سه شنبه 23 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد واحد کرج از لغو مجوز، پلمپ و تخريب دفتر اين انجمن

تخريب دفتر انجمن در ايام تعطيل نشان از عمق وحشت مسؤولان از واکنش دانشجويان دارد.
رياست دانشگاه و رئيس حراست واحد که عملا به آلت دست نيروهای امنيتی برای سرکوب دانشجويان تبديل شده اند؛ برای ماندن بر کرسی رياست و حفظ قدرت دست به هر کاری می زنند.
انجمن مشروعيت خود را از نهاد های امنيتی و جيره خوارانشان که اکنون بر صندلی رياست تکيه زده اند نمی گيرد.
درپی توقيف،پلمپ و تخريب کامل دفتر انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد کرج در ايام تعطيلات نوروز توسط هيئت نظارت و بازوهای اجرايی آنها، اين تشکل دانشجويی گزارشی از برخوردهای صورت گرفته توسط مسئولان دانشگاه و در راس آنها رياست واحد،رئيس حراست، معاونت فرهنگی و مسئول دفتر نهاد را منتشر ساخته است .
اين گزارش،ضمن بر شمردن و توضيح پيرامون اتهامات غير قانونی هيئت نظارت به انجمن،توقيف ،تخريب و از بين بردن و مصادره تمام اموال انجمن در ايام تعطيل و بی توجهی کامل نسبت به اعتراض کتبی انجمن به حکم پلمپ را از مصاديق بارز تخلفات آيين نامه ای هيئت نظارت عنوان نموده است.
اين انجمن تصريح کرده هيئت نظارتی که خود از ابتدای صدور حکم توقيف تا تخريب کاملا غير قانونی و مصادره ی اموال ،دچار تخلفات آشکار آيين نامه ای شده صلاحيت نظارت و رسيدگی به امور تشکل های سياسی واحد از جمله انجمن اسلامی را نخواهد داشت. متن کامل اين گزارش به شرح ذيل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انجمن اسلامی دانشگاه آزاد واحد کرج پس از فشارهای فراوان مسئولان دانشگاه به خصوص رئيس حراست آقای جعفر رضاخانی و رياست واحد آقای رامين حاجی خانی و پس از تهديدات مکرر نيروهای امنيتی و اطلاعاتی در روزهای منتهی به آخر سال که دانشگاه به حالت نيمه تعطيل درآمده بود، لفو مجوز و درب آن بدون اطلاع قبلی پلمپ شد.
پلمپ دفتر انجمن در حالی صورت گرفت که هيچ گونه حکمی در اين خصوص به دفتر انجمن ارسال نشده بود.
هيئت نظارت بر تشکل های دانشجويی و بازوهای اجرايی آن ها به پلمپ دفتر اکتفا نکرده و پس از بستن دفتر انجمن (در تاريخ ۲۳/۱۲/۸۹)،با استفاده از فرصت تعطيلات نوروز و به علت ترس از واکنش دانشجويان و در غياب اعضای شورای مرکزی و فعالين انجمن اقدام به تخريب دفتر انجمن کرده و کليه ی اموال آن از قبيل پرونده های اعضای انجمن،کتب اهدايی اعضا به انجمن،کامپيوترها،سی دی های تحقيقاتی - آموزشی و اموال شخصی برخی از دانشجويان را مصادره کردند.
هيئت نظارت در اقدامی کاملا غير قانونی و فاقد وجاهت حقوقی و با زير پا گذاشتن همه جانبه ی آيين نامه ی نظارت بر فعاليت تشکل های اسلامی_سياسی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که به تاييد خود دانشگاه آزاد نيز رسيده است و با ذکر دلايل واهی و بی اساسی چون :
۱- عدم تمکين انجمن اسلامی از هيئت نظارت
۲- عدم برنامه ريزی برای انجمن
۳- انتشار نشريات غير قانونی
۴- عدم برگزاری انتخابات
و بدون هيچ گونه استنادی حکم به لغو کليه فعاليت ها و پلمپ درب انجمن داد.
