چهارشنبه 11 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متن کامل گزارش کميته بررسی حوادث روز ‌٢٥ بهمن، ايلنا

غائله و آشوب ‌۲۵ بهمن يک نقشه و طرح کاملا اسراييلی - آمريکايی - انگليسی و ضدانقلابی و خائنانه عليه ملت بزرگ ايران بوده است.


ايلنا :‌ گزارش حوادث روز ‌٢٥ بهمن امروز ، توسط رييس کميسيون اصل ‌٩٠ مجلس شورای اسلامی در صحن علنی قرائت شد .
به گزارش ايلنا ، در جلسه‌ی علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام‌ نکونام، رييس کميسيون اصل ‌٩٠ اين گزارش را قرائت کرد .
متن کامل اين گزارش به شرح ذيل است:
گزارش از کميسيون اصل نودم(‌۹۰) قانون اساسی در مورد غائله اسراييلی، آمريکايی - انگليسی ‌۲۵ بهمن ‌۱۳۸۹ به مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر لاريجانی

رييس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام عليکم

پيرو ابلاغيه حضرتعالی مبنی بر بررسی آشوب مورخ ‌۲۵ بهمن ۸۹ تهران و تعيين هيات ويژه‌ای متشکل از روسای کميسيون‌های امنيت ملی و سياست خارجی، شوراها و امور داخلی، قضايی و حقوقی، فرهنگی و اصل نودم (‌۹۰) قانون اساسی، کارگروهی با جمع آوری اطلاعات لازم و برگزاری نشست‌هايی با مسئولين دستگاه‌های امنيتی و اطلاعاتی، انتظامی، قضايی و سياست خارجی موضوع را بررسی و گزارش آن را به هيات ويژه منعکس نمود.

اين هيات پس از بحث و بررسی، گزارش‌ نهايی خود را تحت عنوان "گزارش بررسی غائله اسراييلی - آمريکايی ‌۲۵ بهمن ‌۱۳۸۹" به پيوست تقديم می‌دارد.

بر اساس اين گزارش:

‌۱-اعمال مجرمانه و منحرفانه‌ای توسط خائنين به نظام جمهوری اسلامی ايران (بر اساس منابع و مستندات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی) صورت پذيرفته که از آن جمله می‌توان به: حضور فعالانه سازمان تروريستی منافقين با انتشار اطلاعيه‌ها، مصاحبه‌ها و اعزام نيرو، صدور بيانيه‌های مختلف توسط عناصر جريان فتنه، مصاحبه‌های حمايت‌آميز عوامل جريان فتنه و معاندين برای تهييج افکار عمومی، استفاده از شيوه‌های جنگ روانی، شايعه‌سازی و دروغ پردازی در سايت‌های داخلی، استفاده از سلاح گرم برای پروژه کشته سازی، تعرض به اموال عمومی، ايجاد رعب و وحشت و ناامنی و ... اشاره نمود.

‌۲-در جريان فتنه، رييس جمهور و وزير امور خارجه آمريکا و مقامات انگليسی و اسراييلی بی‌پروا در رسانه‌های ديداری و شنيداری خود عليه نظام جمهوری اسلامی و اهداف آن مصاحبه‌ها و موضع‌گيری‌های متعددی داشته‌اند که گوشه‌هايی از حمايت‌های پنهان و آشکار آنان در غائله ضدانقلابی ‌۲۵ بهمن ديده می شود.

‌۳-سوء استفاده از مناسبت‌های بعدی می‌تواند خاستگاه توطئه‌ها و برنامه‌های آينده نظام سلطه، غرب و جريان ضد انقلاب عليه جمهوری اسلامی ايران باشد که بايسته و ضروری است تا با تدبير و درايت نيروهای انقلاب از فتنه‌انگيزی آنان جلوگيری کرد.

جمع‌بندی و پيشنهاد هيات ويژه رسيدگی به شرح ذيل اعلام گرديد:

‌۱-بی‌تفاوتی اصحاب سکوت موجب طمع دشمنان گرديده و اتخاذ مواضع مبهم توسط اصحاب ترديد به هيچ وجه پذيرفتنی نيست. امروز حجت بر همگان تمام گشته و انتظار اين است که به صورت قاطع و شفاف صف‌بندی خود را مشخص و نظام سلطه را از خود مايوس نمايند. طبيعی است که اين انتظار از خواص جامعه بيشتر از ديگران است.

