سه شنبه 30 آذر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب معلمان مدارس در جزیره کیش، جرس

جرس: در روز اعلام رسمی اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها برای چندمین بار معلمان جزیره کیش، دست به اعتصاب زدند و کلاس‌‌های درس را تشکیل ندادند.

بنا به اخبار رسیده به جرس، در روزهای آغازین مدارس نیز معلمان این جزیره به دلیل عدم پرداخت حقوق‌هایشان، کلاس های درس خود را تعطیل کرده بودند که با میابجیگری های مقامات محلی موقتا کلاس ها برقرار شد اما از آنجا که سازمان منطقه آزاد کیش، پرداختی‌های خود به آموزش و پرورش کیش را قطع کرده بود وضعیت به همان منوال ادامه یافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است به دلیل شرایط ویژه آن منطقه و در راستای جذب نیروهای بیشتر در سال‌های متوالی، سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان متولی امور آن جزیره، امکاناتی را در اختیار ارگان ها و نهادهای گوناگون از جمله سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، اطلاعات، آموزش و پرورش و نهاد امام جمعه و ... قرار می داده است که با استقرار محمد علی محبی به عنوان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تنها مقرری های اداره آموزش و پرورش آن منطقه قطع شده که مشکلات بسیاری را برای فرهنگیان بوجود آورده است.

پس از کشمکش های بسیار میان این دو نهاد و تعدیل بحران پیش آمده، محمد علی محبی در مصاحبه‌ای رادیویی اعلام داشته بود که : "وقتي آموزش و پرورش اختيارات خود را به ما نمي‌دهد چرا ما بايد آب و دون معلمان را بدهيم" !

که همین مصاحبه از سوی فرهنگیان کیش توهین تلقی شد و تا عذرخواهی مدیرعامل باز هم کلاس ها در مقاطع مختلف تعطیل شدند و این درگیری نیز پس از مدتی موقتا حل شد تا اینکه روز گذشته باز هم معلمان مدارس کیش به دلیل قطعی پرداختی ها و تعویق پرداخت های حقوق هایشان همزمان با هدفمند شدن یارانه ها اعتصاب کرده و بار دیگر کلاس‌های درس در این جزیره تعطیل شد.

چندی پیش نیز جنتی مستقیما به مدیرعامل این منطقه اشاره کرد و وی را فردی بی لیاقت خواند.

گفتنی است محمد علی محبی منتسب به حمید بقایی معاون احمدی‌نژاد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016