دوشنبه 18 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت محمد ايلخانی‌زاده، دانشجوی کُرد، راديو زمانه

روز ۱۶ بهمن‌ماه محمد ايلخانی‌زاده، دانشجوی فوق ليسانس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران توسط نيروهای امنيتی شهر بوکان بازداشت شد.

به گزارش زمانه، اين دانشجوی کرد روز شنبه گذشته از سوی نيروهای سپاه پاسداران احضار و پس از مراجعه به اين ارگان، بازداشت شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نيروهای امنيتی شهر بوکان به خانواده وی گفته‌اند، پسرتان به مکان ديگری منتقل شده است.

تا کنون هيچ توضيحی درباره دلايل بازداشت وی از سوی نيروهای امنيتی به خانواده‌اش داده نشده است.

برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از اين است، محمد ايلخانی‌زاده برای ادامه بازجويی به تهران منتقل شده است.

پيشتر در ادامه فشارها بر دانشجويان، سايت «جمعيت مبارزه با تبعيض تحصيلی» از بازداشت هيوا مجيدزاده، دانشجوی محروم از تحصيل دانشگاه تهران توسط سازمان قضائی نيروهای مسلح خبر داده بود.

اين فعال دانشجويی کرد، سال گذشته پس از شرکت در آزمون سراسری کار‌شناسی ارشد، با ممانعت وزات علوم برای انتخاب رشته خود روبه‌رو شد و از ادامه تحصيل محروم گشت.

به گزارش منابع دانشجويی، حسن جولانی، ديگر دانشجوی دانشگاه تهران نيز از ۱۱ آبان‌ماه امسال توسط نيروهای لباس شخصی ربوده شده است و در وضعيت نامشخصی به سر می‌برد.

هم‌چنين طی ماه‌های اخير چهار دانشجوی کرد محروم از تحصيل به نام‌های محمدصالح ايومن، وحيد بهرامی، آرش صالح و دلير اسکندری در نامه‌ای به کامران دانشجو، وزير علوم، تحقيقات و فناوری بر حق ادامه تحصيل خود تأکيد کرده بودند.

در ميان اين دانشجويان، دلير اسکندری به‌دنبال توقف حکم حبيب‌الله لطيفی، زندانی سياسی کرد محکوم به اعدام، بازداشت و پس از ۳۵ روز با وثيقه ۷۰ ميليونی از زندان آزاد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016