‌۲-غائله و آشوب ‌۲۵ بهمن يک نقشه و طرح کاملا اسراييلی - آمريکايی - انگليسی و ضدانقلابی و خائنانه عليه ملت بزرگ ايران بوده است. دعوت کنندگان و زمينه‌سازان و مشوقان ناامنی کشور در آن روز همچون ميرحسين موسوی و کروبی و ديگران خائن به ملت، ضدانقلاب و مستوجب تعقيب قضايی و برخورد قاطعانه می‌باشند.

‌۳-هيات منتخب با تکيه بر منابع و شواهد و اسناد و مدارک موجود و متقن، رسيدگی قضايی و تعقيب آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و وابستگان و همراهان آنها را که در غائله اخير نقش داشته‌اند، ضروری می‌داند و صراحتا اعلام می‌دارد توجيهی در عدم برخورد را مجاز نمی‌داند.

در ختام گزارش نيز از مقام معظم رهبری (به جهت درايت و تدبير بی‌نظير خود)، مردم عزيز ايران اسلامی و نيروهای نظامی، امنيتی و انتظامی و جان بر کف بسيجی نيز تشکر گرديده است.

مراتب جهت استحضار و صدور دستورات لازم تقديم می‌گردد.

محمدابراهيم نکونام

رييس کميسيون اصول نودم (‌۹۰) قانون اساسی

و رييس کميته تحقيق از غائله ‌۲۵ بهمن ‌۱۳۸۹

بسم‌الله الرحمن الرحيم

گزارش بررسی غائله اسراييلی - آمريکايی - انگليسی ‌۲۵ بهمن ‌۱۳۸۹

همکاران گرامی، نمايندگان محترم ملت شريف ايران

به دنبال حادثه تلخ ‌۲۵ بهمن ماه سال جاری و خروش يکپارچه نمايندگان مجلس شورای اسلامی در محکوم نمودن غائله مزبور و درخواست پيگيری اين واقعه توسط هيات ويژه‌ای که رياست محترم مجلس شورای اسلامی تعيين نمودند، هيات فوق از روسای کميسيون‌های امنيت ملی و سياست خارجی، شوراها و امور داخلی، قضايی و حقوقی، فرهنگی و اصل نودم (‌۹۰) قانون اساسی مجلس شورای اسلامی تشکيل گرديد و کارگروهی را مسئول جمع‌آوری اطلاعات لازم نمود.

کارگروه فوق با جمع‌آوری اطلاعات و برگزاری نشستی با حضور مسئولين دستگاه‌های امنيتی، اطلاعاتی، انتظامی، قضايی و سياست خارجی موضوع را بررسی و گزارش خود را به هيات ويژه منعکس نمود که پس از بحث و بررسی، گزارش نهايی هيات به شرح زير به اطلاع نمايندگان محترم و ملت ايران می‌رسد:

جريان علنی فتنه پس از انتخابات رياست جمهوری سال ‌۸۸ زمانی شروع شد که جمهوری اسلامی در اوج قدرت در عرصه‌ی بين‌المللی بوده و دست برتر در اکثر معادلات جهانی را داشت به گونه‌ای که غرب را به کرنش در برابر ايران واداشته و اتحاديه‌ی اروپا اصرار به مذاکره و ملاقات با ايران داشت.

شکست پياپی آمريکا در عرصه‌های سياسی عراق، افغانستان، لبنان، فلسطين و ...، حضور بيش از هشتاد درصد واجدين شرايط رای در انتخابات دهم ( بيش از چهل ميليون نفر) و برگزيده شدن رييس جمهور با ‌۲۴ ميليون رای، همگی يک قدرت نرم ملی برای جمهوری اسلامی توليد کرده بود. راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی، رهبری مقام عظمای ولايت، حضور هوشيارانه مردم در تمام صحنه‌ها و حمايت علما و مراجع عظام اين چالش بزرگ و فتنه عميق را خفه نموده و راهپيمايی‌های ‌۹ دی و ‌۲۲ بهمن سال ‌۸۸ فتنه فوق را خاموش کرد و مردم در کنار رهبری، پيروز اين ميدان بودند.

