چهارشنبه 6 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نياز فوری حسين رونقی به عمل جراحی، هرانا

خبرگزاری هرانا – حسين رونقی ملکی، وبلاگ نويس و فعال حقوق بشر به دليل وخامت حال جسمی‌اش به بهداری زندان اوين منتقل شد.

بنا به اطلاع گزارشگران خبرگزاری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران «هرانا» مسئولين بهداری معتقد‌اند وی بايد در بيمارستانی مجهز در خارج از زندان مورد درمان قرار گيرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی است که وزارت اطلاعات از توديع وثيقه جهت مرخصی استعلاجی اين زندانی علی رغم موافقت دادگاه انقلاب؛ ممانعت به عمل می‌آورد.

حسين رونقی به دليل عفونت کليه قادر به تحمل شرايط زندان نيست و می‌بايست هر چه سريع‌تر به خارج از زندان جهت عمل کليه منتقل شود.

مسئولين زندان با هشدار مسئولين بهداری در خصوص وضعيت وخيم جسمی اين زندانی صبح امروز قصد داشتند وی را با دست بند و پابند به بيمارستانی در خارج از زندان منتقل کنند که با مخالفت حسين رونقی و خانواده وی روبرو شده است.

علت مخالفت حسين رونقی با انتقال به بيمارستان استفاده از حق مرخصی جهت درمان بيماری و عدم اعتماد به پزشکان تحت امر وزارت اطلاعات است که تاکنون با کارشکنی اين نهاد اين امر ميسر نشده است.

حسين رونقی ملکی مسئول کميته ايران پرکسی، وبلاگ نويس و فعال حقوق بشر در ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ توسط اطلاعات سپاه درملکان بازداشت و به بند ۲ – الف سپاه پاسداران در زندان اوين منتقل شد.

نامبرده پس از تحمل ۱ سال سلول انفرادی و شکنجه‌های روحی و جسمی جهت اخذ مصاحبه تلويزيونی سرانجام در تاريخ ۲۸ آذر ماه سالجاری از سوی قاضی پيرعباسی رئيس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۱۵ سال حبس تعزيری محکوم شد.

اتهامات اين زندانی از سوی دادگاه انقلاب عضويت در شبکه ايران پروکسی، توهين به رهبری و رياست جمهوری اعلام شده است، حکم مذکور از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران عينا تائيد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016