یکشنبه 15 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ ایران به دعاوی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، مهر

سفیر جمهوری اسلامی ایران نزد آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که نامه رئیس سازمان انرژی اتمی به مدیرکل آژانس پاسخی سازنده است و در صورت عمل کردن آمانو به تعهداتش ایران آمادگی دارد به ابهامات آژانس پاسخ دهد.

علی اصغر سلطانیه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارائه پاسخ فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به نامه یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی تصریح کرد: این نامه توسط بنده هفته گذشته و در ملاقات با آقای آمانو ارائه شد.

وی در خصوص جزئیات پاسخ عباسی به آمانو تصریح کرد: در این پاسخ تاکید شده که ایران و آژانس توافقی تحت عنوان مدالیته داشته اند که در چارچوب آن همه مسائل مطرح شد و توافق شده بود که پس از آن موضوع دیگری مطرح نشود.

سلطانیه با بیان اینکه در تاریخ اوت سال 2007 موضوع مدالیته نهایی شد و مسائل در قالب شش موضوع اصلی مورد مذاکره و بررسی قرار گرفت و حل و فصل شد گفت: آژانس نیز تایید کرد که مسائل حل شده است.

وی در رابطه با موضوع مطالعات ادعایی که از طرف آمانو مطرح شده است گفت: در رابطه با این موضوع نیز ایران در قالب 118 صفحه پاسخ داده که مطالبات ادعایی مبنا ندارد و اتهامات ساختگی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: بر اساس مدالیته همه موضوعات بین ایران و آژانس تمام شده و آژانس می بایست بحث مدالتیه را مختومه اعلام کند.

سلطانیه گفت: اگر آژانس موضوع مدالیته را مختومه اعلام کند در صورتی که ابهامات دیگری بعد از مدالیته مطرح شود ایران آمادگی پاسخ دارد اما تا وقتی که آژانس به تعهدات خود عمل نکند این امکانپذیر نیست.

وی پاسخ رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به نامه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی را سازنده و رو به جلو عنوان کرد و گفت: اگر آژانس به تعهداتش عمل کند ایران این آمادگی را دارد که به سئوالات دیگر پاسخ دهد.

سفیر ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین خبر داد که پاسخ عباسی به آمانو در بین اعضای گروه عدم تعهد توزیع شده و قرار است این نامه در بیانیه جنبش عدم تعهد در حمایت از برنامه هسته ای ایران مورد اشاره قرار گیرد.

سلطانیه در خاتمه گفت: بیانیه جنبش عدم تعهد هفته آینده و توسط سفیر مصر در آژانس به عنوان رئیس این جنبش قرائت خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016