جنبش‌های مردمی در تونس، مصر، يمن، اردن و بحرين که شعار محوری همه‌ی آنها اسلام‌خواهی بود، آمريکا را در صحنه بين‌الملل به چالش جدی کشيد که با فروپاشی حکومت‌های مصر و تونس، ماهيت رژيم اشغال‌گر قدس و منافع استراتژيک استکبار جهانی در منطقه دچار وخيم‌ترين بحران‌ها خواهد شد.

برنامه آمريکا برای مهار جنبش‌های مردمی در کشورهای اسلامی اين است که اولا خود را به ظاهر طرفدار مردم اين کشورها نشان دهد، ثانيا با ايجاد يک رفرم، انقلاب آنها را تبديل به اصلاحات شکلی و جزيی نمايد. برای اجرای اين نقشه، آمريکا تلاش می‌کند نشان دهد الگوی جمهوری اسلامی الگوی موفقی نيست، لذا درصدد برآمده تا با ايجاد اغتشاش در کشور، تئوری خود را به اثبات برساند. به همين جهت آقايان موسوی و کروبی مهره‌های مناسبی برای صحنه‌گردانان اين ماموريت در داخل کشور تشخيص داده شدند.

اسناد اطلاعاتی حاکی از آن است که سرويس‌های آمريکا، انگليس و اسراييل برای رسيدن به يک راهپيمايی به اصطلاح خروشان مردمی با اتاق فکر خارج نشينان جريان فتنه در انگليس و آمريکا به توافق رسيدند و آنها طی تماس‌هايی با سران فتنه در داخل، آنها را تحريک نمودند که برای قضيه مصر و تونس اطلاعيه بدهند، و مردم را دعوت به حضور در خيابان‌ها به صورت غيرقانونی کنند.

اسناد اطلاعاتی نشان می‌دهد که آمريکا و انگليس و رژيم صهيونيستی جهت پشتيبانی از اطلاعيه ميرحسين موسوی و کروبی همه گروهک‌های ضدانقلاب اعم از منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، بهائيان و قوم گرايان را در ‌۲۵ بهمن به صحنه آوردند. دستگيری تعدادی از عناصر منافقين در روز ‌۲۵ بهمن نشانگر اين واقعيت است. برای انجام اين ماموريت دهها شبکه‌ی اينترنتی، دهها هزار ايميل و بيش از يک ميليون و دويست هزار پيامک به داخل کشور ارسال شد.

سردمداران هيات حاکمه آمريکا و رژيم اشغالگر قدس و انگليس با هماهنگی منافقين و سلطنت‌طلبان و ... از فراخوان موسوی و کروبی حمايت کردند.

سران فتنه داخلی عليرغم اطلاع از اين حمايت‌های وسيع خارجی و جريانات ضدانقلاب نه تنها درخواست راهپيمايی خود را لغو نکردند و از آمريکا و ضد انقلاب اعلام برائت ننمودند بلکه بر راهپيمايی غيرقانونی اصرار ورزيدند.

در صبح روز ‌۲۵ بهمن ابتدائا جوانی را (با سابقه دو بار دستگيری) برای الگوسازی به سبک انقلاب تونس به بالای جرثقيل فرستادند تا با شعار وی به نفع فتنه سبز، عده‌ای را برای راهپيمايی تهييج کنند. همزمان شبکه‌های تلوزيونی بيگانه و ضد انقلاب اين صحنه را به نمايش گذاشتند.

شلوغ‌ترين نقاط شهر به خصوص در ايام خريدهای نوروزی به نحوی که به طور عادی چهار راههای ولی عصر، ميدان انقلاب، ميدان امام حسين و ... در اين ساعات مملو از مردم است را برای تجمع انتخاب کردند و با انداختن ميخ در مسير اتوبوس‌ها و از کار افتادن تعدادی از آنها، منجر به توقف اتوبوس‌های تندرو( خط بی‌آرتی) شد.

پياده شدن مسافران اين اتوبوس‌ها و شلوغی جمعيت پياده شده، زمينه‌ی سوء استفاده و حضور اراذل و ضدانقلاب را شکل داد تا در حدود پانزده نقطه تجمع گروهای ‌۲۰-۵۰ نفری با سردادن شعار عليه مسئولين نظام و آتش زدن سطل‌های زباله و ايستگاه‌های اتوبوس ماهيت ضد انقلابی خود را نشان دهند. جالب اينجاست که هيچ‌کدام از شعارهای دفاع از مردم تونس و مصر نبود. وجهه غالب اين شعارها، عليه نظام جمهوری اسلامی و ارزش‌های ملی و دينی بود.

