پنجشنبه 4 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محاکمه احمد قابل به دليل اطلاع رسانی در مورد اعدام های وکيل آباد، کمپين بين المللی حقوق بشر

درحالی که مقامات قضايی از هرگونه اطلاع رسانی در مورد اعدام های مشهد خودداری می کنند، احمد قابل پژوهشگر دينی و زندانی عقيدتی، در مورد سخنانی که در مورد اعدام های ياد شده در خارج از زندان مطرح کرده بايد پاسخگو باشد. همسر اين زندانی عقيدتی به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت وی شنبه در حالی راهی شعبه ۵ دادسرای مشهد، جلسه سوم دادگاه، شد که به دليل بی احترامی های ماموران زندان در زمان بازرسی بدنی از او در هنگام ورود از قاضی خواست که جلسه بعدی ديگر او را به دادسرا نياورند. اتهام های اين زندانی عقيدتی و يکی از افشا کننده های اعدام های دست جمعی زندان وکيل آباد مشهد و گفتگوهای او با سايت های خبری بوده است.

مرضيه پاسدار ، همسر احمد قابل در خصوص وضعيت دادگاه به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت : « متاسفانه من را حتی به محوطه دادسرا هم راه ندادند و از ساعت ۹ صبح که حاج آقا را به دادسرا آوردند من جلوی در ورودی دادسرا منتظر ايستادم تا ساعت ۱۲:۲۰ ظهر که جلسه دادگاه آقای قابل تمام شد و به من اجازه ورود دادند ، ما فقط توانستيم ۵ دقيقه با هم حرف بزنيم و بقيه اطلاعات را تلفنی بعد از آقای قابل پرسيدم .»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرضيه پاسدار ، درباره اظهارات احمد قابل گفت: « حاج آقا گفتند که اتهام ها بيشتر درباره نشر کاذيب و مطالبی بوده که از سوی احمد قابل در سايت ها منتشر شده است و افشاگری های اعدام های زندان مشهد وگفته های ديگر ايشان را شامل می شود . اما ظاهرا صحبت های ديگری نيز که به نقل از « يک زندانی » در سايت ها منتشر شده به ايشان نسبت داده اند که حاج آقا نيز از خود دفاع کرده و گفته است که من فقط درباره صحبت های که به نقل از خودم منتشرشده پاسخگو هستم.»

همسر اين زندانی در ادامه گفت : « يکی ديگر از اتهامات قابل توهين به بنيان گذار جمهوری اسلامی بود که ايشان در جلسه دادگاه اين اتهام را نپذيرفتند و گفتند در هيچکدام از حرف هايشان به رهبر توهين نکردند . در همان جلسه اول قاضی دادگاه خواست تا او برای اثبات حرف هايش سند بياورد . ما هم گشيتم و سی دی مربوط به تمام سوال و جواب های که از حاج آقا شده بود و قاضی دادگاه مد نظرش همان بود را پيدا کرديم و همراه با نوشته مکتوبش از طريق وکيل آقا به دادگاه تحويل داديم.»

مرضيه پاسدار اما به مطلب ديگری هم اشاره کرد ، او گفت: « حاج آقا به من گفتند که به دليل رفتار ناشايست ماموران زندان در زمان بازرسی بدنی در هنگام خروج و ورود به زندان که باعث ناراحتی ايشان شده است از قاضی دادگاه خواسته است که ديگر برای جلسه بعدی او را به دادسرا نياورند و خودشان غيابی حکم بدهند و ايشان از طريق نوشتاری از خود دفاع می کنند. قابل قبلا هم به دليل اين رفتارها معترض شده بود که ظاهرا تاثيری نداشته است.»

همسر اين زندانی در ملاقات کوتاهش با احمد قابل وضعيت جسمی و روحی او را خوب توصيف کرد و گفت: «بد نبود به حمدالله روحيه اش خوب بود ، البته دارو مصرف می کند چون دفعه قبل به محض اينکه از زندان آزاد شد مريض شد و تحت معالجه و درمان قرار گرفت ولی با قرص ها بيماری قلبيش در کنترل است.»

احمد قابل از منتقدين سياسی تاکنون چندين نامه انتقادی خطاب به رهبر نوشته است. سال گذشته او در مسير رفتن به مراسم تشيع جنازه آيت الله حسين علی منتظری بازداشت شد. او ۲۱ خرداد ۱۳۸۹ پس از تحمل حدود ۱۷۰ روز زندان، با قرار وثيقه ۵۰۰ ميليون ريالی و با حکم رييس شعبه ۵ دادگاه انقلاب مشهد آزاد شد اما به علت اينکه در زمان آزادی در خصوص اعدام های دست جمعی و پنهانی زندان وکيل آباد مشهد چندين گفتگو داشت دوباره اوايل شهريور ماه به زندان برگشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016