دوشنبه 26 اردیبهشت 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هنگامه شهيدی دومين سالروز تولدش را نيز در زندان گذراند: انتقال به بندمتادون، محروم از مرخصی، کمپين بين المللی حقوق بشر

هنگامه شهيدی روزنامه نگار باسابقه و زندانی سياسی روز گذشته دومين سالروز تولد خود را در زندان گذراند. دوره محکوميت زندان وی شش سال است.

هنگامه شهيدی روزنامه نگارو زندانی عقيدتی در حالی روز گذشته درحالی به سی وششمين سال زندگی خود پاگذاشت که يکی از نزديکان به پرونده وی به کمپين بين المللی حقوق بشر درايران گفت که از هفته گذشته و پس از انتقال تعدادی از زندانيان زن زندان اوين به زندان ورامين وی از بند عمومی به بندمتادون منتقل شده است. به اين ترتيب وی هم اکنون به همراه ديگر زندانيان سياسی زن در بند متادون به سر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته منبع ياد شدهه وی روز سه شنبه گذشته با خانواده خود ديدار کرده است و خانواده وضعيت روحی و جسمی او را «نسبتا خوب» توصيف کرده اند. اين روزنامه نگار از ۴ اسفند ۸۸ جهت اجرای حکم ۶ سال حبس تعزيزی خود به زندان فراخوانده شد و هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکوميت خود می باشد. وی تنها روزنامه نگار زنی است که هم اکنون درحال سپری کردن محکوميت خود می باشد. هنگامه شهيدی در آبان ماه سال ۸۹ به دليل بيماری به مرخصی استعلاجی آمد است ولی پس از ۱۰ روز بار ديگر به زندان بازگشت درحالی که درمان وی ناتمام باقی ماند.

اين دومين بهاری است که هنگامه شهيدی روز تولد خود را پشت ميله های زندان سپری می کند. اين روزنامه نگار پس از انتخابات سال ۸۸ خارج از کشور به تحصيل مشغول بود اما به کشور بازگشت و پس از انتخابات بازداشت شد. از ديگر روزنامه نگاران زنی که پس از انتخابات بازداشت شدند می توان به فرزانه روستايی و بدالسادات مفيدی نيز اشاره کرد.

هنگامه شهيدی که ازبرندگان يازدهمين دوره جشنواره مطبوعات کشور دسال ۸۳ است علاوه بر موضوعات داخلی از کشورهای عراق و افغانستان نيز گزارش هايی منتشر کرده است. وی همچنين در سال ۸۱ کتاب «جعبه سياه خرم آباد» را با مقدمه ای از دکترسيدهاشم آغاجری توسط انتشارات نشرسرايی منتشر کرده است.

حکم دادگاه بدوی اين روزنامه نگار در در ارديبهشت ماه سال گذشته توسط قاضی شعبه ۵۴ دادگاه تجديد نظر استان تهران تاييد و وی به شش سال محکوميت قطعی محکوم شد. تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت کشور و نيز توهين به رييس جمهوری از جمله اتهام های وی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016