همزمان با شروع کاريکاتور تظاهرات ‌۲۵ بهمن شبکه توييتر، تلويزيون‌های ماهواره‌ای الجزيره، العربيه، بی‌بی‌سی، وی‌ او ای ، يورونيوز با حجم وسيعی اين تظاهرات را پوشش می‌دادند، ليکن پس از گذشت يک ساعت از شروع آشوب هنگامی که بابی توجهی مردم و عدم استقبال و حتی رويارويی مردم با آشوبگران مواجه شدند برنامه‌های خود را قطع نمودند و تصاوير آرشيوی تظاهرات مردمی در ‌۲۲ بهمن و ساير مناسبت‌ها را به عنوان راهپيمايی گروه فتنه در ‌۲۵ بهمن انعکاس دادند.

اردشير اميراجمند رابط منافقين و نماينده و مشاور آقای ميرحسين موسوی (که رسما خود را به اين عنوان معرفی نموده) و عضو ستاد انتخاباتی و کميته صيانت از آراء، با مصاحبه‌های متعدد اهداف راهپيمايی را پوشش می‌داد و بعد از راهپيمايی نيز بيانيه‌ای به اسم آقای موسوی منتشر کرد. اين نقش را عينا آقای واحدی سردبير اسبق و فراری روزنامه آفتاب يزد و مشاور خارج نشين آقای کروبی ميهمان دائم بی‌بی‌سی فارسی نسبت به آقای کروبی انجام داد و اطلاعيه‌ای به اسم ايشان تهيه و منتشر نمود.

کشته سازی، يکی ديگر از برنامه‌های آمريکا و انگليس و اسراييل در اين جريانات بود. طبق اسناد اطلاعاتی تيمی از منافقين ماموريت کشته سازی را به عهده داشت. اين تيم پس از شهادت شهيد صانع ژاله، خبر کشته شدن وی را از طريق سرپل خارج به منافقين منتقل و بلافاصله منافقين در سايت هرانا (ساعت ‌۸ شب) آن را منتشر می‌کنند.

اطلاعات موثق حاکی از آن است که حرکت قاطع و سريع مجلس شورای اسلامی در ‌۲۶ بهمن اثرات جدی روی اتاق‌های فکر خارج نشينان و سران فتنه و جريان‌های وابسته در داخل داشته و آنها به شدت از شخصيت‌هايی که به زعم ايشان تاکنون ساکت بوده و به ميدان آمده‌اند، ناراحتند و در اين ارتباط مصاحبه‌ها و تحليل‌های مختلفی را ارائه داده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعمال مجرمانه و منحرفانه خائنين:

پس از بررسی منابع و مستندات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنيتی، موارد ذيل مشخص شد:

الف - حضور فعالانه سازمان تروريستی منافقين با انتشار اطلاعيه‌ها، مصاحبه‌ها و اعزام نيرو به داخل کشور (که خوشبختانه اکثر آنها شناسايی و تعدادی نيز مجروح و دستگير گرديده‌اند)

ب- صدور دهها مورد بيانيه توسط عناصر جريان فتنه، معاند و ضدانقلاب

ج- دهها مورد اعلام حمايت‌های سردمداران کشورهای استکباری از اقدامات ضدانقلابی در ۲۵ بهمن

د- دهها مورد مصاحبه‌های حمايت آميز عوامل جريان فتنه و معاندين برای تهييج افکار عمومی در ۲۵ بهمن

هيات، پس از بررسی همه جانبه به اين نتيجه رسيد که ضد انقلاب برای رسيدن به اهداف خود، از شيوه‌های ذيل استفاده نموده است:

۱-انفجار خط لوله گاز قم سه روز قبل از غائله به منظور قطع گاز تهران و ايجاد نارضايتی مردم (که با درايت و تلاش مسئولين ذيربط موضوع مرتفع گرديد)

۲- استفاده از شيوه های جنگ روانی

۳-انتخاب معابر شلوغ تهران برای تجمع اراذل و عناصر گروهکی

۴-استفاده از ميادين بزرگ تهران از جمله ميدان آزادی، فردوسی و انقلاب و شبيه سازی به قيام مردمی کشور مصر.

