چهارشنبه 22 دی 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بی‌خبری نگران‌کننده از وضعيت صابر کاکه، کارگردان کُرد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - نزديکان صابر کاکه، هنرمند اهل شهرستان مهاباد، در بی‌خبری مطلق از وضعيت وی به‌سر می‌برند و سه‌تن از همکاران وی همچنان در بازداشت اداره اطلاعات تالش هستند.

چندی پيش، صابر کاکه فيلم‌ساز کورد، درحالی که مشغول ساخت فيلمی در مورد وضعيت شهروندان کورد شمال ايران بود، به همراه چند تن از همکارانش توسط نهادهای امنيتی شهرستان رضوان‌شهر دستگير و به بازداشتگاه اداره اطلاعات تالش منتقل شد. او پس از مدتی با توديع وثيقه‌ی ۵۰ ميليون تومانی آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از برگزارشدن دادگاه رسيدگی به اتهامات اين هنرمند و پيش از صدور حکم نهايی، نهادهای امنيتی بار ديگر برای بازداشت وی به منزل همکار فيلمبردارش در شهرستان سنندج مراجعه کردند اما موفق به بازداشت وی نشدند.

از آن تاريخ، صابر کاکه تنها تماسی کوتاه با يکی از دوستانش داشته و پس از آن، از وضعيت او هيچ‌گونه اطلاعی در دست نيست و اين امر موجب نگرانی نزديکان وی شده است.

بی‌خبری از وضعيت صابر کاکه در حالی ادامه دارد که سه‌تن از همکاران وی همچنان در بازداشت اداره‌ی اطلاعات تالش به‌سر می‌برند و به خانواده‌ی آن‌ها گفته شده تا بازداشت صابر کاکه و همکار فيلم‌بردارش دادگاهی برگزار نخواهند کرد.

صابر کاکه، متولد ۱۳۵۹،‌ موسس گروه هنری «نارين» در شهرستان مهاباد است. وی پس از تلاش برای ايجاد خانه‌‌ی هنر در اين شهرستان، بارها از سوی نهادهای امنيتی تهديد شده و محل کارش نيز پلمب شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016