پنجشنبه 26 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت مقام های امنیتی با مرخصی مهدی محمودیان، روزنامه نگار زندانی، کلمه

پس از ۱۸ ماه، و در آستانه ی عید نوروز، مقام های امنیتی باز هم با مرخصی مهدی محمودیان مخالفت کردند.

به گزارش کلمه، علیرغم موافقت دادستانی جهت اعزام مهدی محمودیان، روزنامه نگار زندانی در زندان رجایی شهر، به مرخصی نوروزی، مقام های امنیتی با درخواست مادر وی مخالفت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر محمودیان درباره ی وضعیت جسمی فرزندش اظهار داشته است که وی بتازگی دچارسردردهای شدید شده است که به گفته خود وی، علت آن اشعه های ایجاد شده از چند دستگاه موبایل یابی است که مسئولین زندان برای کشف تلفن های همراه در این بند قرار داده اند.

همچنین بر اساس اخبار و گزارش ها، مهدی محمودیان، فعال حقوق بشری و روزنامه نگار که از ۲۵ شهریور‌ماه سال گذشته بدون مرخصی در زندان به سر می برد، اوایل اسفند ماه، در برابر فشار دوباره ی بازجویانش برای کوتاه آمدن از مواضعش در ازای دریافت مرخصی مقاومت، و بر مواضع همیشگی خود تاکید کرده است.

بازجویان با خیال اینکه وی به خاطر ماه ها ملاقات نداشتن با دختر خردسالش و وعده مرخصی ممکن است از مواضع خود عدول کند، وی را تحت فشار قرار داده تا چند خط دست نوشته در نفی دیدگاه های اصلاح طلبانه همیشگی اش و جدایی از حزب متبوع خود بنویسد با این قول که هرگز منتشر نشده و در برابر آن به مرخصی خواهد رفت ولی وی پیشنهاد آنان را رد کرده است.

همچنین در گزارشی دیگر از وی خواسته اند از نویسندگان نامه ها و دلنوشته هایی را که برای وی نوشته شده است تبری جوید که وی به درخواست آنان توجهی نکرده است.

شایان ذکر است که مهدی محمودیان بارها در این مدت پیام های نشان از ایستادگی در مسیر انتخابیش را از داخل زندان برای سبز اندیشان ارسال کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016