دوشنبه 29 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پس از دوبار تعويق دادگاه نويد خانجانی برگزار شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر – دادگاه نويد خانجانی، از اعضای جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی و کميته گزارشگران حقوق بشر، صبح امروز، ۲۹ آذر در شعبه‌ی ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به رياست قاضی پيرعباسی، برگزار شد.

با اين‌که دادگاه اين فعال حقوق بشر، علنی اعلام شده بود، اما در ساعت ده صبح، در پشت درهای بسته، برگزار و نزديک به دو ساعت به طول انجاميد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهامات نويد خانجانی در کيفر خواست به شرح زير است:

۱- «تشکيل و اداره گروه غير قانونی کميته ی پی جويی حق تحصيل (ابتدا محرومين از تحصيل بهائی و در ادامه ديگر محرومين از تحصيل) با هدف اخلال در امنيت کشور.»

۲- «عضويت در تشکيلات و گروه‌های غيرقانونی مجموعه فعالان موسوم به حقوق بشر و کميته گزارشگران حقوق بشر»

۳- «فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی ايران (همانند مقالاتی چون قدردانی از بيت العدل اعظم برای پيام ژانويه ۲۰۱۰ که سوء نيت و انگيزه مجرمانه مشاراليه را محرز می‌نمايد.)»

۴- «نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی از طريق سامانه های رايانه ای (وبلاگ و سايت های مختلف)»

دادگاه خانجانی پيش از اين دو بار به تعويق افتاده بود، اين فعال حق تحصيل شامگاه ۱۱ اسفند در منزل پدری‌اش در اصفهان بازداشت شد و پس از دو ماه، در ۱۳ ارديبهشت با توديع وثيقه ۱۰۰ ميليونی به شکل موقت از بند «دو الف» متعلق به سپاه در زندان اوين آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016