۵-شايعه سازی در برخی از سايت‌های داخلی مبنی بر " موافقت وزارت کشور برای راهپيمايی و هم‌چنين شرکت يکی از مهمانان رسمی خارجی در راهپيمايی"

۶-دروغ پردازی در سايت‌های داخلی مبنی بر عدم مداخله نيروهای انتظامی در راهپيمايی ۲۵ بهمن

۷-ارسال پيامک‌ها و ايميل‌های فراوان از داخل و خارج در روز ۲۵ بهمن.

۸-استفاده از فضای مجازی برای فراخوان و ارتباطات گسترده به صورت شبکه‌های هرمی.

۹-نمايش اعزام فردی به بالای دکل با نماد سبز و عکس و شعار

۱۰-استفاده از سلاح گرم برای پروژه‌ی کشته سازی که منجر به شهادت بسيجی صانع ژاله و محمد مختاری و مجروح شده دهها تن گرديد.

۱۱-شناسايی افراد برای ترور با هدف ايجاد اختلاف قوميتی و مذهبی.

۱۲-تعرض به اموار عمومی، حرمت شکنی، ايجاد رعب و وحشت و ناامنی.

۱۳-استفاده از سلاح‌های مختلف اعم از شکاری، جنگی و ساچمه‌ای و حتی گاز اشک آور و به کارگيری آنان عليه نيروهای انتظامی و امنيتی و مردم.

گوشه‌هايی از حمايت پنهان و آشکار و نقش استکبار جهانی و صهيونيسم بين‌الملل در غائله ضد انقلابی ۲۵ بهمن:

قبل و بعد از ۲۵ بهمن و در همان روز رييس جمهور و وزير امور خارجه‌ی آمريکا و مقامات انگليسی و اسراييلی بی‌پروا در رسانه‌های ديداری و شنيداری خود عليه نظام جمهوری اسلامی و اهداف آن مصاحبه و موضع‌گيری نمودند از آن جمله:

-هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا، دوشنبه مورخ ۲۵/۱۱/۸۹ در سخنانی به تمجيد از "آرمان‌های" تظاهرکنندگان ايرانی پرداخت.

-رييس رژيمک صهيونيستی نيز در همايش ساليانه انجمن کل سازمان‌های يهودی ايالات متحده در مورد رويدادهای ايران گفت: .... بسيار مشمئز کننده بود ديروز ديدن گروهی از نمايندگان پارلمان ايران که بلند شده و به نام " دموکراسی" احمدی نژاد، فرياد می‌زدند که بايد " سران فتنه " را اعدام کرد.

-يکی از کارشناسان رژيم صهيونيستی طی مقاله‌ای در سايت وزارت خارجه اسراييل اعتراف کرد: شعارهای اسلامی مردم مصر خيلی خطرناک است. اين نگرانی بسيار جدی است که واقعيت تلخ ۳۲ سال پيش ايران در مصر تکرار شود و اسلام‌گراها حاکميت اين کشور متحد اسراييل را در دست بگيرند.

وی هم‌چنين اعتراف کرد پروژه‌ی راهپيمايی ۲۵ بهمن، ريشه اسراييلی دارد و تاکيد کرد که موسوی و کروبی اگرچه ظاهرا برای حمايت از مردم مصر درخواست مجوز راهپيمايی کرده‌اند اما قرار بود که در صورت صدور مجوز، شعارها عليه رژيم اسلامی ايران باشد و حمايت جمهوری اسلامی از آشوب‌های مصر محکوم شود!

-تامير پاردو رييس جديد سرويس جاسوسی موساد نيز در همين راستا اعلام کرد: وظيفه‌ی اصلی ما تشديد " جنگ سرد" عليه رژيم اسلامی ايران و برنامه‌ی هسته‌ای آن است.

وی تاکيد کرد: موساد از چند سال پيش وارد يک جنگ سری خطرناک عليه برنامه‌ی هسته‌يی ايران به لحاظ نيروی انسانی و تکنولوژيک شده است.

