سه شنبه 24 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيروهای قذافی با حملات سنگين انقلابيون را به عقب می‌رانند، ايلنا

معمر قذافی از شهر «اجدابيا» در شرق ليبی تا شهر «زواره» نزديک مرزهای تونس، عليه مردم خود می‌جنگد و در آن از انواع سلاح استفاده می‌کند و مناطق مختلف ليبی شاهد حملات هوايی، توپخانه‌ای و موشکی است.


ايلنا: با افزايش حملات نيروهای «معمر قذافی»، رهبر حکومت ليبی بيم آن می‌رود که در اين کشور حمام خون به راه بيفتد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از الجزيره،‌ معمر قذافی از شهر «اجدابيا» در شرق ليبی تا شهر «زواره» نزديک مرزهای تونس، عليه مردم خود می‌جنگد و در آن از انواع سلاح استفاده می‌کند و مناطق مختلف ليبی شاهد حملات هوايی، توپخانه‌ای و موشکی است.
بنا بر اين گزارش،‌ اکنون جنگ تحميل شده به انقلابيون در ليبی در شرايط دشوار و نابرابری ادامه دارد و معترضان کمبود تجهيزات و مهمات را با اراده قوی خود برای جنگيدن تا آخرين نفر جبران می‌کنند.
انقلابيون می‌گويند که جز پيروزی يا کشته‌شدن گزينه ديگری پيش‌روی خود ندارند. در شهر «طبرق» در شرق ليبی،‌ نيروهای قذافی در حال حرکت به‌سمت جلو هستند و انقلابيون و مردم می‌گويند با گردان‌های قذافی مقابله خواهند کرد.
يکی از انقلابيون در اين شهر گفت: «مردم در طبرق آماده هستند و حتی اگر يک تن هم در شهر باقی بماند او هم يا پيروز و يا کشته خواهد شد.
در ادامه اين گزارش آمده است، به نظر می‌رسد انقلابيون بايد تاکتيک‌های نظامی خود را تغيير دهند و طرح تصرف شهرها ديگر فايده‌ای ندارد زيرا حفظ آنها برای انقلابيون هزينه زيادی دارد.
طبق اين گزارش، انقلابيون شهر «البريقه» را با هزينه سنگينی پس گرفتند.
«منصور الزوی»، رئيس دفتر جبهه ملی نجات ليبی با اشاره به افزايش حملات هوايی نيروهای قذافی به شهرهای تحت کنترل انقلابيون، تاکيد کرد که انقلابيون ظرف ۴۸ ساعت آينده بقيه شهرهای تحت کنترل قذافی را آزاد می‌کنند.
وی افزود: «انقلابيون تصميم دارند طی ۴۸ ساعت آينده نيروهای قذافی را شکست دهند و آنها را از شهرهای آزاد نشده بيرون کنند.»
الزوی تاکيد کرد که رژيم قذافی تلاش می‌کند از طريق رسانه‌هايش روحيه سربازان خود را بالا ببرد و افکار عمومی را از واقعيت‌های ليبی منحرف کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016