جمعه 5 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشته و زخمی شدن ۱۰ شهروند در پی افزايش برخورد با کولبران، هرانا

خبرگزاری هرانا - در طی روزهای هفتهٔ گذشته دستکم ۱۰ نفر از کولبران و کاسبکاران کرد کشته و زخمی شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، در راستای برخورد با کولبران و کاسبکاران در مناطق مرزی غرب کشور به بهانه مبارزه با قاچاغ کالا، طی روزهای گذشته در بانه، مريوان و نوسود بر اثر تيراندازی نيروهای انتظامی طی هفتهٔ گذشته حداقل دو نفر به قتل رسيده‌اند و ۸ تن نيز به شدت زخمی شده‌اند.

بر همين اساس در تاريخ ۲۷ اسفند ماه ۸۸ در منطقهٔ مرزی "بله کی" از توابع شهرستان بانه يک شهروند کرد به نام "عزيز" توسط نيروهای انتظامی به قتل می‌رسد. همچنين در همين روز در منطقهٔ مرزی "قله رشه" يک جوان کرد توسط نيروهای انتظامی به شدت زخمی می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سويی در روز شنبه مورخ ۲۹ اسفند ماه در مرز "باشماخ" از توابع شهرستان مريوان تعدادی از کاسبکاران کرد توسط نيروهای انتظامی به رگبار بسته می‌شوند که در نتيجهٔ اين درگيری دو شهروند کرد به نام های "جمال" و "فرشيد" زخمی می‌شوند.

در اولين روز سال نو نيز در اطراف روستای "مالته" از توابع شهرستان بانه، دو کاسبکار ديگر به نام "شيرکو امينی" و "خالد شريفی" توسط نيروهای انتظامی زخمی می‌شوند.

هم چنين گزارش‌ها حاکی از آن است که روز سه شنبه دوم فروردين ماه نيز در داخل شهر مرزی نوسود نيروهای انتظامی ماشينی را به ظن حمل کالای خارجی به رگبار می‌بندند که بر اثر آن يک شهروند کرد به نام پورمند مدحت نيا(که نام وی به اشتباه پيشتر پورمند خسروی ذکر شده بود) به قتل می‌رسد و سه شهروند ديگر به نام های هيوا محمدی، لقمان آذری و شوان سلامتيان نيز زخمی می‌شوند.

همزمان به دنبال جان باختن اين شهروند کرد مردم اين شهر مرزی در جهت اعتراض به اين جنايت با نيروهای انتظامی درگير می‌شوند.

کشتار شهروندان مرزنشين کرد روز به روز در حال افزايش هست و نه تنها نيروهای انتظامی مورد پيگيری قضايی قرار نمی‌گيرند بلکه خبر‌ها از دريافت مبلغی به عنوان جريمه شليک گلوله‌ها از خانواده قربانيان حکايت دارد.

اين در حاليست که بار‌ها مسئولين نظامی و امنيتی نيز به اين قتل‌ها که توسط نيروهای انتظامی انجام می‌گيرد، اعتراف کرده‌اند و عدم پيگيری قضايی نيروهای انتظامی خودسر در اين رابطه بحث برانگيز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016