-نشريه فارين پاليسی نوشت: آمريکا و غرب در اغتشاشات سال ۲۰۰۹ در ايران سرمايه‌گذاری کرده بودند. اين نشريه با بيان اين‌که برخی کشورهای غربی تامين کننده هزينه‌های لازم برای آشوب در ايران پس از انتخابات رياست جمهوری بودند، تصريح کرد: آمريکا همواره به دنبال برنامه‌ای برای تحريک گروه‌های اپوزيسيون عليه جمهوری اسلامی بود و انتخابات رياست جمهوری سال ۲۰۰۹ اين فرصت را ايجاد کرد تا آمريکا سرمايه‌گذاری لازم برای اغتشاش در ايران را انجام دهد.

تحليلگر فارين پاليسی در عين حال خاطرنشان کرد: با وجود اين سرمايه‌گذاری‌ها و اختصاص بودجه‌های لازم، آمريکا نتوانست به اهداف مورد نظر از اين اغتشاش چند ماهه دست يابد و در نهايت جريان اپوزيسيون با ناکامی مواجه شد.

نمايندگان محترم !

ناگفته پيداست که اميد دشمنان به پيروزی سريع‌الوقوع وابستگان داخلی خود چنان وسيع بود که بر خلاف عرف رايج سياسی از کارکنان و امکانات نمايندگی‌های سياسی و سفارتخانه‌های خود در تهران نيز حداکثر استفاده را نمودند که بازداشت جمعی از پرسنل مستقر در آنها طی آشوب‌های اخير مويد اين مدعاست.

ملاحظه می‌شود که مهم‌ترين هدف آمريکايی‌ها انتقال بحران از منطقه به داخل ايران و سبک کردن بار خود است. آمريکايی‌ها تصور می‌کنند برای کنترل تحولات منطقه بايد ايران را به خود مشغول کنند. طرف‌های غربی بر اين باورند که اگر داخل ايران بحرانی شود، تحرکات انقلابی در منطقه که همه از الگوی ايران تاثير پذيرفته، رو به خاموشی خواهد رفت.

برنامه‌ی آينده نظام سلطه و جريان ضد انقلاب:

بی‌ترديد چنانچه نسبت به غائله ضدانقلابی ۲۵ بهمن ۸۹ با مباشرين و مسببين اصلی آن برخورد قاطع و انقلابی نشود دشمن جری‌تری گشته و او را به اين فکر واخواهد داشت که هر از چندی به امنيت و آسايش عمومی شبيخون زده و به پندار واهی خود با تحريک عوامل داخل، کشور را از مسير بالندگی هر چند به طور موقت و مقطعی بازداشته و با درشت نمايی موضوع، اذهان بين‌المللی را مشوه کند.

سوء استفاده از مناسبت‌های هرچند بی‌ارتباط با موضوع می‌تواند خاستگاه توطئه‌های بعدی غرب عليه انقلاب اسلامی باشد. از اين رو بايسته و ضروری است تا با تدبير و درايت نيروهای انقلاب از فتنه‌انگيزی مزدورانی چون موسوی و کروبی آسوده گردد.

تاکنون حسب شواهد موجود، تذکارها بی‌نتيجه بوده و گويا بنا نيست آنها دست رد مردم به سينه خود را مشاهده و خود را تسليم حقيقت و قانون نمايند که از مصاديق بارز اين حقيقت گريزی و عملکرد ضدانقلابی، صدور اطلاعيه تشکر از هواداران در ۲۶ بهمن می‌باشد، که در ادامه با اتخاذ مواضع همسو با ضد انقلاب داخلی و خارجی برای راهپيمايی غيرقانونی در اول اسفند تقويت گرديد و مسئوليت ناپذيری و اراده خيانت اينان به آرمان‌های امام خمينی (ره) و مردم قهرمان ايران را بيش از پيش ثابت نمود.

همکاران نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با توجه به مطالب فوق الذکر جمع بندی و پيشنهاد هيات ويژه رسيدگی، به شرح زير اعلام می‌گردد:

۱-بی‌تفاوتی اصحاب سکوت موجب طمع دشمنان گرديده است. اتخاذ مواضع مبهم توسط اصحاب ترديد به هيچ وجه پذيرفتنی نيست. امروز حجت بر همگان تمام گشته و انتظار اين است که به صورت قاطع، شفاف و بی‌ابهام صف بندی خود را مشخص و اين اقدامات را محکوم و ضد انقلاب و نظام سلطه را از خود مايوس نمايند و به توقع بر حق ملت ايران پاسخ مثبت داده و بر اين منوال باقی بمانند. طبيعی است اين انتظار از خواص جامعه بيشتر از ديگران است.

