یکشنبه 21 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير ايران در دهلي‌نو در گفت‌وگو با ايسنا: دولت آلمان مانع انتقال پول نفت فروخته شده به هند مي‌شود

سفير ایران در هند گفت: براي حل مشكل ايجاد شده در پرداخت بهاي نفت ميان ايران و هند قرار است در هفته‌ي آتي مقاماتي از بانك مركزي هند و ايران با يكديگر ديدار و گفت‌وگو كنند.

سيد مهدي نبي‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خاطرنشان كرد: مساله ايجاد شده در مورد نحوه پرداخت بهاي نفت به صورت موردي حل شد، اما پس از گذشت يك ماه دولت آلمان مجددا ممانعتي ايجاد كرد كه بانك حق انتقال پول را به ايران نداشته باشد. اين بحثي بود كه ميان مسوولان دولتي آلمان و مسوولان بانك مركزي اين كشور به صورت جدي رخ داد.

او افزود: بانك آلماني معتقد است تا زماني كه بانك ايران و اروپا در فهرست سياه قرار نگرفته است نمي‌توانيم اين انتقال پول را انجام ندهيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نبي‌زاده افزود: در حال حاضر آمريكا و اتحاديه اروپا تلاش مي‌كند با صدور قطعنامه‌اي بانك ايران و اروپا را وارد فهرست سياه كنند كه در آن زمان بانك مركزي آلمان هم توجيهي داشته باشد. به هر صورت توقف مقطعي ايجاد شده است و تلاش‌ها در سفارت‌خانه‌هاي ايران در آلمان و هند در حال انجام است تا مسيري براي تداوم همكاري‌ها ايجاد شود.

وي با بيان اين كه مقامات هندي از سويي مي‌خواهند مشكل را حل كنند و از سويي نمي‌خواهند قطعنامه‌هاي بين‌المللي را كنار بگذارند اظهار كرد كه هندي‌ها در يك پارادوكس قرار گرفته‌اند.

سفير ایران در دهلي‌نو گفت: فروش نفت به هند در حال انجام است اما اميدواريم راهكارهاي براي پرداخت بهاي نفت هم ايجاد شود.

او گفت: تصور ما اين بود كه در نشست صندوق بين‌الملل پول كه قرار است هفته آينده برگزار شود، رييس بانك مركزي و وزير اقتصاد دارايي هند شركت مي‌كنند كه اعلام كردند به اين سفر نخواهند رفت. بنابراين در آن‌جا مذاكره‌اي انجام نخواهد شد. اما براي حل اين موضوع قرار است در هفته‌ي آتي مقاماتي از بانك مركزي هند و ايران با يكديگر ديدار و گفت‌وگو كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016