دوشنبه 22 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قیمت ویلا در تهران متری 11 تا 20 میلیون تومان، مهر

ویلاهای واقع در شهر تهران که اغلب در محدوده کاخ نیاوران تا کاخ سعدآباد واقع شده‌اند با احتساب قیمت زمین و بنا از متری 11 میلیون تا 20 میلیون تومان به فروش می‌رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، گرچه این روزها برجهای بلند از هر گوشه از شهر تهران سربر می آورند؛ اما هنوز هم افرادی هستند که هر چند تعدادشان اندک است ولی به سکونت در ویلا تمایل بیشتری دارند.

در سالهای اخیر و با افزایش قیمت مسکن ساکنان خانه های ویلایی تهران ترجیح دادند که خانه های لوکس و بزرگ خود را به اصطلاح بکوبند و آپارتمان و برج بسازند اما هنوز هم افرادی به دنبال سکوت و محیط شخصی ویلاها، این بناها را برای زندگی انتخاب می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویلاها بسته به مکانهایی که در آنها ساخته می شوند از شکلهای متفاوتی برخوردارند اما به طور کلی در یک یا دو طبقه در فضای سبز، محیطی آرام و کاملا محصور، در مناطق ییلاقی، کوهستانی و سواحل دریا احداث می شوند.

گرچه تهران هیچ یک از این زیبایی های بصری را در خود ندارد اما محیط های داخلی اغلب این ویلاها با انواع زیبایی های طبیعی و مصنوعی پوشیده شده است.

به گفته یکی از مشاوران املاک؛ امروزه ویلا سازی در تهران انجام نمی شود و اگر ویلایی هم ساخته شود به صورت خصوصی و توسط مالک آن صورت می گیرد.

وی معتقد است که در شهر تهران تعداد افرادی که اینگونه بناها را می سازند کمتر از 10 نفر است و در واقع سازنده ها سود برج سازی را به ساخت ویلا ترجیح می دهند.

2 موضوع مهم در خرید و فروش ویلاها

خبرنگار مهر می نویسد: اغلب ویلاهای تهران در منطقه یک و در محدوده کاخ نیاوران تا کاخ سعد آباد قرار دارند و از آنجایی که در محدوده کاخها اجازه ساخت بیشتر از 3 طبقه داده نمی شود، این محدوده تقریبا بافت قدیمی خود را حفظ کرده است.

البته بزرگترین این ویلاها در خیابانهای آبان و گلستان شمالی واقع شده اند اما اگر شما خریدار ویلایی با قیمت ای کمتر هم باشید می توانید در خیابانهای دیگر هم ویلایی مناسب با متراژ کمتر خریداری کنید.

برای خرید و فروش ویلا در شهر تهران عمدتا دو ویژگی در نظر گرفته می شود یکی ویلاهایی که نوساز هستند و دوم ویلاهایی که نوسازی شده اند.

در گروه اول، به دلیل نوساز بودن علاوه بر احتساب پول زمین، قیمت بنا هم محاسبه می شود اما در گروه دوم تنها قیمت هر متر مربع زمین محاسبه شده و هزینه نوسازی ویلا هم در قیمت زمین سرشکن می شود.

به طور میانگین قیمت هر متر مربع زمین در خیابان آبان 11 تا 18 میلیون تومان و در خیابان گلستان شمالی 10 تا 15 میلیون تومان است که اگر بنا نوساز باشد با قیمت متری یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان جداگانه محاسبه می‌شود اما این قیمتها برای تمامی ویلاها یکسان نیست.

براساس این گزارش، برای خرید یک ویلای 1400 متری 20 سال ساخت در نیاوران باید 12 میلیارد و 500 میلیون تومان بپردازید، این درحالی است که ویلای 1000 متری در خیابان پاسداران 6 میلیارد تومان قیمت دارد.

همچنین یک ویلای 540 متری در محدوده شریعتی پل رومی با قیمت 3 میلیارد و 240 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

شهرک غرب هم یکی دیگر از مناطق تهران به شمار می رود که ویلا سازی در آن رونق دارد و ویلایی 800 متری در فاز 4 آن با قیمت 9 میلیارد تومان به فروش می رسد.

ویلای 600 متری در خیابان فرشته هم 6 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است همچنین ویلای 152 متری بازسازی شده با 27سال ساخت در خیابان زعفرانیه یک میلیارد تومان به فروش می رسد.

شرایط ویلاهای اجاره ای در تهران

وضعیت رهن و اجاره هم در این ویلاها بسته به امکانات و متراژ آنها متفاوت است به طوریکه اگر بخواهید ویلایی 450 متری در خیابان دروس را اجاره کنید باید 100 میلیون تومان ودیعه با 4 میلیون تومان اجاره برای آن بپردازید، همچنین در میرداماد برای ویلای 550 متری 30 میلیون تومان رهن با ماهیانه 6 میلیون تومان اجاره دریافت می شود.

در منطقه دروس هم برای ویلای 450 متری100 میلیون ودیعه با ماهیانه 4 میلیون تومان اجاره تعیین شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016