۲-دخالت سفارتخانه‌های خارجی و عوامل آنها در فتنه ۸۸ و غائله ۲۵ بهمن ۸۹ موضوعی است که به هيچ عنوان قابل پذيرش نمی‌باشد و وزارت امور خارجه مکلف است با اين جسارت‌ها و گستاخی‌های غيرقانونی و خارج از عرف بين‌المللی قاطعانه برخورد نمايد و گزارش اين اقدام خود را عاجلا به کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس منعکس نمايد.

۳-شبکه‌های ماهواره‌ای ابزاری برای فرماندهی جريان فتنه و غائله ۲۵ بهمن بوده که لازم است دولت و قوه قضاييه اقدامات حقوقی و فنی را برای پيشگيری و خنثی سازی اين ابزارها معمول دارند. دستگاه‌های مربوطه لازم است با مديريت و بهره‌گيری فعالانه از فضای مجازی و ماهواره‌ها فرصت را از نظام سلطه و ضدانقلاب بگيرند.

۴-شبکه مجازی، ابزاری در اختيار نظام امپراطوری خبری صهيونيستی است و از اين ابزار در راستای اهداف تروريستی خود بهره می‌جويد. لازم است وزارت امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی، قوه قضاييه و ساير دستگاه‌های مربوطه اقدامات حقوقی و قضايی و فنی را در سطح داخلی و بين‌المللی اعمال نمايند.

۵-از کليه نيروهای امنيتی،‌ انتظامی و قضايی که صادقانه مجاهدت نموده و ايثارگرانه وارد صحنه‌ها شدند تقدير و تشکر کرده و حمايت و پشتيبانی مجدد خود را از آنان اعلام می‌نمايد و بر ضرورت حفظ کارآمدی و هماهنگی بيشتر بين دستگاه‌ها تاکيد می‌کند.

۶-با تقدير و تشکر از کليه‌ی رسانه‌های متعهد به انقلاب اسلامی خصوصا رسانه‌ی ملی، ضرورت توليد برنامه‌های بصيرت افزا به صورت مستند و هنری و مستمر را تاکيد می‌نمايد.

۷-نظام سلطه و فتنه‌گران و ضد انقلاب می‌پنداشتند که با استفاده از فشار بيرون و تحريم‌ها و اجرای طرح هدفمندسازی يارانه‌ها، موجبات نارضايتی مردم را فراهم می‌آورند. لذا اميد آنان به دميدن وسوسه‌های شيطانی و ايجاد اختلاف بين مسئولين بود تا بتوانند نقشه‌های شوم خود را دنبال کنند که با اقدام هوشمندانه نمايندگان مجلس شورای اسلامی در تاريخ ۲۶/۱۱/۸۹ اين دسيسه‌ها نقش بر آب گشت. انتظار می‌رود در اين جهت مسئولين نظام جمهوری اسلامی خصوصا سران سه قوه با وحدت کلمه، استکبار جهانی را مايوس نمايند.

۸-اقدام وزارت کشور در عدم صدور مجوز برای راهپيمايی ضد انقلابی ۲۵ بهمن قابل تقدير بوده و معتقديم که تمسک به اصل ۲۷ قانون اساسی برای کسانی است که اعتقاد و التزام عملی به قانون اساسی دارند، نه ضدانقلاب و جرياناتی که عليه حقوق عمومی و امنيت ملی و در راستای اهداف نظام سلطه گام برمی‌دارند.

۹-غائله و آشوب ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۹ يک نقشه و طرح کاملا اسراييلی – آمريکايی – انگليسی و ضدانقلابی و خائنانه عليه ملت بزرگ بزرگ ايران بوده است.

۱۰-تمامی افراد و جريانات سياسی و سايت‌های داخلی و خارجی و رسانه‌هايی که زمينه ساز و مبلغ و دعوت کننده برای شرکت در غائله ۲۵ بهمن بودند و هم‌چنان در آن مسير گام برمی‌دارند دشمنان ملت ايران و در خط آمريکا و اسراييل و انگليس می‌باشند. لجاجت و عناد سران و عوامل فتنه و کينه و بخل و دشمنی آنها نسبت به بعضی از مسئولين، آنها را به زمينه‌سازان نقشه‌های براندازانه اسراييلی – آمريکايی – انگليسی تبديل کرده است.

