یکشنبه 15 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راه اندازی یک سایت جعلی به نام جرس

به گزارش سایت جرس، بعد از تاکیدات رهبر و مقامات ارشد جمهوری اسلامی مبنی بر "ضرورت آمادگی و فعالیت در جنگ نرم" و همچنین تدارکات گسترده سپاه پاسداران (ارتش سایبری) برای فیلترینگ، نفوذ، هک، جعل، تخریب و مشابه سازی در سایت ها و پایگاههای اطلاع رسانی، این بار طی عملی غیر حرفه ای، دست به جعل سایت «جــــرس» زده و با استفاده از لوگو، قالب، فرم و رنگ همسان، سعی در منحرف کردن کاربران از طریق دامنه اینترنتی و آدرس تقریبا مشابه داشته است.


به نوشته جرس مطالب و اخبار این سایت خبری نشان از وابستگی آن به حامیان رهبر جمهوری اسلامی دارد و ظاهر و الگوهای به‌ کار رفته در آن کاملا شبیه سایت جرس است و حتی نشانه (لوگو) سایت جرس را نیز جعل نموده است. دامنه اینترنتی این سایت نیز، نسبت به سایت اصلی یک حرف e اضافه دارد.

جالب آنکه این اقدام در گذشته نیز سابقه داشته و از جمله برای مدتی طولانی سایتی مشابه گویا با همان طراحی به نام گویاآ راه اندازی و خبرهایی علیه نیروهای مخالف و اصلاح طلبان منتشر می کرد. روزنامه کیهان بارها آن خبرها را به نام سایت گویا در بخش خبرهای ویژه اش بازنشر می کرد. این سایت بعد از مدتی تعطیل شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دامنه سایت واقعی جرس در نشانی زیر موجود است:

www.rahesabz.net

نشانی سایت تقلبی به صورت زیر می‌باشد:

www.raheesabz.net


جرس خبر داده که پیگیری های بعمل آمده توسط خبرنگاران سبز نشان داده است که نشانی اینترنتی مجعول، در شهری کوچک واقع در شرق کشور استرالیا ثبت شده، ولی شماره تلفنی که برای گرفتن تائیدیه آن استفاده شده است، با پیش شماره +45 متعلق به کشور دانمارک است، که این اقدام از نظر قوانین دانمارک و استرالیا جرم می باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016