جمعه 26 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نام ۱۴ ايرانی در ليست متهمان دادگاه ترور رفيق حريری، پارس ديلی نيوز

پس از آنکه در ماه فوريه سالجاری ميلادی دادستان پرونده ترور رفيق حريری در دادگاه بين المللی سازمان ملل کيفرخواست اوليه را تنظيم و به دادگاه ارائه نموده است ، اکنون از سوی منابع آگاه در دادگاه مشخص شده است که نام چهارده ايرانی به عنوان متهمان درجه دو و سه اين پرونده در کيفرخواست موجود می باشد . اختصاصی ايران بريفينگ :در ميان اين نامها به غير ازنام علی خامنه ای و فرماندهان وقت کل سپاه پاسداران ونيروی قدس می توان به وزيروقت امورخارجه ايران و همچنين سفير ايران در لبنان و چند کارمند سفارتخانه های ايران در لبنان و سوريه اشاره کرد ، همچنين نام دو ايرانی نيز که از تجار و سرمايه گذاران در عرصه غلات می باشند نيز در اين پرونده وجود دارد که از طريق محموله های تجاری مواد منفجره و همچنين خودرويی را ازکشوری در آسيای شرقی به همين منظور به لبنان فرستاده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی است يک مقام آگاه در دادگاه لاهه که نخواست نامش فاش شود به خبرنگار ايران بريفينگ اظهار داشت از چند ماه پيش ايران و يک کشور اروپايی در صدد گفتگو و رايزنی هستند تا نام دست کم رهبر و فرماندهان ارشد نظامی ايرانی از ميان متهمان اين دادگاه حذف شود .

برپايه همين خبر علی خامنه ای و فرماندهان کل و نيروی قدس سپاه به عنوان آمرين اين ترورمتهم می باشند که پشتيبانی و تدارکات اين ترور را برعهده داشته اند و وهيجده عضو حزب الله لبنان به عنوان مجريان و سه افسر پليس لبنان به عنوان عامل شناخته شده اند .

يادآوری می کنيم که رفيق حريری نخست وزير لبنان در ۱۴ فوريه ۲۰۰۵ ميلادی بر اثر انفجاريک خودروی بمبگذاری شده بر سر راه کاروان موتوری‌اش در بيروت به قتل رسيد.

از همان ابتدا انگشت اتهام همگان بسوی سوريه و حزب الله لبنان نشانه رفت که براثر همين فشارها دو ماه پس از ترور رفيق حريری، نيروهای امنيتی و نظامی سوری تحت فشار اتهامات و افکار عمومی مجبور به خروج از لبنان شدند و حزب الله لبنان هم بشدت تحت فشار قرار گرفت .

حزب الله لبنان از همان ابتدا با واکنشهای تند و عصبی خود نسبت به اين اتهامات پاسخ گفته است و بازداشت هيجده تن از اعضای خود را اقدامی آمريکايی و مزدورانه توسط دادگاه دانسته است .

آيت الله علی خامنه ای رهبر ايران نيز در ديدار با امير قطر،نسبت به اتهامات وتحقيقات دادگاه لاهه واکنش نشان داده و گفت که دادگاه ويژه بين‌المللی سازمان ملل برای رسيدگی به ترور رفيق حريری، «دادگاهی فرمايشی است که هر حکمی بدهد، مردود است.» سخنان وی پس از آن بيان شد که مسئولان حزب‌الله لبنان گفته بودند انتظار دارند دادگاه ويژه بين‌المللی «به دروغ» اعضای حزب‌الله را به دست داشتن در ترورنخست‌ وزير پيشين لبنان متهم کند. اين اظهارات واکنش های بين المللی را تا به امروزبرانگيخته است .

گفتنی است در اين دادگاه بيش از ده شاهد از کشورهای مختلف همچون سوريه، لبنان، فرانسه ،عراق و ايران جمع آوری شده اند تا نسبت به فعاليتهای تروريستی حزب الله لبنان و نيروی قدس سپاه پاسداران شهادت دهند .

از ميان شاهدان دادگاه فوق آنچنان که روزنامه لبنانی الديار در دسامبر سال گذشته نوشته بود دو عضو سابق سپاه پاسداران نيز از جمله شاهدان دادگاه بين المللی رسيدگی کننده به پرونده ترور رفيق حريری نخست وزير اسبق لبنان می باشند .

روزنامه الديار به نقل از منابع مطلع مدعی شده بود که اين دو عضو سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعاتی درباره دست داشتن سپاه پاسداران و حزب الله لبنان در ترور حريری در اختيار دادگاه بين المللی قرار داده اند ، اين دو شاهد ايرانی عليرضا عسگری از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران و معاون سابق وزير دفاع ايران و امير فرشاد ابراهيمی از اعضای سابق نيروی قدس سپاه می باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016