اين اتهامات بی پايه و اساس در حالی مطرح می شود که طی دو سال گذشته رياست دانشگاه و رئيس حراست واحد که عملا به آلت دست نيروهای امنيتی برای سرکوب دانشجويان و تشکل های منتقد تبديل شده اند و برای ماندن بر کرسی رياست و حفظ قدرت دست به هر کاری می زنند با مانع تراشی ها و سنگ اندازی های خود و عدم تشکيل به موقع جلسات هيئت نظارت با برگزاری تمامی برنامه ها و هر گونه درخواست انجمن مخالفت کرده و تحت فشار تبليغات و فضاسازی های مسموم بسيج دانشگاه به مداخله و سنگ اندازی در امور انجمن پرداختند، از سوی ديگر با کارشکنی های هميشگی و به دلايل واهی و غير قانونی بارها انتخابات انجمن را به تعويق انداختند. آن ها از سويی به ظاهر خود را خواهان برگزاری انتخابات نشان می دادند و از سويی ديگر در خفا برای به حضيض کشاندن و عدم فعاليت انجمن تمام تلاش خود را می کردند ، اما کاملا محرز بود که هيچ کدام از اعضای هيئت نظارت حتی کوچکترين تمايلی برای برگزاری انتخابات را هم ندارند و صرفا به دنبال اتلاف زمان و ايجاد پروسه فرسايشی برای کمرنگ کردن تاثير انجمن بودند.
ايجاد محدوديتها و بوجود آوردن تنگناهای فراوان توسط مسئولان سرکوبگر و انتصابی دانشگاه تنها به همين موارد ختم نمی شد. پيش از آن نيز ابتدا نشريات انجمن را توقيف کردند،سپس با تعويض قفل بردهای انجمن مانع به روز رسانی آنها شدند،سپس برنامه های داخلی انجمن را به حالت تعليق درآوردند و در تمام اين مدت نيز رئيس حراست آقای جعفر رضاخانی و ساير نيروهای حراست برای تحت فشار قرار دادن اعضای انجمن و فعالين آن مکررا به تهديد و ارعاب مستقيم پرداخته و بارها وبارها با خانواده های اعضا تماس گرفته و هر روز پرونده های انظباطی جديدی برای آنها می گشودند.
سياستهای دوگانه و کارشکنی های مداوم مسئولان دانشگاه پايانی نداشت و زمانيکه ليست کانديداها برای شرکت در انتخابات شورای مرکزی انجمن اعلام می شد،رئيس حراست شخصا با تک تک افراد ليست تماس گرفته و ضمن تهديد از آن ها می خواست که از انتخابات انصراف دهند، از سوی ديگر نيروهای خودسری که زير نظر معاونت فرهنگی (روحانی متحجر ی که برای تعليق فعاليتهای انجمن از هيچ کوششی دريغ نمی کرد)فعاليت می کردند،بسياری از افراد (به خصوص دخترانی) را که وارد انجمن می شدند مورد تهديد قرار داده و ضمن گرفتن تعهد اعلام می کردند که چنانچه بار ديگر به دفتر انجمن بروند با خانواده هايشان تماس می گيرندو برايشان پرونده سازی می نمايند.
آنچه به نظر می رسد اين است که هيئت نظارت بر تشکلهای دانشجويی، برای اجرای دستورات مافوق های خود و خوش رقصی در برابر نهاد های امنيتی چنان عجله ای داشت که حتی در ظاهر هم که شده صورت قانونی اين اقدامات (پلمب و تخريب)را رعايت نکردند.هم زمانی دادن نامه ی انحلال و پلمب دفتر و نيز عدم ترتيب اثر دادن به اعتراض نماينده انجمن(که مراتب اعتراض انجمن نسبت به پلمب دفتر را کتبا به هيئت نظارت ابلاغ نمود)،عدم برگزاری جلسه تجديد نظر خواهی برای بررسی اين اعتراض و دست آخر تخريب در روزهای تعطيل همه و همه نشان از عملکرد عجولانه و غير قانونی اعضايی دارد که حداقل بايد در ظاهر قانون و آيين نامه های دانشگاهی را رعايت کنند.
در پايان ذکر اين نکته ضروری است که انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه آزاد واحد کرج مشروعيت خود را از نهاد های امنيتی و جيره خوارانشان که اکنون بر صندلی رياست تکيه زده اند؛ نمی گيرد. اين انجمن بر دانشجويان متکی بوده و هست و لذا خود را موظف به پاسخگويی در برابر دانشجويان عزيز می داند. لذا انجمن در روزهای آتی طی بيانيه ای تفصيلی به شرح دقيق تر برخی از اقدامات انجام گرفته عليه انجمن و مشکلات پيش آمده بر سر راه آن و اقدامات صورت گرفته از سوی انجمن در اين خصوص خواهد پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016