پنجشنبه 19 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دستگيری، تلاش برای اعتراف گيری، آزار واذيت و شکنجه در بازجويی فعالين سياسی و دانشجويی بابل، کمپن بين المللی حقوق بشر

يک منبع محلی به کمپين بين المللی حقوق بشردر ايران گفت که تعدادی از فعالين بازداشت شده در تجمعات مردمی اخير در ۲۵ بهمن و ۱ اسفند بابل از زندان آزاد شدند ولی تا کنون وضعيت محسن برزگر (دبير فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل)، ايمان صديقی (دبير سياسی سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل) و فريبا اسديان مادر معين اسلامی جم (دبير تشکيلات سابق دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل) مشخص نشده است. بنا به اين گزارش حسين ضامن ضرابی، سارا باقری، علی يزدان پناه، رامتين مقدادی، دانيال زرگريان، ميلاد طاهری، علی غلام پور، سياوش چيتگر، امير حسين رستمی، محمود شاگرد دباغ و احسان پروين که در حوادث ۲۵ بهمن و اول اسفند توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بودند با سپردن وثيقه از زندان آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اتهام اين فعالين دانشجويی از سوی دادستانی شهرستان بابل اقدام عليه امنيت ملی به واسطه اغتشاش و تحريک مردم به تظاهرات و تبليغ عليه نظام عنوان شده است که در اين بين حسين ضامن ضرابی (دبير کانون شعر و ادب و عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشيروانی)، علی يزدان پناه و سارا باقری از فعالين دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی هر يک با وثيقه ۳۰ ميليون تومانی، رامتين مقدادی جوان ترين فعال ستاد مهندس موسوی در مازندران با سپردن وثيقه ۲۰ ميليون تومانی و ساير فعالين هر يک با سپردن وثيقه های ۱۰ و ۲۰ ميليون تومانی از زندان آزاد شدند. جمعی از اين فعالين دانشجويی پس از آزادی طی روزهای اخير برای ارائه آخرين دفاعيات خود به دادستانی شهرستان بابل مراجعه کردند و بدون حضور وکلای خود آخرين دفاعيات خود را ارائه دادند. چند تن از اين فعالين فعالين دانشجويی گفته اند که که دادستان بابل دست خطی را مبنی بر اعتراف دوستانشان به آنها ارائه داده و به آنها متذکر شده که به نقش خود در حوادث اخير بابل اعتراف کنند و در صورت عدم اعتراف آنها را به زندان برخواهد گرداند. اين فعالين سياسی و دانشجويی ضمن اعتراض به نحوه بازجوئی های خود توسط مقامات امنيتی به دادستان بابل گفتند که پس از بازداشت به شدت از سوی مقامات امنيتی و انتظامی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و اظهارات خود را در بازجويی های مدت بازداشت، قبول ندارند زيرا که اين بازجوئی ها تحت فشار و شکنجه صورت گرفته است.

منبع محلی ياد شده همچنين به کمپين بين المللی حقوق بشردر ايران گفت که مامورين وزارت اطلاعات در صبح روز يکشنبه هفته جاری به خانه پدری معين اسلامی جم ( دبير تشکيلات سابق دانشجويان دانشگاه صنعتی نوشيروانی ) مراجعه کرده و مادر اين فعال دانشجوئی را بازداشت کردند. تا کنون از علت بازداشت و مکان نگهداری فريبا اسديان مادر معين اسلامی جم خبری در دست نمی باشد.

همچنين تا کنون وضعيت محسن برزگر و ايمان صديقی دو فعال دانشجويی دانشگاه صنعتی نوشيروانی مشخص نشده است. دادستان بابل در روزهای اخير به خانواده های اين دو عضو دفتر تحکيم وحدت گفته تا آرام نشدن اوضاع، فرزندانتان را آزاد نخواهيم کرد. اکبرزاده معاون دادستان بابل در حضور خانواده های زندانيان سياسی طی تماسی با مامورين اداره اطلاعات استان گفته که بدون اغماض و با شدت با اين فعالين برخورد کنند.

اين در حالی است که محسن برزگر در چند روز اخير طی تماسی با خانواده اش از حال نامساعد خود در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری (شهيد کچوئی) خبر داد و خواستار آن شد تا خانواده وی داروهايش را به ستاد خبری اداره اطلاعات استان مازندران تحويل بدهد. پس از بازداشت برزگر در ۲۵ بهمن خانواده اين فعال دانشجويی بارها به دادستانی بابل مراجعه کردند و خواستار تحويل داروهای فرزندشان شده بودند که هر بار با بی توجهی مقامات دادستانی مواجه می شدند. خانواده اين عضو ستاد مهدی کروبی در بابل بارها با نشان دادن نسخه پزشکی به دادستان بابل خاطرنشان می کردند که سلامتی فرزندشان در صورت مصرف نکردن دائم اين داروها به خطر خواهد افتاد.

وضعيت ايمان صديقی نيز در آخرين خبر اعلام شده بدين صورت بوده که وی در اعتراض به مشخص نبودن وضعيت پرونده اش به مدت ۵ روز در زندان متی کلای بابل دست به اعتصاب غذا زد. گفتنی است مقامات امنيتی و قضايی شهرستان بابل به اين عضو ستاد دانشجويی مهدی کروبی گفته اند که در صورت پايان ندادن به اعتصاب غذا باقيمانده ۵ ماه حبس تعزيری که از سوی دادگستری مورد آزادی مشروط واقع شده بود را به اجرا خواهند گذاشت. اين در حالی است که برای آخرين بار افرادی که ايمان صديقی را در زندان متی کلا ديده اند، حال وی را نامساعد گزارش داده اند و گفته اند که چند نيروی وزارت اطلاعات وی را با دست بند و پا بند و چشم بند از زندان متی کلا به زندان اداره اطلاعات ساری ( شهيد کچوئی ) منتقل کرده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016