یکشنبه 28 فروردین 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد: ماهواره بافت اجتماعی کشور را به‎هم ريخته‌ است؛ دولت و مجلس وارد عمل شوند، فارس

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه ماهواره بافت اجتماعی کشور را به‎هم ريخته است، از دولت و مجلس خواست اقدامات لازم را برای مقابله با گيرنده‌‌های ماهواره‌ای اعمال کنند.

آيت‌الله سيد‌احمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس‌ با ابراز نگرانی از افزايش گيرنده‌های ماهواره‌ای در کشور از دولت و مجلس خواست اقدامات لازم را برای جلوگيری از انحرافات در جامعه اعمال کنند.

وی با بيان اينکه اکنون شبکه‌های ماهواره‌ای نه‏تنها از طريق ديش، بلکه از طريق فناوری‌های نوين و با هزينه‌ کم قابل دريافت هستند، افزود: به نظر می‌رسد بهترين راه برای مقابله با ماهواره فيلترکردن تمامی شبکه‌های مستهجن و غيرسالم آن است که در اين راستا دولت بايد با استفاده از فن‏آوری روز اقدام به مسدودکردن شبکه‌های غيراخلاقی ماهواره کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه نيروی انتظامی می‌تواند با فروشندگان ماهواره برخورد کند، گفت: اينکه گفته می‌شود بايد با تک تک کسانی که ماهواره دارند، برخورد شود، نمی‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله جدی با گيرنده‌های ماهواره‌ای باشد.

آيت‌الله علم‌الهدی با بيان اينکه ماهواره بافت اجتماعی کشور را به هم ريخته است، تصريح کرد: برای حراست از بافت فرهنگی و اجتماعی کشور بايد با گيرنده‌های ماهواره‌ای مقابله شود چرا‌که اين گيرنده‌ها به دنبال اختلالات عميق فرهنگی و دينی در بطن جامعه هستند.

وی در پاسخ به اين سؤال که: "نظر شما درباره اينکه گفته می‌شود صدا و سيما برای مقابله با ماهواره بايد برنامه‌های خود را تقويت کند، چيست؟ "، گفت: اين موضوع بيش از آنکه يک سؤال باشد، يک شبهه است چراکه اين موضوعات بعضاً با هدف منفعل کردن صدا‌و‌سيما مطرح می‌شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: برخی‌ها می‌گويند ‌به جای اينکه مسموم شويم، خودمان سم توليد کنيم، چرا‌که اين افراد می‌خواهند با هدف قرار دادن صدا و سيما، رسانه ملی را به ابتذال بکشند و به بهانه اينکه بايد برنامه‌ها را تقويت کنيم، زمينه بلوغ زودرس جوانان را فراهم کنيم و امنيت خانواده را به خطر بيندازيم تا آنها که شبکه‌های ماهواره‌ای را دوست دارند، به رسانه ملی تمايل پيدا کنند.

آيت‌الله علم‌الهدی ‌‌جوانانی را که تمايل شديدی به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای دارند، به دو دسته تقسيم کرد و گفت: يک دسته جوانانی هستند که اکشن را دوست دارند اما ديگر دسته‌ جوانان منحرفی هستند که به دنبال فيلم‌های مستهجن هستند.

وی افزود: رسانه ملی نمی‌تواند انتظار کسانی را که به دنبال سکس هستند، برآورده کند اما می‌تواند برخی برنامه‌های سالم اکشن را پخش کند که بايد گفت اين موضوع چقدر می‌تواند جلوی ماهواره را بگيرد؟‌

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه رسانه ملی می‌تواند نسبت به خطرات مستهجن ماهواره به جوانان هشدار بدهد، گفت: متأسفانه برخی برنامه‌های صدا و سيما که به اسم معارف اسلامی پخش می‌شود، کيفيت لازم را ندارد چراکه مسئولان صدا و سيما حال و حوصله لازم را برای دعوت کردن متخصصان به رسانه ملی ندارند.

آيت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: صدا و سيما برای امور مربوط به معارف اسلامی افرادی را به رسانه ملی می‌آورد که تنها چهره سرشناس است و هيچ تخصصی درباره معارف اسلامی ندارد. صدا و سيما بايد زمان لازم را برای دعوت از متخصصان حوزوی که در حوزه‌های علميه بسيار زياد است، صرف کنند و از کارشناسان دعوت کنند تا برای گفت‌وگوی صريح با جوانان به رسانه ملی بيايند و درباره خطرات جنسی ماهواره با آنها گفت‌وگو کنند.

امام جمعه مشهد گفت: متخصصانی که به رسانه ملی می‌آيند، بايد برای يک برنامه نيم‌ساعته، حداقل ده ساعت مطالعه کنند، نه اينکه چند ساعت مانده به برنامه مطلع شود که قرار است در رسانه ملی سخنرانی کند، چراکه وقتی اين اتفاق می‌افتد، سخنران مجبور می‌شود هرچه را ‌می‌داند، به جوانان بگويد که اين کار، جوانان را از معارف اسلامی دلسرد می‌کند، زيرا جوانان هرچقدر مباحث دينی را از افراد غيرکارشناس و غيرمتخصص بشنوند، نسبت به دين خوشبين نخواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016