۱۱-دعوت کنندگان و زمينه سازان و مشوقان ناامن سازی کشور در ۲۵ بهمن و قبل و بعد از آن همچون ميرحسين موسوی و کروبی و ديگران، خائن به ملت، ضد انقلاب و مستوجب برخورد قاطعانه و قانونی می‌باشند.

۱۲-هيات منتخب با تکيه بر منابع و شواهد و اسناد و مدارک موجود و متقن، رسيدگی قضايی و تعقيب آقايان ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و وابستگان و همراهان آنها را که در غائله اخير نقش داشته‌اند، ضروری می‌داند و صراحتا اعلام می‌دارد مجلس و نمايندگان خانه ملت ديگر توجيهی در عدم برخورد را مجاز نمی‌داند. رهنمودهای حضرت امام خمينی (ره) همواره راهنمای مسئولين بوده و هست خصوصا آنجا که در نامه ۶/۱/۶۸ فرمودند: " ... تاريخ اسلام پر است از خيانت بزرگانش به اسلام" .

۱۳- کليه آثار زيانبار و خسارت‌های مادی و معنوی که در نتيجه اقدامات ضد انقلابی و خائنانه مشابه ۲۵ بهمن سال ۸۹ در کشور ايجاد می‌شود متوجه همه زمينه سازان بوده و بايستی مدعی‌العموم فهرست خسارت‌های مادی و معنوی چنين اقداماتی را به عنوان کيفرخواست مطرح نمايد تا در دادگاه مورد رسيدگی قرار گيرد‌( اقداماتی همچون فراخوان عليه امنيت ملی و ايجاد آشوب و ناامنی و توسل به شيوه‌های مزورانه و حتی مسلحانه و ايجاد رعب و وحشت برای شهروندان و اهالی محل و کسبه و رانندگان و تخريب و ويرانی اموال عمومی و خصوصی و کشتار و جرح عده‌ای از هموطنان و...)

۱۴-استمرار اقدامات خائنانه و ضدانقلابی و خوش خدمتی به نظام سلطه به منزله اقدام عليه امنيت ملی، اختلال در نظم عمومی، ناديده گرفتن حقوق عمومی می‌باشد و ايجاد حاشيه‌ امن برای عناصر مفسد فی‌الارض غيرقابل قبول است و انتظار از دستگاه‌های امنيتی، انتظامی و قضايی اين است که با قوت، هوشمندی و قاطعيت نسبت به پيشگيری از اين‌گونه حوادث اقدام نمايند.

۱۵-دستگاه قضايی مطمئن باشد ملت بزرگ ايران با تمام وجود از آنها حمايت خواهد کرد.

در خاتمه اين گزارش، جا دارد صميمانه از مقام معظم رهبری که با درايت و تدبير بی‌نظير خود، جان و ذهن مردم را با معرفت و بصيرت معطر نمودند، تشکر نماييم. از ثمرات ارزشمند گفتمان بصيرت در جريانات اخير، اين بود که سران سراب انديش فتنه پيش از محکوميت در دادگاه‌های عادی، نزد افکار و وجدان‌های بيدار گشته با نور ولايت محاکمه و محکوم گرديدند.

هم‌چنين از مردم عزيز و نيروهای جان بر کف بسيجی که خالصانه در سنگر دفاع از هويت اسلامی نظام، چونان هميشه حاضر گرديدند خالصانه سپاسگزاريم.

حمد و سپاس خداوند منان را که به ما چنين امت بصير و شجاعی عنايت نمود.

حمد و سپاس خداوند را که امت ما را برخوردار از رهبری حکيم و مدير و مدبر و شجاع و صبور نمود.

حمد و سپاس خداوند منان را که انقلاب اسلامی را تحت عنايت حضرت بقيه‌الله الاعظم(عج) به پيروزی‌های عظيم رهنمون فرمود.

والسلام عليکم و رحمه الله و برکاته

هيات ويژه رسيدگی به غائله ۲۵ بهمن ۱۳۸۹»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016