یکشنبه 23 آبان 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"صهيونيست ها به جان فلسفه افتاده‌اند"، مطلب رجانيوز درباره برگزاری روز جهانی فلسفه در ايران

در حالی که کمتر از چند روز به آغاز به‌کار همايش روز جهانی فلسفه در تهران باقی نمانده است لابی های صهيونيست تمام تلاش خود را می کنند تا با اعمال فشار بر يونسکو ميزبانی کشورمان را به مخاطه بيندازند.

به گزارش رجانيوز، اين در حالی است که غلامعلی حداد عادل، غلامرضا اعوانی و ايمانی خوشخو به عنوان دست اندرکاران اين همايش بين المللی بر اجرای هرچه موفق‌تر اين همايش تاکيد کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اولين بار نيست که دشمنان ايران سعی دارند تا با اخلال در برنامه های علمی کشورمان تلاش کنند چهره علمی ملت ايران را در جهان تخريب بکنند ولی با اين وجود، تلاش مسئولين و حضور بسياری از مهمان های اين همايش در فاصله کمتر از ۱۲ روز به آغاز همايش نشانه ای ديگر از موفقيت علمی کشورمان در مقابل کار شکنی های صهيونيست‌ها ارزيابی می شود.

در همين حال، بيانيه دبيرخانه کنگره بين‌المللی روز جهانی فلسفه در پاسخ به تصميم اخير يونسکو بيانيه‌ای صادر کرد.

در اين بيانيه آمده است: پايگاه اطلاع‌رسانی يونسکو در تاريخ ۱۸/۰۸/۸۹ در خبری به نقل از مدير کل اين سازمان اعلام کرد که يونسکو تصميم گرفته است از شرکت در کنگرة روز جهانی فلسفه که قرار است در روزهای سی‌ام آبان ماه و اول و دوم آذر ماه هشتاد و نه در تهران برگزار شود، کناره‌گيری کند. مدير کل يونسکو علت اين تصميم را اين قلمداد کرده که شرايطی که بتواند برگزاری اين کنفرانس بين‌المللی را تضمين کند احراز نشده است.

آنچه اين تصميم را تعجب‌آور و ناموجه می‌سازد اين است که مسئولان برگزاری کنگره در طول دو سال و نيم گذشته که از موافقت اوليه يونسکو با برگزاری کنگره در ايران می‌گذرد با يونسکو در ارتباط بوده‌اند و همين امر در تاريخ ۲۷/۷/۸۹ به امضای توافق‌نامه‌ای ميان دو طرف در پاريس منجر شده است. در پی امضای اين توافق‌نامه،‌ خانم آلوارز معاون مدير کل يونسکو نيز در تاريخ ۲/۸/۸۹ به ايران سفر کرده و ضمن مذاکره با مسئولان ايران از برنامه‌ها و ساز و کارهای برگزاری کنگره اطلاع حاصل کرده است.

اعلام شتابزده مدير کل،‌ تنها در فاصلة کمتر از دوازده روز به برپايی اين کنگره آن هم بدون ذکر دليل روشن تخلف آشکار از تعهد آن سازمان محسوب می‌شود و توجيه‌پذير نيست.

دبيرخانة‌کنگره ضمن ابراز تأسف از اين شيوه تصميم‌گيری، بر عزم خود نسبت به برپايی مراسم روز جهانی فلسفه در ايران در تاريخ‌های ياد شده تأکيد می‌کند و با تأييد مجدد دعوتی که تاکنون از استادان محترم خارجی و داخلی به عمل آورده فراهم بودن شرايط را برای برگزاری موفقيت‌آميز کنگره اعلام می‌نمايد و صريحاً اعلام می‌کند که تصميم اخير يونسکو، با اصول و اهداف اين سازمان سازگاری ندارد و جمهوری اسلامی ايران حق پيگيری اين امر را برای خود محفوظ می‌داند.

در اين زمينه، سفير و نماينده دائم ايران در يونسکو نيز تاکيد کرد: با وجود مانع تراشی ها و شيطنت صهيونيست روز جهانی فلسفه با شکوه‌تر از هميشه در ايران برگزار خواهد شد.

گفتنی است همايش روز جهانی فلسفه به ميزبانی تهران در روزهای سی‌ام آبان تا دوم آذر ماه در کشورمان برگزار می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016