پنجشنبه 28 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع و اعتراضات گسترده خانواده های دستگيرشدگان ۲۵ بهمن در مقابل زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" خانواده های دستگير شدگان در مقابل زندان اوين برای اطلاع يافتن از وضعيت عزيزانشان و آزادی بی قيد و شرط آنها تجمع نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه خانواده های دستگير شدگان اعتراضات گسترده و خونين ۲۵ بهمن از حوالی ساعت ۰۹:۰۰ در مقابل درب اصلی زندان اوين تجمع کردند و خواستار آزادی بی قيد و شرط عزيزان خود شدند.خانواده ها هنوز از محل بازداشت و شرايط و وضعيت عزيزان خود بی خبر هستند و به آنها گفته نمی شود که در کجا در بازداشت بسر می برند. تعداد تجمع کنندگان تا ساعت ۱۱:۰۰ بيش از ۴۰۰ نفر تخمين زده می شد. حوالی ساعت ۱۱:۱۵ اعتراضات خانواده ها نسبت به عدم اطلاع و آزادی عزيزانشان و دادن وعده های دروغين به آنها شدت گرفت. نيروهای سرگوبگر به سوی خانواده ها يورش بردند و آنها مورد ضرب و شتم و اهانت قرار دادند با اين هدف که آنها را مرعوب و متفرق نمايند ولی خانواده ها در مقابل يورش آنها مقاومت کردند و به آنها اعلام می کردند که تا آزادی عزيزانشان از آنجا دور نخواهند شد. خانواده های دستگير شدگان از زمان دستگيری عزيزانشان بصورت شبانه روزی مقابل درب اصلی زندان اوين تجمع ميکنند.
با ايستادگی و پافشاری خانواده ها تا اين لحظه تعدادی از جوانان دستگير شده آزاد شده اند.بنابه گفتۀ يکی از جوانان آزاد شده از زندان اوين تعداد دستگير شدگان بيش ۲۰۰۰ نفر تخمين زده می شود.
مسئولين زندان اوين در ابتدا از جواب دادن به خانواد ها سر باز می زدند اما با ديدن ازدياد جمعيت و فشار خانواده ها به آنها گفته اند برويد تا روز سه شنبه آنها را آزاد خواهيم کرد. خانواده ها که می دانستند تمامی اين حرفها دروغ محض است و اگر صحنه را ترک کنند ممکن است هر بلايی برسر بازداشت شده ها بياورند همچنان در مقابل زندان اوين ماندند و خواهان آزادی بی قيد و شرط بازداشت شده ها هستند .
تعداد نيروهای سرکوبگری و لباس شخصيهای که امروز به خانواده ها يورش بردند نزديک به ۵۰ می باشند. نيروهای سرکوبگر خانواده ها را در محاصرۀ خود دارند و به شدت آنها را کنترل می کنند تا مانع از حرکت های اعتراضی آنها شوند.
.اسامی تعدادی از دستگير شدگان اعتراضات گسترده و خونين ۲۵ بهمن که در اختيار فعالين حقوق بشر و دموکراسی در ايران قرار گرفته است عبارتند از : حميد حسين خانی ، آراس حسين خانی و حسن صباغی می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016