یکشنبه 12 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تحریمها علیه ایران و ترکیب جدید شورای امنیت سازمان ملل، رادیو بین المللی فرانسه

نوشتۀ لیدا پرچمی

ورود هند و آفریقای جنوبی به شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقدامات بعدی دولت آمریکا برای مقابله با ایران در چارچوب بین المللی را با مشکل روبرو خواهد کرد.

هند و آفریقای جنوبی از روز شنبه اول ژانویه سال 2011 میلادی به مدت دوسال به عضویت شورای امنیت سازمان ملل متحد در می آیند.

ترکیب جدید شورای امنیت ملی می تواند جبهه کشورهای مخالف تحریم علیه ایران را تقویت کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علاوه بر هند و آفریقای جنوبی، کشورهای آلمان، پرتقال و کلمبیا نیز اعضای غیردائم این دورۀ شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اگرچه اعضای غیردائمی شورای امنیت، حق وتو ندارند اما ورود هند و آفریقای جنوبی به این شورا، اقدامات بعدی دولت آمریکا برای راه اندازی قطعنامه احتمالی پنجم علیه ایران را با مشکل روبرو خواهد کرد.

این خبرگزاری در عین حال می افزاید که آخرین باری که آفریقای جنوبی در سال 2007 ، 2008 به شورای امنیت پیوست، دو بار به نفع تحریم ها رأی داد ولی درنهایت در کنار چین و روسیه قرارگرفت.

از طرف دیگر هند، روابط بازرگانی قابل ملاحظه ای با ایران دارد و بسیاری از مسئولین این کشور قبلاً تلویحاً اعلام کرده اند که پیگیری سیاست تحریم علیه ایران استراتژی مناسبی نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016