شنبه 27 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نکاتی جالب در سخنرانی محمدی گلپايگانی، رئيس دفتر رهبری درباره حکومت معاويه، مجتبی واحدی

سخنرانی محمدی گلپايگانی (رئيس دفتر رهبری) در دماوند‫* ‬را می خواندم حيفم آمد که شما را هم به خواندن آن، دعوت نکنم . زيرا او بيش از هرکسی برای شناسايی و معرفی معاويه ، شايستگی دارد . شما بعضی نشانه هايی که او در مورد رفتار حکومت معاويه ارائه نموده را بخوانيد و ببينيد با سران جمهوری اسلامی و حاميان آنها تطابق بيشتری دارد يا سران جنبش سبز؟

محمدی گلپايگانی گفته است: «اغلب نفرات لشگر ۳۰ هزار نفری معاويه را اقشار جوان نسل سوم پس از اسلام تشکيل می داد. از اين رو بسياری از اين افراد نه پيامبر را ديده و نه صدای آن حضرت به گوششان آشنا بود و تنها آنچه را که در مساجد، منابر، نمازهای جمعه و مجامع عمومی از زبان دشمنان فرزندان علی (ع) شنيده بودند را باور داشتند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آيا به تظر شما، عبارات فوق بهترين توصيف برای جوجه بسيجيان جنگ نديده نيست که در خدمت حکومت می باشند و زمان آيت اله خمينی را درک نکرده اند و اکنون به صورت مستمر تحت تأثير منابر و نمازهای جمعه و سخنرانی های عمومی قرار دارند؟

در بخش ديگری از سخنرانی اين «معاويه شناس حرفه ای» آمده است: «در صدر اسلام، درهم و دينارهای پرداختی از بيت المال مسلمين و توسط معاويه چنان تبليغات گسترده ای بر عليه امير مومنان علی(ع) براه انداخته بود که مردم نا آگاه پس از شنيدن خبر ضربت خوردن ايشان در محراب مسجد بهت زده پيرامون نماز خواندن و مسجد رفتن آن حضرت از يکديگر پرس و جو می کردند.»

در اين مورد هم به راحتی می توان قضاوت کرد که چه کسانی در حال حاضر به بيت المال تسلط دارند و می توانند درداخل و خارج از کشور با حاتم بخشی های ميلياردی ، مخالفان خود را به بی دينی ، متهم نمايند البته من گمان نمی کنم که آقای محمدی گلپايگانی، دچار سهو کلام شده باشد . از يک سال ونيم پيش که جنبش سبز ، خون به دل يزيديان ايران کرده است ، آقای خامنه ای پنجاه وسه بار - به گفته سيد احمد خاتمی ـ در مورد فتنه صحبت کرده است اما من تا کنون سخنرانی يا اظهار نظر مشخصی
در اين مورد از محمدی گلپايگانی نديده ام.سخنرانی اخير به نظر من در راستای همان سکوت است ونشان می دهد که حتی محمدی گلپايگانی هم معتقد است که آنچه در «منابر ،نمازهای جمعه و سخنرانی های عمومی» در مورد سران جنبش سبز گفته می شود شبيه تبليغات معاويه بر ضد امام علی (ع) است.
شما چه فکر می کنيد؟

‫*‬لينک سخنرانی
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1210469


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016