پنجشنبه 14 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دو کشته و يک مفقود در سيل کرمان، کلمه

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: تاکنون دو نفر در سيل دو روز گذشته استان کرمان کشته و يک نفر نيز مفقود شده است.

محمد‌جواد کامياب امروز در کرمان با اشاره به بارندگی‌های چند روز اخير در استان کرمان اظهار داشت: مسير راه‌های رودبار به ايرانشهر و کهنوج به فارياب به دليل بارندگی‌های شديد و آب‌گرفتگی مسدود است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کامياب تصريح کرد: بر اثر سيل مسير شهربابک به هرات را به دليل حفظ ايمنی بيشتر در شب گذشته مسدود کرديم. طی بارندگی‌های اخير آب‌گرفتگی را در ۱۴ شهر داشته‌ايم که بيشترين آن مربوط به کرمان، زيدآباد، رودبار، سيرجان، جيرفت، کهنوج، ريگان، فهرج و زرند است.

معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در محدوده برق شمال استان هيچ مشکل و قطعی نداريم و اگر مواردی هم بوده، وصل شده است. اما در محدوده برق جنوب استان ۳۷۳ مورد قطعی داشته‌ايم که ۴۸ مورد آن هنوز وصل نشده است.

وی با اشاره به وضعيت آب شرب در سطح استان کرمان گفت: بخشی از آب شرب مناطق رودبار و ريگان هنوز قطع است و تلاش برای برقراری جريان آب شرب آنها ادامه دارد. در ۳۵ روستا هم بحث قطعی آب داريم که سعی می‌کنيم، هرچه زودتر مشکل آنها رفع شود.

کامياب تصريح کرد: ۱۱۶ روستا در سطح استان دچار آب‌گرفتگی شده‌اند که بيشترين‌ آنها در شهرستان‌های ريگان، رودبار جنوب، عنبرآباد، فهرج و کهنوج است.

معاون عمرانی استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در اين بارندگی‌ها يک هزار و ۷۴۰ رأس دام در کل مناطق تلف و همچنين ۹۰ خانه تخريب شده است و ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی آسيب ديده است. همچنين تاکنون ۵ هزار و ۸۵۰ خانه در جريان اين بارندگی‌ها و جاری شدن سيل بين ۲۰ تا ۶۰ درصد آسيب ديده‌اند.

وی تصريح کرد: در جريان اين بارندگی‌ها ۴۰ دهنه پل شکسته شده است که رسيدگی به آنها در دستور کار است.

خسارات وارده در اثر جاری شدن سيل زياد است

يک نماينده استان کرمان هم با اشاره به خسارات زياد وارد شده در اثر جاری شدن سيل در استان کرمان از تلفات جانی حوادث اخير استان خبر داد.

مصطفی رضا حسينی قطب آبادی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به حوادث بوجود آمده در استان کرمان اظهار داشت: در زلزله های چند روز اخير اين استان به دليل کم جمعيت بودن مناطق زلزله زده، خسارات زيادی وارد نشده است.

نماينده شهر بابک درباره جاری سيل در استان کرمان تصريح کرد: شدت بارش باران بسيار زياد بوده و خساراتی را نيز به همراه داشته است.

وی ضمن ابراز تاسف از بوجود آمدن اين اتفاق ها، جان باختن دو تن از هموطنان مان در سيرجان و کهنوج را تنها تلفات جانی اين اتفاق ها خواند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016