چارچوب‌های سرمايه‌داری و نه در چارچوب‌ کمونيسم و مارکسيسم نمی‌گنجيد بلکه يک حرف نو بود.

وی ادامه داد: حکومت‌های فراوانی آمدند و رفتند اما هيچ کدام انقلاب اسلامی نبودند. ارزش انقلاب اسلامی به ماهيت و محتوای آن است و آنچه درباره شکل حکومت ظاهر شده ناشی از آن است عالمان بزرگ نشستند و اقتضائات فهم را به منصه ظهور گذاشتند که نتيجه آن شد قانون اساسی.

رئيس قوه قضاييه افزود: مرحوم امام راحل (ره) معمار اين بنای جديد بود و در موقع رأی گرفتن برای جمهوری اسلامی اصرار داشت که هيچ اسمی جز اسم جمهوری اسلامی نباشد. امام انسان دقيقی بود و به اين نکته رسيده بود که اين الفاظ بار معنای بزرگی دارد.

وی با اشاره به اين مطلب که امام با تيزبينی خود پيش‌بينی می‌کردند که در طول اين سال‌ها بسياری از افراد در کم‌رنگ کردن رنگ‌وبوی اين جمهوری اسلامی تلاش خواهند کرد و به همين دليل بر اين الفاظ اصرار داشت.

آملی لاريجانی با اشاره به اين مطلب که کسانی که به ادعای اصلاحات به اين سمت رفته بودند تا اسلاميت را کمرنگ کنند گفت: سکولارها به سمت حذف اسلام از حيات مردم پيش رفتند به گونه‌ای که يکی از همين نويسندگان ادعا کرده بود اينکه مقام معظم رهبری خواسته‌اند علوم انسانی تغيير کند برای اين است که سکولارها با حکومت ايشان مخالف هستند بايد به اين نکته توجه کنيم که سکولارها به کجا رسيده‌اند که می‌خواهند با حکومت دينی بجنگند و قصدشان کمرنگ کردن اين موضوع است.

وی تصريح کرد: دين اسلام دين بازاری نيست و همه اينها تلاش دارند تا وجهه ارزشی جمهوری اسلامی را کمرنگ کنند.

رئيس قوه قضاييه به خبر يکی از خبرگزاری‌‌های معتبر اشاره کرد و گفت: اين خبرگزاری در خبر خود آورده بود که ريچارد فرای که موضوع مکتب ايرانی را مطرح کرده بود و جزو مدعوين به يکی از همايش‌های برگزار شده در چند ماه اخير بوده است با خبرگزاری CNN مصاحبه کرده و گفته است حکومت مذهبی در ايران از بين خواهد رفت.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از ما تخلف کرده‌ايم و بايد پرسيد به چه مناسبتی چنين آدم‌هايی به يک همايش بزرگ دعوت می‌شود و حتی شنيده‌ام برای اين فرد بسياری تسهيلات نيز فراهم کرده‌اند.

لاريجانی افزود: نمی‌خواهيم فقط شعار بدهيم اما آنچه امام به دنبال آن بود و مقام معظم رهبری نيز بر آن تأکيد داشت محتوای ارزشی اسلام بوده است آنچه که اين نظام را از نظامات ديگر جدا می‌کند همين است. ما مدعی هستيم با استناد به اوامر الهی و تبعيت از اهل بيت (ع) راه جديدی در دنيا پديد آورده‌ايم.

وی افزود: اين نظام اسلامی از هرگونه خدشه عاری است و در طول اين ۳۰ سال نيز متأسفانه افرادی تلاش کرده‌اند آن را از محتوای خودش خالی کنند اينها همان کسانی بودند که نظريات نسبی‌گرايانه در راه دين را باز کردند.

رئيس قوه قضاييه همچنين به خريدن و توزيع يک سری کتاب با محتوای گذر از دين در دوره اصلاحات اشاره کرد و گفت: کتاب‌هايی که در اين دوره توسط برخی مسئولان خريداری می‌شد و به ديگران هديه داده می‌شد به دنبال اين هدف بودند که نظام دينی را از داخل خالی کنند.

لاريجانی خاطرنشان کرد: يکی از اين نويسندگان به جايی رسيده بود که در طرفداری از سکولاريسم کتاب نوشت و مدعی شده بود که ما حکومت اسلامی نداريم بلکه حکومت مسلمانان داريم، حکومت دينی نداريم، حکومت دين‌داران داريم در حالی که پس از اين ادعاها مدعی شده بود ما حتی فقه اسلامی نيز نداريم بلکه فقه مسلمانان را داريم و متأسفانه سکولاريسم را در تمام ريشه‌های حکومت دينی کشانده بود.

اين مقام عالی قضايی کشور با اشاره به اينکه اخيراً موضوع مکتب ايرانی و اسلام ايرانی توسط برخی از افراد باب و مطرح شده است گفت: بايد پرسيد چرا اينگونه افراد برخلاف نظر امام (ره) که می‌فرمودند اسلام ناب محمدی اين تعبير اشتباه را به زبان آورده‌اند مگر نه اين است که امام مدعی بود بايد به اسلام کمک کنيم و همه سخنان‌شان اسلام بود.

