دوشنبه 9 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سه تن از سربازان زندان اوين بازداشت شدند، تحول سبز

تحول سبز :سه تن از سربازانی که دوران خدمت خود را در زندان اوين می گذراندند به جرم همکاری با تاجزاده ونوری زاد بازداشت و در بند دو الف سپاه نگهداری می شوند.

به گزارش تحول سبز، اين سه سرباز که شاهين عطار، سهيل روحنده و حميدرضا محمدی نام دارند در بخش حفاظت اطلاعات اوين خدمت می کردند و علی الظاهر به جرم مودت و مهربانی با زندانيان قرنطينه اين بخش محمد نوری زاد و سيد مصطفی تاجزاده که از حقوق اوليه زندانيان عادی نيز محروم بودند، بازداشت شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مقالات تاجزاده و نامه های نوری زاد که در دوران بازداشتشان در سايت های سبز منتشر می شد و مورد اقبال عمومی قرار می گرفت خشم کودتاگران را برانگيخته بود و پس از آن که خط برخورد و خشونت توسط خطيب جمعه تهران داده شد يعنی کسی که بعد از ده سال هنوز شهامت حضور در دادگاهی که شاکی پرونده آن تاجزاده رئيس ستاد انتخابات کشور دوره اصلاحات بوده، نداشته است اين دو زندانی سياسی ممنوع الملاقات شدند و تماس ها و ارتباطشان با خانواده قطع شد. استمرار انتشار گفتارها و نوشتارهای اين عزيزان در اين مدت موجب شد که سه سرباز بی گناه دچار عقوبت اقتدارگرايان شوند و اين در حالی است که بخش عمده ای از اين مقالات و نامه هادر دوران مرخصی نوشته شده و بخشی نيز در ملاقات های کابينی گقته شده و توسط خانواده ها منتشر شده است.

تاجزاده به بازجوهايش پيش از آزادی سال گذشته گفته بود که حرف هايش را به مردم خواهد زد و سکوت نخواهد کرد امابلافاصله پس از انتشار اولين مقاله «پدر مادر ما باز هم متهميم» فشارها بر روی او شروع شد و تهديد به بازگشت به زندان شد. پاسخ به پرسش های کاربران اينترنتی ادامه اقدامات روشنگرانه تاجزاده بود و بالاخره پس از شکايت از کودتاگران نظامی و عودت يافتن به زندان طبق وعده ای که به مردم داده شده بود مقالات و نوشته های او به طور مستمر منتشر شد.

نامه به دکتر علی مطهری که اخيرا منتشر شده و پاسخ هوشمندانه فرزند استاد شهيد مطهری به نامه تاجزاده که متاسفانه عامدانه و مغرضانه در اختيار او قرار نگرفته است، از جانب کسانی که با جريان سالم اطلاعات مخالفت می کنند و به جای تعامل از خشونت و تندی و نابهنجاری های قولی و فعلی استقبال می ورزند، به شدت نکوهش شد و متعاقب آن از تاجزاده خواسته شد برای بهبود وضعيتش و بيرون آمدن از فشار موجود از ادامه انتشار نوشته هايش خودداری شود که او اين پيشنهاد را نپذيرفت.

در حال حاضر سه سرباز وظيفه در بازداشت گاه غيرقانونی دو الف متعلق به سپاه پاسداران، معلوم نيست تاوان کدامين جرم و گناه را می پردازند و اين گونه اقدامات ناجوانمردانه فقط بغض و نفرت را از کودتاگران که از هر راه غيرشرعی و غيرقانونی برای ايجاد خفقان بهره می برند افزايش می دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016