شنبه 30 بهمن 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايجاد ديوار آهنی در معبر ورودی خانه‌ موسوی و رهنورد، کلمه

کلمه: «خانه‌ی موسوی و رهنورد را به زندانی با ديوارهای بلند آهنی برای آنها تبديل می‌کنند.» اين، مشاهدات برخی از کارمندان نهاد رياست جمهوری، پزشکان و بيماران بيمارستان شهيد شوريده است که در نزديکی کوچه اختر قرار دارد؛ کوچه‌ای که منزل موسوی در آن قرار دارد.

تعدادی از کارکنان شريف نهاد رياست جمهوری در تماس با کلمه اطلاع داده‌اند که هم‌اکنون ماموران با سرعت زياد مشغول ايجاد يک ديوار بزرگ آهنی در معبر ورودی خانه‌ی موسوی هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظاهرا آنچه در اطراف خانه‌ی موسوی اتفاق می افتد، يادآور حرفهای احمد جنتی است که در نمازجمعه‌ی اخير تهران گفته بود خانه‌های به گفته‌ی وی سران فتنه را برايشان تبديل به زندان کنيد.

به گزارش کلمه، در ماههای گذشته، محدوديت‌های زيادی برای ارتباط موسوی و رهنورد با جامعه ايجاد شد، محدوديت‌هايی که گام به گام به آن افزوده می‌شد. دايره‌ی محدوديت‌های امنيتی برای ميرحسين موسوی از اواخر تابستان امسال و همزمان با حمله به منزل مهدی کروبی و مراجع، افزايش يافت. اين برخوردها در روز ديدار جمعی از روزنامه‌نگاران با وی کليد خورد و پس از آن در برخورد با اقشار و شخصيت‌های مختلف که قصد ملاقات با موسوی را داشتند، ادامه يافت.

شدت يافتن محدوديت ها برای موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، شش ماه پيش با استقرار يک اتومبيل ون در مقابل دفتر موسوی در کوچه‌ی فردوسی خيابان کارگر شمالی تهران وارد فاز تازه‌ای شد. يک ون با سرنشينان امنيتی، با استقرار در اطراف دفتر موسوی، از ديدار گروههای مختلف مردم و شخصيت‌ها با ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد جلوگيری می‌کردند. گاه نيز مراجعين را يا بازداشت موقت و پس از چند ساعت بازجويی خيابانی رها می‌کردند و يا آنها را به بازداشتگاه می‌بردند و پس از اخذ تعهد کتبی مبنی بر عدم مراجعه‌ی مجدد به اين دفتر، آزاد می‌کردند.

حصر خانگی مهندس ميرحسين موسوی و دکتر زهرا رهنورد، بعد از راهپيمايی ۲۵ بهمن رسما آغاز شد و از روز ۲۷ بهمن ماه با قطع آخرين ارتباطات محدود آنها، هيچ اطلاعی از وضعيت و سلامتشان در دست نيست. اکنون محافظان موسوی از محافظت وی عزل شده و نيروهای امنيتی جای آنها را گرفته‌اند.

بستگان موسوی و رهنورد در روزهای اخير قادر به کسب هيچ‌گونه خبری از وضعيت آنها نيستند و ماموران مستقر در اطراف خانه، به کسی اجازه نمی‌دهند به محل سکونت آنها نزديک را شود.

پس از قطع تمامی راههای ارتباطی موسوی و رهنورد، از جمله تلفن‌های ثابت و همراه و اينترنت، اکنون با ايجاد ديوار آهنی در اطراف خانه‌ی موسوی، حصر آنها وارد مرحله‌ی جديدتری شده است و معلوم نيست مقامات قضايی و امنيتی در روزهای آينده چه برنامه‌ای برای ميرحسين و همسرش در دست اجرا دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016