چهارشنبه 4 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کمپين دفاع از زندانيان سياسی مليت های ايران

مردم آزاديخواه ايران! انجمن ها، مجامع و سازمانهای مدافع حقوق بشر!
ديرزمانيست که سرزمين ديکتاتورزدۀ ما ايران، پيشينه ای بس دور و دراز از کشمکش ميان مدنيت و توحش، آزادی و استبداد، عدالت طلبی و انحصار طلبی را توشۀ راه پرفراز و نشيب تاريخ خويش نموده است۔ ايران سرزمينی است سرشار ازتنوع رنگها، آداب، عقايد، زبا ن ھا، اديان و تبارها و مردمان گوناگون، و بهمين سبب زمينه ساز همزيستی و آميزش مسالمت آميز ملل با فرهنگهای گوناگون درتاريخ دور و دراز اين سرزمين بوده است. به رسميت شناختن تکثرفرهنگی و ملی موجود درايران کنونی، و دميدن روح پلوراليسم سياسی و فرهنگی مدرن در کالبد اين سرزمين کثيرالمله، می تواند خميرمايه ی فراگيرشدن دمکراسی درمنطقه ای گردد که ديکتاتوری و واپسگرايی حاکم بر آن، در تقابل با بالندگی و دموکراسی قرارگرفته است۔



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمهوری اسلامی ايران اين تکثر ملی و فرهنگی را نه فرصتی مغتنم برای توسعۀ دموکراسی و پويايی، بلکه تهديدی
هميشگی برای بقا و حفظ قدرت مطلقه و تماميت خواه خويش قلمداد نموده و فعالين راه آزادی و برابری انسانی را با توسل به اتهاماتی از قبيل محاربه با خدا، عوامل بيگانه، تجزيه طلب و ... ، با اعمال شکنجه های قرون وسطائی به زندانهای درازمدت و اعدام محکوم می نمايد تا مبادا گزندی به قدرت مطلقۀ ولی فقيه ومُلارشی وارد آيد.
درچنين فضايی به جای گوش فرادادن به خواستهای سياسی، مدنی، فرهنگی(زبانی و دينی) و حقوق بشری فعالين سياسی مليتهای ايران، همچون مجرمانی بالفطره و شايستۀ کيفر مضاعف معرفی ميگردند۔ دراين سی و دوسال، هرساله صدها تن از فعالان سياسی، فرھنگی و مدنی اين مليتھا به مراکز امنيتی رژيم احضارو مورد بازجوئی و شکنجۀ روحی و جسمی قرارگرفته اند، که شرح اين مظالم وشکنجه هايی که همراه با صدور احکام سنگين کيفری از قبيل اعدا م ها، حبس های ناروا و مجازاتهای اجتماعی و اقتصادی گوناگون عليه اين فعالان بوده است، حجم عظيمی از اخبار مربوط به رويدادهای ايران تحت حاکميت استبدادی جمهوری اسلامی رابه خود اختصاص داده است.
بر کسی پوشيده نيست که ساختار قدرت سياسی حاکم و رابطه آن با دستگاه قضايی غير مستقل ووابسته به آن با قوانين واپسگرايانه و تبعيض آميزجمهوری اسلامی، منشأ و خاستگاه تمامی اجحافات موجود عليه تمام مردمان ايران و بخصوص مليتهای ايران می باشد که همچون زنان ايران تحت ستم مضاعف قرار دارند۔ ازهمين رواست که ما اعضای کمپين دفاع از زندانيان سياسی مليتها ی ايران ، در راستای صيانت از حقوق زندانيان سياسی مليتها و حمايت از خواستهای برحق آنان در ايران، منطبق با مفاد اعلامیۀ جهانی حقوق بشر خواستار لغو تمامی مناسبات و قوانين تبعيض آميزجمهوری اسلامی ايران و آزادی بی قيد و شرط ھمه زندانيان سياسی و عقيدتی و لغو احکام اعدام آنان می باشيم۔ از تمامی آزادانديشان، فعالان حقوق بشر و مجامع و محافل بين المللی تقاضا داريم تا در دفاع از حقوق انسانی زندانيان سياسی مليتها در زندان های مخوف جمهوری اسلامی ايران پشتيبان ما باشند.
"کمپين د فاع از زندانيان سياسی مليتهای ايران"، ضمن محکوم نمودن اعدام فعالين سياسی، فرھنگی ومدنی مليتهای ايرانی، توجه همگان را به خطری که هم اکنون جان بسياری از فعالان سياسی و مدنی را در زندان های جمهوری اسلامی ايران تهديد می کند جلب نموده و تمامی کوشندگان راه آزادی ومدافعين حقوق بشر در جهان را به تلاش برای بازداشتن رژيم ايران از سياست تبديل کشور ايران به بزرگترين زندان سياسی و عقيدتی در جهان برای مليتهای مختلف ساکن اين کشور فرا می خواند.

کمپين دفاع از زندانيان سياسی مليتهای ايران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016