وی افزود: ما افتخار می‌کنيم که ايرانی هستيم و برای پاسداشت از وجب به وجب اين خاک تلاش می‌کنيم اما ما عزت خودمان را از اسلام گرفته‌ايم و هرچه داريم از اسلام است.

لاريجانی افزود: امام راحل اينقدر بر اين موضوع اسلام تأکيد داشت که حتی با بسياری از نزديکان خود قطع رابطه کرده بود زيرا آنها سخنی غير از اسلام می‌گفتند و امام در جايی عنوان کرده بود که اگر حرف اين افراد در مورد عدم اجرای حدود الهی صحيح باشد و به عمد زده باشند حرف آنها کفر است.

وی خطاب به مسئولان نظام تصريح کرد: ما مسئولان نظام که در چارچوب جمهوری اسلامی قسم ياد کرده‌ايم بايد قانون اساسی را پاس بداريم زيرا در قانون اساسی تصريح شده که ترويج دين، ايمان و اخلاق اسلامی بر تمام قوانين اولويت دارد.

رئيس قوه قضاييه افزود: در اصل ۴ قانون اساسی تصريح شده که اين نظام، اسلامی است و اسلامی بودن بر تمام اصول حاکم است حتی بر اصول قانون اساسی. به گونه‌ای که عنوان شده اگر قرار است در مورد اصولی تغيير ايجاد شود می‌توان آن تغيير را با رفراندوم انجام داد اما تنها اصلی که با هيچ رفراندومی تغيير نخواهد کرد اسلامی بودن نظام است.

لاريجانی با اشاره به استقبال پرشور مردم لبنان از رئيس جمهور کشورمان ادامه داد: علاقه لبنانی‌ها به دليل آن است که دريافتند احمدی نژاد به دنبال ترويج دين اسلام است .ما هم اگر از وی دفاع می‌کنيم دليل‌مان اين است که احمدی نژاد گفتمان دوره اصلاحات را تغيير داد و شعار عدالت را مطرح کرد.

وی با بيان اينکه مخاطب سخنانش شخص خاصی نيست، گفت: حالا چگونه است که فردی پيدا می‌شود و موضوع مکتب ايرانی را مطرح می‌کند. اين ادعاها به ضرر کشور ما است زيرا آنها اين موضوع را بزرگ کرده و می‌گويند ما از همان اول می‌دانستيم که ايرانيان دينی جديد دارند البته رئيس جمهور ايران بر پايه اسلام صحبت می کند نه بر پايه مکتب ايرانی و اسلامی.

آملی لاريجانی تاکيد کرد: چرا بايد شعارهايی را زنده کنيم که خلاف واقع است و عنوان کنيم که مکتبی به نام مکتب ايرانی اسلامی داريم درحالی که تمام ارزش های انقلاب اسلامی بر پايه اسلام بوده و ما با همه مسلمانان برادريم.

رئيس قوه قضائيه در پايان افزود: بايد با سايتهای اينترنتی و شبکه هايی که به اسم دين، سکولار و ليبرال قصد دارند دين را از سياست ايران جدا کنند مقابله شود.

گفتمان احمدی نژاد بايد ادامه پيدا کند

آيت الله 'صادق آملی لاريجانی'رييس قوه قضاييه تاکيد کرد: احمدی نژاد گفتمان ها را عوض کرد و اين راه بايد ادامه پيدا کند.

به گزارش خبرنگار ايرنا آيت الله 'آملی لاريجانی' در شورای اداری استان کهگيلويه و بوير احمد با اشاره به استقبال گسترده و عجيب مردم لبنان از رييس جمهوری اسلامی ايران، افزود: علاقه مردم به وی، بخاطر دادن شعارهای اسلامی است.

لاريجانی با اشاره به هجمه تبليغاتی و رسانه ای دشمن، گفت: احمدی نژاد شعار عدالت و ارزش های دينی را در جامعه مطرح کرد و توصيه می کنم همه مسئولان محکم از ارزش های دينی حمايت کنند.

وی با اشاره به تفکرات سکولاريستی برخی از اصلاح طلبان و روشنفکران، افزود: آنان به دنبال کم رنگ کردن و حذف اسلام از عرصه اجتماعی مردم بودند

اما تا زمانی که وجهه دينی اين نظام هست مجالی برای حرف های سکولاريستی يا ليبراليستی وجود ندارد.

لاريجانی خاطر نشان کرد: بسياری در طول اين سی سال تلاش کردند تا نظام را از محتوای خودش که همان اسلامی بودن است خالی کنند و سکولاريسم را در تمام ريشه های حکومت بگسترانند تا بشود نظام را از ارزش های آن خالی کنند، اما آنها می ترسيدند بگويند نظام را قبول نداريم چرا که خيلی ها مقابلشان می ايستادند.

رييس قوه قضاييه با اشاره به برخی نظرات مطرح شده از سوی اصلاح طلبان مانند حکومت مسلمانان و فقه مسلمانان در مقابل حکومت اسلامی و فقه اسلامی گفت: قانون اساسی، ترويج اسلام را از وظايف حکومت دانسته و اگر ذره ای از آن عدول کنيم به وظيفه خود عمل نکرده ايم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016