شنبه 7 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفیر ایران در وین: تولید بمب اتم یک «خطای استراتژیک» است، مرتکبش نمی‌شویم

روز جمعه «علی اصغر سلطانیه» سفیر ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با رد ادعای غرب، گفت ساخت بمب‌های اتمی «خطایی استراتژیک» است.

به گزارش خبرآنلاین، «رویترز» نوشت: سلطانیه تأکید کرد که تحریم‌ها و ویروس کامپیوتری «استاکس‌نت» در هدف خود برای کُندکردن برنامۀ هسته‌ای ایران ناکام مانده‌اند.

این خبرگزاری به نقل از سلطانیه نوشت: لطفاً مطمئن باشید که هیچ‌یک از تحریم‌ها بر فعالیت هسته‌ای ما تأثیر نداشته ... 100 درصد مطمئن باشید.

او در پاسخ به سؤالی در مورد «استاکس‌نت» و «جنگ سایبری» بر ضدّ ایران گفت: نه مشکلی وجود دارد و نه تخریبی».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«رویترز» خاطر نشان کرد: تحلیل‌گران غربی می‌گویند تحریم‌های شدید ایران و استاکس‌نت و نیز سایر خرابکاری‌های احتمالی روند برنامۀ هسته‌ای ایران را با تأخیر مواجه ساخته است. بدین شکل، ظاهراً این خبرگزاری تلویحاً مسؤولیت غرب برای تمامی خرابکاری‌ها و ترورها را پذیرفته است.

چرا ایران نباید بمب بسازد؟
سفیر ایران در آژانس افزود تولید بمب‌های اتمی ایران را در هر گونه مذاکره با آمریکا و سایر دولت‌های مسلح به بمب هسته‌ای، در وضعیت نامطلوبی قرار خواهد داد، کشورهایی که تعداد بسیار بیشتری از این بمب‌ها در اختیار دارند.

سلطانیه استدلال کرد: «از آنجا که ایالات متحده خواهد گفت: یک لحظه صبر کنید، شما صرفاً 2 یا 3 سلاح دارید، من هزار هزار. من بسیار قدرتمندم».

سلطانیه افزود: ما نمی‌خواهیم چنین «خطای استراتژیکی» مرتکب شویم. بدون تسلیحات هسته‌ای مانند دولت‌های مسلح به بمب اتمی، قوی و قدرتمندیم.

«آسوشییتدپرس» نیز در خبر خود نوشت: سلطانیه در مورد استاکس‌نت گفت مهم نیست چه اتفاقی افتاد، ملّت ایران برای ادامۀ مسیر خود مصمم‌تر شد.

این خبرگزاری نوشت: سلطانیه تلویحاً گفت استاکس‌نت که بعضی سانتریفیوژهای نطنز را آلوده کرده، تأثیر ناچیزی بر برنامۀ هسته‌ای ایران داشته و دانشمندان ایرانی فوراً روی نرم‌افزار ضدّ ویروس کار کردند.

«آسوشییتدپرس» نوشت: او در جلسۀ بحث و گفت‌وگو با موضوع «ظرفیت‌های هسته‌ای ایران» در «آکادمی دیپلماتیک وین» چند روز پس از انتشار گزارش آژانس سخن گفت.

سلطانیه اعلام کرد: ایران حاضر نیست مستقیماً به موضوع هسته‌ای بپردازد و این چیزی نیست که لازم باشد به آن پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016