یکشنبه 29 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شلیک ۱۱۰ موشک کروز آمریکا به لیبی، کلمه

در پی حمله جنگنده های فرانسه به خاک لیبی، وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده است که در مرحله اول عملیات نظامی خود، ۱۱۰ موشک کروز به ۲۰ مقر دفاع هوایی لیبی که اکثر آنها درسواحل شمالی لیبی واقع اند شلیک کرده که همگی به اهداف خود اصابت کرده است.

معمر قذافی نیز پس از شروع عملیات بین المللی برای اجرای منطقه پرواز ممنوع در لیبی، تهدید کرد که به اهداف نظامی و غیر نظامی در مدیترانه حمله می کند. او این عملیات را «دومین جنگ صلیبی» توصیف کرد و همچنین گفت که انبارهای سلاح را بازکرده و هوادارانش را مسلح می کند.

به گزارش خبرگزاری ها، نیروی دریایی امریکا با موشک کروز توماهاک لیبی را هدف قرار داده است. آمریکا دو ناو و سه زیردریایی در دریای مدیترانه مستقر کرده است.

گفته می شود که آمریکا در حال حاضر بر از کار انداختن سیستم دفاع هوایی لیبی به ویژه در حوالی طرابلس، پایتخت و شهر مصراته تمرکز خواهد کرد. با این حال، یک سخنگوی ارتش لیبی در تلویزیون دولتی این کشور گفت که مخازن سوخت در حوالی مصراته بمباران شده است.

بنا بر گزارش ها، ناو یو اس اس مانت ویتنی، حملات نیروهای آمریکا به لیبی را هدایت می کند. دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا نیز گفته است که عملیات نیروهای کشورش در لیبی آغاز شده است. او جزئیاتی این در خصوص اعلام نکرد.

بی بی سی اعلام کرده است که در پی این حملات، شمار زیادی از مردم در حال فرار از شهر بنغازی اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016